Inbouwen AFL koplampen Astra H

Forumindex Forums Modellen Astra Inbouwen AFL koplampen Astra H

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    TvhR
    Deelnemer

Een tijdje terug heb ik mijn halogeen lampen vervangen voor AFL Xenon units. Ik heb gebruik gemaakt van een Duitse handleiding (Een link zweeft wel ergens op het forum). De units werken prima inclusief het meedraaien in de bochten en de automatische hoogteregeling. Toch heb ik een stap overgeslagen uit die handleiding (kwam ik kort geleden achter) en ik kan niet verklaren waarvoor het nodig is:

“Voor de linker koplamp moet in de zekeringskast nog een aanpassing worden gedaan. De kabel die in stekker XE1 op pin 40 zit moet naar pin 27 verplaatst worden.”

Ik heb TIS er al op nageslagen, maar ik kom geen pin 40 of 27 in XE1 tegen in de AFL-schema’s

Wie weet waarom deze verandering gedaan moet worden (want zonder werkt het blijkbaar ook)?

Spacejam
      Deelnemer

Waarschijnlijk heb jij de can-bus kabels al bij je voeten stuk weggehaald. Dat is makkelijker dan kabels naar de uec leggen. Het komt op hetzelfde neer.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

TvhR
        Deelnemer

Klopt, de AFL module heb ik volledig bekabeld vanaf de voetenruimte, dus daar heb ik ook de CAN-bus afgetakt.
          Maar het punt dat ik beschrijf staat voor zover ik het begrijp niet in relatie met de CAN-bus of AFL module. Die aansluitingen pak je namelijk niet van XE1 maar van XE2.

Spacejam
          Deelnemer

Heb je een kopie van dat stukje dan kan ik het denk ik zo zien.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.