inbouwen 2.4 inj.

Forumindex Forums Modellen Manta inbouwen 2.4 inj.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17710599
    owidio
      Lid sinds:
      2 July 2004

      je hebt een 12v injectie systeem aangesloten op een 9v werkende ontsteking.
      dit zal nooit goed werken. (spreek uit ervaring).
      je moet er een 12v bobine en electronische ontsteking op zetten van een 2.0 i motor.

      als je zwarte kabel die naar de bobine loopt uit je orginele kabelboom komt dan kun je er van uit gaan dat die maar 9v levert.
      dus zul je ook even een kabel moeten trekken vanaf je contactslot naar je bobine.(9v kabel niet meer aansluiten).

      dan je groene kabel van je computer aan de bobine zodat die ook de 12v krijgt die hij nodig heeft.

      succes

      #17710600
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        origineel gepost door owidio
        je hebt een 12v injectie systeem aangesloten op een 9v werkende ontsteking.
        dit zal nooit goed werken. (spreek uit ervaring).

        goed lezen :vertag

        origineel gepost door joran
        ik heb de draad vanaf mijn contact naar mijn bobine gewoon 12 v

        #17710601
        postbusmanta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2004

          Ik gok dat hij de stekker van de bobine heeft getrokken en op de kabel 12v heeft gemeten…….

          Dat meet je op die manier OOK bij een weerstandskabel.

          Je moet belast meten;)

          #17710602
          postbusmanta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2004

            origineel gepost door owidio
            je hebt een 12v injectie systeem aangesloten op een 9v werkende ontsteking.
            dit zal nooit goed werken. (spreek uit ervaring).
            je moet er een 12v bobine en electronische ontsteking op zetten van een 2.0 i motor.

            als je zwarte kabel die naar de bobine loopt uit je orginele kabelboom komt dan kun je er van uit gaan dat die maar 9v levert.
            dus zul je ook even een kabel moeten trekken vanaf je contactslot naar je bobine.(9v kabel niet meer aansluiten).

            dan je groene kabel van je computer aan de bobine zodat die ook de 12v krijgt die hij nodig heeft.

            succes

            Ik wil je niet tegenspreken, maar de groene kabel is een pulserende min (massa).
            Of het nu een 9V ontsteking is of een 12V ontsteking, dat zou niet uit moeten maken.

            Of de pulserende massa nu uit een ontstekingsmodule komt of vanaf de contactpunten, moet ook niet uitmaken.

            Mijn Manta A GT/E heeft ook contactpunten en een electronische injectie (ja, wel het oudere type).

            #17710603
            joran
              Lid sinds:
              7 January 2008

              goed nieuws ik heb een nieuwe draadverbinder aan mijn groene kabeltje gezet en de lmm meter enzo aangesloten en hij loopt nu en heb zojuist ook de eerste testrit gemaakt .
              hij is nu al een heeeeel stuk sneller als mijn oude 2.0N alleen moet mijn onsteking nog afgesteld worden want hij loopt veel te hard stationair en als ik de onsteking wat verdraai word het al beter dus te hopen dat het daarmee op te lossen is .
              alleen heb nu het volgende probleem ik kan nerger meer mijn + kabeltje van het lampje van mij dynamo vinden iemand enig idee welke draadkleur dit is ?

              #17710604
              Freestyler
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 January 2006

                blauw wit.

                als de ontsteking op tijd staat, kun je stationair nog regelen door de dikke schroef bovenop je gasklep

                #17710605
                joran
                  Lid sinds:
                  7 January 2008

                  origineel gepost door Freestyler
                  blauw wit.

                  als de ontsteking op tijd staat, kun je stationair nog regelen door de dikke schroef bovenop je gasklep

                  Ik zal morgen eens even met een stroboscoop de onsteking op tijd zetten .

                  in iedergeval alvast hartstikke bedankt voor alle hulp :wors:thumbup

                  #17710606
                  postbusmanta
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 July 2004

                    Als je dynamolampje niet brandt, wanneer je je contact aanzet……………..zal je dynamo ook niet werken als de motor draait.

                    Let dus op, dat je niet plotseling met een lege accu staat.

                    Dynamo-lampje kan natuurlijk ook stuk zijn in het dashboard.

                    Je kan het meten:
                    Op de (losse) draad moet 12volt komen te staan als je het contact aanzet.

                    Als je er nu een 1 amp zekering aan hangt en hem tegen massa houdt, dan moet het lampje gaan branden.

                    Is het gewoon een plus, dan pieft de zekering :D

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.