Forumindex › Forums › Modellen › Manta › inbouwen 2.4 inj.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2010 om 13:22 #17224550
Hey ik ben bezig met het inbouwen van een 2.4 inj in mijn manta nu heb ik alles aangesloten enzo maar het als probleem dat als ik mijn groene draad aansluit van mijn computer op mijn bobine ik geen vonk meer heb .
Haal ik de groene draad er weer vanaf heb ik weer een vonk .
Iemand enig idee wat daarvan de oorzaak kan zijn ?
Het is trouwens een onsteking met contactpunten .Mvg Joran
10 augustus 2010 om 14:20 #17710575Wel op de goede pool gedaan neem ik aan?
Groen is – bobine.10 augustus 2010 om 14:33 #177105762.4 heeft motronic.
Dat betekend dat de computer dmv de krukas positie sensor onderop je oliepomp bepaald wanneer je ontsteking moet vonken. Als je die sensor er dus niet op hebt, zal hij ook niet vonken.
Je punten zijn mechanisch en staan verder los van je injectie. Daarom werkt die dus altijd.
10 augustus 2010 om 15:26 #17710577Laat hem eerst maar eens vertellen welk injectie systeem er op zit, voordat we op hol slaan.;)
:jerry:jerry:kewlpics
10 augustus 2010 om 15:39 #17710578origineel gepost door joran
Hey ik ben bezig met het inbouwen van een 2.4 inj in mijn manta nmaar wat meer (duidelijkere) informatie over welke motor met welk injectie systeem was idd wel wat handiger, nu is het een beetje een giswerk
10 augustus 2010 om 16:44 #17710579het is zo dat ik die motor via iemand gekocht heeft die een partij onderdelen had gekocht waar die motor bij inbegrepen zat .
De motor heeft hiervoor in een manta gelegen maar licht al wel op zn minst 4 jaar stil .
maar ik heb het idee dat het een 2.0 injectiesysteem is .
de groene draad is aangesloten op de min aansluiting van de bobine maar zo gouw die aangesloten word vonken mijn bougies niet meer haal ik de groene draad van de computer los vonken mijn bougie’s weer wat ik erg raar vind .ik zal zometeen een foto posten van het geheel .
Mvg Joran10 augustus 2010 om 17:04 #17710580ik denk dat ik het al begrijp.
Je oude contactpunten werken op 9 volt (meet maar eens, de zwarte kabel op de bobine)
Bij elektronische ontsteking (welke normaal op injectie zit), staat daar 12V op.
Kan zijn, dat dit nu een probleem geeft (dus een te laag signaal voor de computer)
Maar foto’s doen idd wonderen
10 augustus 2010 om 17:10 #17710581ik heb nog niet gemeten hoeveel volt volt daarop kom ik neem aan 9v aangezien me oude motor een 2.0n was met contactpunten . maar dan zou me onsteking tog moeten blijven werken ook al sluit ik de computer aan ?
10 augustus 2010 om 17:11 #17710582het kan zijn dat door de te lage spanning, je comp teveel weg haalt.
Neem wel even aan dat je de groene kabel bij de andere groene kabel gezet hebt en niet telkens maar 1 op de bobine?
10 augustus 2010 om 17:14 #17710583nee beide op de de zelfde ansluiting . maar heb zojuist fotos gemaakt en ben ze nu op de computer aan het zetten zodat ik het iets duidelijker kan laten zien .
10 augustus 2010 om 17:19 #17710584dan wachten we nog even af
10 augustus 2010 om 17:23 #17710585ik krijg mijn camera niet gekoppeld met de pc zal het strx eens proberen met een andere computer .
10 augustus 2010 om 17:26 #17710586ok, dan wachten we even nog wat langer af :jerry
11 augustus 2010 om 14:35 #1771058711 augustus 2010 om 15:01 #17710588Je moet eerst alles netjes aansluiten voordat hij gaat lopen.:vertag
Alleen zo voorkom je achteraf gekloot.
Bye the way……………….de ecu zit normaal rechts voorin!
En zonder lmm loopt hij ook nooit.
;):jerry:jerry
11 augustus 2010 om 15:06 #17710589ik weet dat mijn computer binnen moet hangen en alles netjes aangesloten moet zitten .
maar ga geen uren zitten werken op alles wegewerken om er vervolgens achter te komen dat de motor niet eens loopt .
loopt hij dadelijk zal alles netjes weggewerkt worden :)
en zonder luchtweger zou hij in het principe tog ook moeten kunnen lopen maar dan gewoon stationair ?
heb hem nu losliggen omdat ik al eens een backfire gehad heb toen ik hem starten op remreiniger en daarmee niet mijn luchtweger wil slopen bij een evetuele volgende backfire11 augustus 2010 om 15:12 #17710590zonder lmm loopt hij idd niet, ook niet stationair
om te voorkomen dat je met backfire je lmm sloopt, kun je de luchtslang ook losjes om de lmm klemmen
Maar zie wel een vreemde wirwar groene kabels lopen…
De bedoeling is dat er 1 loopt van de bobine naar je verdeler, en dat je groene die naar de ecu loopt daar vanaf gesplitst wordt.
foto;s zijn wel wat onduidelijk (en erg klein).
