Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Inbouw C20NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2008 om 07:00 #17207809
Ik heb me van de week een C20NE gekocht voor in mijn vectra C18NZ.
Nu moet ik nog een paar onderdelen zoeken en dan kan ik beginnen met de ombouw.
Toen ik het blok even beter ging bekijken zag ik dat een sensor een aansluiting mist/afgebroken zie foto, nu is mijn vraag welke sensor is dit?
http://album.partyflock.nl/52335331.jpg?nocache;217974639 oktober 2008 om 19:58 #17431312oliedruk /oliedrukverklikker
30 januari 2009 om 20:13 #17431313Vandaag dan toch eindelijk mn C18NZ eruit getakeld, ik dacht heel eenvoudig de krukaspoulie met multiriem over te zetten op mijn C20NE, nu is deze poulie toch anders.
Weet iemand toevallig of er een C20NE is waarbij de distributieriem op de waterpomp gespannen is en toch een multiriem heeft?30 januari 2009 om 21:01 #17431314Ja , de C20ne uit een Astra.
Of een X20Se Omega!30 januari 2009 om 22:39 #17431315ok dankjewel,
Morgen even naar de sloop en anders eventueel origineel bestellen…
Ik had al geprobeerd het distributietandwiel van mijn C18NZ (met spanrol) op mijn C20NE (zonder spanrol) te zetten, maar de riem van de C20NE is een flink stuk grover getand. En complete distributie overzetten gaat ook niet ivm montage van de spanrol.31 januari 2009 om 07:34 #17431316Eventueel via http://www.duparts.nl die levert origineel spul voor zeer nette prijzen :vertag
31 januari 2009 om 10:12 #17431317hey,
Lemmuh ik had je even geu2ud, maar denk niet dat je t gezien had. Ik wou graag weten wat voor onderdelen ik nodig heb voor een motorswap van een c20ne uit een calibra naar een c18nz vectra..Weet dat ik de brandstofpomp nodig heb.. maar verder? :P
Sjupke`
2 februari 2009 om 19:47 #17431318Ben er eindelijk aan uit hoe ik het op moet lossen.
Complete distributie overzetten, ook moet ik hiervoor de oliepomp + oliepomphuis overzetten om de spanrol te kunnen monteren.Echter met vergelijken van de stekkers van de kabelboom heb ik toch een klein probleempje gevonden.
Naast de computer in de auto hangen 3 kleine stekkertjes, 2 zwarte en een groene.
Aan de motor hangt een groene, maar deze past niet rechtstreeks op de auto.Aan de auto: Aan de motor:
* groene stekker * groene stekker
lichtgroen zwart/geel
bruin/wit bruin/wit
bruin/geel bruin/geel
bruin/blauw bruin/blauw* zwart
blauw
blauw/rood* zwart
rood/blauwiemand enig idee?
2 februari 2009 om 20:07 #17431319zit er niet een stekker tussen voor de octaan.. en voor je lambda?
maak eens een foto anders, maakt het misschien duidelijker:D
3 februari 2009 om 07:21 #17431320
3 februari 2009 om 13:17 #17431321die stekkers horen volgens mij onder je kap.. en zijn onderandere voor je brandstofpomp..en nog wat sensoren die terugkoppelen op je ecu..
als ik digi dash inbouw en die kleuren aanhou, zijn die blauwe voor je temp sensor.. groen toerenteller ..
misschien zeg ik wel iets compleets idioots:D correct me if im wrong:D
3 februari 2009 om 16:19 #17431322Ik heb geen idee? Maar ik zou het wel graag willen weten :angel, ben namelijk bijna zover om alles een keer aan te zwengelen.
4 januari 2011 om 00:02 #17431323hey
ik heb deze zomer ook een c20ne in een opel tigra gebouwd er staan een paar foto’s op hoe
het eruit ziet.die kleuren die in de auto zie bij de computer als ik het goed heb
zijn een van een motorstoring lampje kan ook zijn dat ik het fout heb hoor.sterkte ermee:cool:
8 januari 2011 om 12:13 #17431324Ja, ik rij inmiddels al een hele tijd met de Vectra rond, maar doordat op mijn zomervakantie een Italiaanse opa mijn achterkant van heeeeeeeeeel dichtbij wilde zien… ben ik gestopt met mijn Vectra… maar ben inmiddels bezig met een Vectra 2000 4×4 turbo… weer eens iets anders… :agent
Jeroen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.