inbouw parrot carkit.

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) inbouw parrot carkit.

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    frenkie_deluxe

hallo forumers,

is er iemand uit de buurt van landgraaf zuid-limburg die verstand heeft hoe een parrot carkit in te bouwen is?

ben er vandaag eens aan begonnen maar lijkt op het eerste gezicht toch moeilijker dan gedacht. :(
      krijg geen stroom op de parrot dus qua kabel aan sluiting zit er al iets mis.

maar bij het er weer terug in schuiven van de radio kreeg ik er deze ook niet meer in :???:

tevens zou het trouwens fijn zijn als ik de kabel niet echt dik in het zicht heb van de parrot zelf.. mss dat jullie hier pics over hebben…
      (ben zelf ook al eens op google actief geweest maar specefiek voor zafira B vind je niet echt veel.)

dus mij vraag is wie heeft dit al eens gedaan en kan mij daar bij helpen (tegen vergoeding uiteraard), je hoeft het niet zelf te doen maar mij erbij helpen zou al perfect zijn.
      4 ogen zien meer dan 2.

ciao frank.

usbstick
      Deelnemer

als het goed is krijgt hij gewoon stroom vanuit de kabel die in je radio zit,zorg wel dat je contact aan staat anders kan het zijn dat je idd niet veel ziet op je parrot, de reden dat je je radio er niet meer in krijgt komt omdat er een mega lange kabel extra in dat kleine vakje moet, dus die moet je netjes erinleggen en dan je radio erin schuiven…

het spreek eigenlijk voor zich.. elke stekker kan er maar op 1 manier op..

arjan

Juffer1
        Deelnemer

Arjan… Dit is een Zafira B en daar gaan die standaard Parrot stekkers helemaal niet inpassen.
          Zafira B is een CANbus auto en daar zit bijvoorbeeld al geen geschakelde + in.
          Ook zul je een verloopkabel (iso2car) moeten gebruiken.

Het is allemaal prima te doen maar echt geen plug & play zoals een Zafira a, Vectra B of Astra G.

usbstick
          Deelnemer

Oja das waar, dan moet je even stroom van de aansteker pakken.. Dan zou het moeten werken..

frenkie_deluxe

hi usbstick en juffer1.
              de iso2car stekker heb ik er idd ook bij, MAAR bij het erin schuiven van de radio heb ik die + de rest van de parrot er niet op maar krijg de radio er toch niet goed in.
              zal denk ik wel met idd de lange kabel zijn die er zowieso al orig. in zit..
              zal morgen nog eens proberen of ik hierin vooruitgang krijg.
              haha..
              mja.. alle hulp is welkom!

tijgetje57
              Deelnemer

Het wegstoppen van die Parrot unit kun je ook doen op een andere plaats. Ik had hem destijds achter het plastic gedeelte van het middenconsole geplaatst. Dit waar je voeten ongeveer uitkomen. Als het goed is zit er een schroef zowat aan de punt van de die plastickap (diegene die bij andere zafira’s nog wel eens bruin of blauw willen zijn.)

Dan de kabels doordrukken naar boven, het isostekker blok wegdrukken naar de zijkant en dan moet je radio wel passen vermoed ik. Had je graag willen helpen, maar ik woon een behoorlijk eind uit de richting voor jou…..

frenkie_deluxe

ik heb vandaag nog eens gekeken en gebeld met parrotbestellen.nl en het schijnt dat er ergens een constante plus moet verlegd worden.
                  zal van het weekend nog eens aan de slag gaan.
                  verder heb ik het dashbord kastje even eruit gehaald want daar achter is ook plek genoeg.
                  maar idd onder het stuur is mss wel handiger ivm de kabels weg werken..
                  ik houd jullie op de hoogte!!
                  ciao…

udo
                  Deelnemer

Heb het vandaag gemonteerd. Rode kabel van parrotsetje monteren op rood/wit kabel van verwarming. Daar zit de geschakelde plus. En ja het heeft mij wat tijd gekost, maar kabels liggen nu achter de knoppen van de verwarming. Ruimte zat.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.