Gemaakt met telefoon?11 augustus 2010 om 15:20 #17710591origineel gepost door Freestyler
zonder lmm loopt hij idd niet, ook niet stationairom te voorkomen dat je met backfire je lmm sloopt, kun je de luchtslang ook losjes om de lmm klemmen
Maar zie wel een vreemde wirwar groene kabels lopen…
De bedoeling is dat er 1 loopt van de bobine naar je verdeler, en dat je groene die naar de ecu loopt daar vanaf gesplitst wordt.
foto;s zijn wel wat onduidelijk (en erg klein).
Gemaakt met telefoon?fotos zijn gemaakt met een fototoestel maar zijn wat verkleint zal nog een proberen ze te uploaden .
1 groene kabel loopt vanuit binnen naar de bobine (toerenteller ?)
1 groene kabel loopt naar de verderdeler ( contactpunten)
1 groene kabel die niet is aangesloten op de foto loopt naar mijn computerik ben zojuist nog even wezen kijken en bedacht me ineens dat de groene draad in een koperen kern heeft met daarom isoleren en daarna weer een koperen mantel met daarover weer een isolatie moet ik dan alleen de binnenste kern gebruiken ?
en ookal is de computer niet aangesloten de bobine word warm als de auto op contact staat , dit hoort tog ook niet terwijl dit een nieuwe bobine is .
11 augustus 2010 om 15:38 #1771059211 augustus 2010 om 15:52 #17710593Als je contactpunten gesloten zijn……..en je zet je contact aan, dan staat er 9 volt over de primaire spoel van je bobine.
Deze wordt dan inderdaad warm.Doe je dit te lang, dan wordt hij heet.
Doe je dit veel te lang, dan gaat’ie stuk.
Ik snap dat verhaal van koperen kern en koperen mantel niet.
De groene kabel vanaf je contactpunten naar de bobine is een pulserende min.
De voedingskabel van je bobine ziet er wat anders uit, omdat dit een weerstandskabel is. Hier zit een creme-kleurige geweven mantel omheen.Probeer het eens zonder toerenteller.
11 augustus 2010 om 16:18 #17710594ook een nadeel van punten die gesloten zijn, met contact aan, is dat je plastic bruggetje op je punten kan smelten door de warmte.
Dit heeft weer tot gevolg dat je de punten niet meer van mekaar afkomen en je alsnog geen vonk meer hebt (heb dit zelf meerdere malen gehad)
Denk dat het verhaal met de koperen kern te maken heeft met de weerstandsdraad (de zwarte in de kabelboom waar het korte zwarte draadje aan vast gestekkerd is.
Zonder toerenteller kun je idd eens proberen. Maar vergeet dan zeker niet om ook de lmm aan te sluiten.
11 augustus 2010 om 17:46 #17710595ik heb de draad vanaf mijn contact naar mijn bobine gewoon 12 v staan (heb het vermoederen dat er eerder een injectiemotor in gelegen heeft ivm met gaten in de chassisbalken en een injectietank )
de draad vanaf mijn computer is er 1 met een koperen kern met daaromheen isolatie en daaromheen weer koperdraad waar weer isolatie overheen zit
ik zal voor de duidelijk heid even een foto gaan maken11 augustus 2010 om 17:58 #17710596ik krijg me camara niet echt goed gefocust (heeft ook al wel wat meegemaakt) maar hoop hierbij een beetje te kunnen laten zien wat ik bedoel .
dit is dus de groene kabel vanaf mijn ecu
dit is dus de kabelverbinder die ik afgeknipt heb het naar achtergevouwen koper is de buitenste laag en daarin zie je het kabeltje dat daar weer inzit.11 augustus 2010 om 19:57 #17710597Bij weerstandskabel is er een groot verschil in het meten van een belaste kabel of een onbelaste kabel.
Als je de kabel op de bobine laat zitten en de contactpunten zijn gesloten, dan meet je de spanning over de bobine.
11 augustus 2010 om 20:26 #17710598houd er ook rekening mee dat met 12V de punten ontzettend snel in zullen branden.
Vind het overigens wel vreemde kabels.
Maar goed, stel de punten eens goed af (ook de ontsteking goed op tijd zetten, op de voorste poulie), sluit alles goed aan (dus ook de lmm) en probeer het dan nog eens
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.