in welke computter past zo een chip

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) in welke computter past zo een chip

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    kevin172839

hallo
      ik ben opzoek naar een computter voor me kadett ik heb m2.5 maardaar wil ik een chip in.
      ik wil de computter waar je zo de chip ik kan plaatsen zonder dat je moet kloten met solderen want heb gehoord dat da niet altijt een suc 6 is
      en welke code staat er op die computter
      het gaat om de chip van m tech
      mvg en hoop dat jullie me kunnen helpen

Dennisman
      Deelnemer

Over de ECU
        de volgende ECU’s zijn geleverd aan de C20XE:
        FP Kadett tot 89, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
        FP Kadett vanaf 90, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
        FX Vectra 91, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
        FX vectra vanaf 92, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
        GX calibra tot 91, altijd solderen
        GY calibra tot 93, altijd solderen
        HA calibra vanaf 94, altijd solderen
        QJ astra tot 93, niet solderen
        PL astra tot 94, niet solderen
        PT astra met DIS, niet solderen

uiteraard zijn de ecu’s onderling te wisselen, met uitzondering van de eerste Kadetts, aangezien die zonder KAT geleverd zijn,en dus geen lambda herkenning hebben
        hou er wel rekening mee dat:
        de FP ecu’s voor 2.5 bar gemaakt zijn,en de rest voor 3 bar brandstofdruk
        je kan wel zonder problemen een FP aan een 3bar regelaar hangen, maar geen andere aan een 2.5 bar,dan loopt die te arm!

Als je een klein beetje zoek kan je het zo vinden,dit staat in aanhaalmomenten en tips

CorsaTR

Maar als je zo’n FP ecu openmaakt kom je 2 verdiepingen van printplaten tegen.
          Hoe haal je die uit elkaar om bij de chip te komen?

otdh
          Deelnemer

ff dit youtube filmpje kijken

http://www.youtube.com/user/MicrochipsTuning#p/a/u/1/H0fQOTtR3sc” onclick=”window.open(this.href);return false;

duidelijker kan t niet uitgelegd worden

CorsaTR

Heel erg bedankt voor het filmpje!

Ik liep vast op het gedeelte waar het los moet bij de stekker :angel

kevin172839

hallo nog een vraag
                ik wil me gsi chippen maar nu kan ik een fp computer overnemen van een 20xe waar zo een chip in kan maar ik heb een c20xe loopt hij wel goed en zit de lambda sensor er dan voor de sier in?? of is de draadboom ook anders of moet pin 20 aan de massa

mvg kevin

Jeroen-c20xe

@Dennisman wrote:

Over de ECU
                  de volgende ECU’s zijn geleverd aan de C20XE:
                  FP Kadett tot 89, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
                  FP Kadett vanaf 90, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
                  FX Vectra 91, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
                  FX vectra vanaf 92, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
                  GX calibra tot 91, altijd solderen
                  GY calibra tot 93, altijd solderen
                  HA calibra vanaf 94, altijd solderen
                  QJ astra tot 93, niet solderen
                  PL astra tot 94, niet solderen
                  PT astra met DIS, niet solderen

uiteraard zijn de ecu’s onderling te wisselen, met uitzondering van de eerste Kadetts, aangezien die zonder KAT geleverd zijn,en dus geen lambda herkenning hebben
                  hou er wel rekening mee dat:
                  de FP ecu’s voor 2.5 bar gemaakt zijn,en de rest voor 3 bar brandstofdruk
                  je kan wel zonder problemen een FP aan een 3bar regelaar hangen, maar geen andere aan een 2.5 bar,dan loopt die te arm!

Als je een klein beetje zoek kan je het zo vinden,dit staat in aanhaalmomenten en tips

Je vergeet de GL uit de astra nog, hoef je ook niet te solderen.
                  Daarnaast heb je nog een GQ, daar weet ik het niet van (nog nooit opengehad).
                  Beide ecu’s zijn trouwens voor M2.5
                  En hoezeker ben je dat je de GX moet solderen? Ik meende van niet namelijk :hmmz

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.