Forumindex › Forums › Modellen › Manta › inbouwen 2.4 inj.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2010 om 20:53 #17710599
je hebt een 12v injectie systeem aangesloten op een 9v werkende ontsteking.
dit zal nooit goed werken. (spreek uit ervaring).
je moet er een 12v bobine en electronische ontsteking op zetten van een 2.0 i motor.als je zwarte kabel die naar de bobine loopt uit je orginele kabelboom komt dan kun je er van uit gaan dat die maar 9v levert.
dus zul je ook even een kabel moeten trekken vanaf je contactslot naar je bobine.(9v kabel niet meer aansluiten).dan je groene kabel van je computer aan de bobine zodat die ook de 12v krijgt die hij nodig heeft.
succes
11 augustus 2010 om 21:19 #17710600origineel gepost door owidio
je hebt een 12v injectie systeem aangesloten op een 9v werkende ontsteking.
dit zal nooit goed werken. (spreek uit ervaring).goed lezen :vertag
origineel gepost door joran
ik heb de draad vanaf mijn contact naar mijn bobine gewoon 12 v11 augustus 2010 om 21:23 #17710601Ik gok dat hij de stekker van de bobine heeft getrokken en op de kabel 12v heeft gemeten…….
Dat meet je op die manier OOK bij een weerstandskabel.
Je moet belast meten;)
11 augustus 2010 om 21:27 #17710602origineel gepost door owidio
je hebt een 12v injectie systeem aangesloten op een 9v werkende ontsteking.
dit zal nooit goed werken. (spreek uit ervaring).
je moet er een 12v bobine en electronische ontsteking op zetten van een 2.0 i motor.als je zwarte kabel die naar de bobine loopt uit je orginele kabelboom komt dan kun je er van uit gaan dat die maar 9v levert.
dus zul je ook even een kabel moeten trekken vanaf je contactslot naar je bobine.(9v kabel niet meer aansluiten).dan je groene kabel van je computer aan de bobine zodat die ook de 12v krijgt die hij nodig heeft.
succes
Ik wil je niet tegenspreken, maar de groene kabel is een pulserende min (massa).
Of het nu een 9V ontsteking is of een 12V ontsteking, dat zou niet uit moeten maken.Of de pulserende massa nu uit een ontstekingsmodule komt of vanaf de contactpunten, moet ook niet uitmaken.
Mijn Manta A GT/E heeft ook contactpunten en een electronische injectie (ja, wel het oudere type).
12 augustus 2010 om 22:16 #17710603goed nieuws ik heb een nieuwe draadverbinder aan mijn groene kabeltje gezet en de lmm meter enzo aangesloten en hij loopt nu en heb zojuist ook de eerste testrit gemaakt .
hij is nu al een heeeeel stuk sneller als mijn oude 2.0N alleen moet mijn onsteking nog afgesteld worden want hij loopt veel te hard stationair en als ik de onsteking wat verdraai word het al beter dus te hopen dat het daarmee op te lossen is .
alleen heb nu het volgende probleem ik kan nerger meer mijn + kabeltje van het lampje van mij dynamo vinden iemand enig idee welke draadkleur dit is ?12 augustus 2010 om 22:29 #17710604blauw wit.
als de ontsteking op tijd staat, kun je stationair nog regelen door de dikke schroef bovenop je gasklep
12 augustus 2010 om 23:07 #17710605origineel gepost door Freestyler
blauw wit.als de ontsteking op tijd staat, kun je stationair nog regelen door de dikke schroef bovenop je gasklep
Ik zal morgen eens even met een stroboscoop de onsteking op tijd zetten .
in iedergeval alvast hartstikke bedankt voor alle hulp :wors:thumbup
13 augustus 2010 om 15:47 #17710606Als je dynamolampje niet brandt, wanneer je je contact aanzet……………..zal je dynamo ook niet werken als de motor draait.
Let dus op, dat je niet plotseling met een lege accu staat.
Dynamo-lampje kan natuurlijk ook stuk zijn in het dashboard.
Je kan het meten:
Op de (losse) draad moet 12volt komen te staan als je het contact aanzet.Als je er nu een 1 amp zekering aan hangt en hem tegen massa houdt, dan moet het lampje gaan branden.
Is het gewoon een plus, dan pieft de zekering :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.