Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Inbouwen cruise control
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 april 2012 om 19:43 #17898576
Ik heb hem er niet bij gekregen :) maar dat geeft niet, metaalbewerking is niet onbekend bij mij :D
28 april 2012 om 19:47 #17898577@ ITV: Koppelings schakelaar draad op de CC servo aan de geschakelde + hangen.
heb op de Combo ook geen koppelings schakelaar..
Willem
28 april 2012 om 19:55 #17898578Kan ook gebruik maken van een stand-schakelaar… Is ook vrij universeel :)
28 april 2012 om 19:57 #17898579Stand schakelaar??
Willem
28 april 2012 om 20:26 #17898580Zo’n ding :P
28 april 2012 om 20:27 #17898581oja, moet je wel een hebben die niet bediend stroom doorlaat, en dus bij bedienen onderbreekt..
of hem bediend laten als de koppeling los is, kan ook natuurlijk
Willem
28 april 2012 om 20:32 #17898582Je kan ‘m 2 kanten op laten schakelen he… Zoals hij nu staat (recht), laat hij bijv geen spanning door, maar zowel naar links als naar rechts geeft hij wel spanning door… Dus zou je ‘m standaard geschakeld moeten hebben, en bij het intrappen van de koppeling ‘m naar het midden laten gaan (herstellen).
30 april 2012 om 14:02 #17898583Dan kies ik er liever voor om de draad aan een geschakelde plus te hangen zoals wim-v6 aangeeft zodat er geen codes optreden, is heel wat minder geknoei dan een schakelaar te plaatsen :)
1 mei 2012 om 17:36 #17898584Heb zo’n vermoeden dat m’n vec toch voorbereid is. Heb een verdwaald kabeltje gevonden bij de richtingaanwijzer, zat ingepakt bij de rest…
Zitten dan alle kabels al op hun plek? En zo ja, waar zit de kabel onder de motorkap dan verstopt?1 mei 2012 om 17:58 #17898585@sw_reijnders wrote:
locatie op een vectra b is recht onder de abspomp.
zie pagina 1
:angelhet zal er niet ver vandaan zitten
1 mei 2012 om 18:32 #17898586Heb aardig grondig gezocht, maar niet kunnen vinden… En zo’n grote stekker kijk je niet makkelijk over de kop lijkt me…
Ook net even naar de garage geweest en die beweerde dat het niet kon, omdat hij per se aan de ecu gekoppeld moet zitten ofzo?
En kan het zijn dat ik de kabels onder de kap zelf moet leggen terwijl hij bij de richtingaanwijzer wel zit?1 mei 2012 om 18:44 #17898587monteur trap onder zn hol geven en terug naar school sturen
daar leert hij namelijk EERST in de electrische schema’s te kijken en dan pas zn lip open te trekken.dit soort fratsen zie je tegenwoordig veel te veel.
zodra monteurs iets afwijkends moeten gaan doen dan onderdelen te verwisselen (of ze nou kapot zijn of niet), haken ze afnatuurlijk zijn er ook uitzonderingen, maar je ziet en hoort het tegenwoordig steeds meer.
–EDIT–
hier dus het schema
geen aansluiting op de ECU te zien :roll:1 mei 2012 om 18:59 #17898588Was zelfs de eigenaar van de garage :P
Heb een foto gevonden van waar de CC-servo hoort te zitten, dus dat ben ik ook weer wijzer, maar nu de kabel nog :P
1 mei 2012 om 19:23 #17898589kijk het is niet dat die monteur helemaal ongelijk heeft
mijn Z18XE heeft alle bedrading van hendel en schakelaars direct op de ECU zitten
maar die heeft ook Electronisch gaspedaal.Maar ook op een ECU kun je draden aansluiten :roll:
1 mei 2012 om 20:41 #17898590van de omega b cc unit gaat pin J (blauw/bruine draad) wel degelijk naar de ecu. ik heb hem niet aangesloten
1 mei 2012 om 21:19 #17898591In mijn TIS staat de Omega B alleen vanaf 2002
Dus dat kan ik niet checken (stom overigens)Maar op de vectra b is die dus in zn geheel niet aangesloten.
Waarvoor dient dat ECU signaal dan in de omega?
De servo kan prima zonder functioneren.2 mei 2012 om 04:59 #17898592Na wat graaiwerk in de goeie richting heb ik toch eindelijk het kabeltje gevonden… Paar tiewraps er omheen en in een hoekje weggestopt… Kon er bij door m’n hand achter de ABS unit langs te wurmen…
Nu rest alleen nog het aansluiten van de servo en de koppelingsschakelaar…
2 mei 2012 om 19:09 #17898593Servo is ingebouwd (wat een k*t-werk -_-) en de schakelaar zit op z’n plek… Maar hij doet ‘t helaas nog niet…
Ik weet niet in hoeverre het allemaal voorbereid is. Zit er bijv standaard een remschakelaar op? Schakelaar voor de koppeling niet, dat weet ik, maar de remschakelaar lijkt me wel toepasselijk…En het stellen van de kabel heb ik gedaan door de borgklem op de kabel los te maken, van begin tot eind strak te trekken, en daarna weer te maken. Correct?
2 mei 2012 om 19:16 #17898594er kan soms idd een 4p remschakelaar op zitten ja.
2 mei 2012 om 19:18 #17898595Zit deze ook weggewerkt bij de pedalen? Of is dat meer een ‘taak’ van de ABS-computer?
2 mei 2012 om 19:42 #17898596nee die zit gewoon op je rempedaal
zowiezo zit daar een 2P(olige) schakelaar om je remlicht te schakelen.
En die moet ook je CC (uit)schakelen als je op de rem trapt.
Zelfde als bij je koppelingspedaal, die schakelt ook je CC af.2 mei 2012 om 19:50 #17898597Voor de koppeling hoort er dus ook een stekker te liggen? Zo ja, dan neem ik aan dat deze dan aangesloten of doorverbonden moet zijn, aangezien het contact gesloten moet zijn voordat de CC werkt. Mocht dit het geval zijn, dan heb ik waarschijnlijk m’n probleem gevonden :P
2 mei 2012 om 20:05 #17898598voor een werkende CC heb je nodig:
Remschakelaar
Koppelingsschakelaar
Hendel met CC knoppen
en in jouw geval Servomotor.6 mei 2012 om 16:04 #17898599Zo, de theorie van de garage is in rook opgegaan… Monteur zei dat het nooit ging werken…
Ik, icm met WimV6, hebben gisteren de CC in werking gezet… Koppelingsschakelaar overbrugd met een alu pinnetje :)
En heb vervolgens de bijna 80km naar huis gereden met de CC aan :DIs niet helemaal nauwkeurig wat betreft snelheid aanhouden bij heuvels en hoogteverschillen, maar ik verwachtte ook niets anders van een gaskabel-systeem :) Veel nauwkeuriger kan het niet zijn.
6 mei 2012 om 17:38 #17898600mooi dat ie werkt
vanaf welke snelheid werkt ie?
mijn is ook niet zo nauwkeurig
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.