Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › in welke computter past zo een chip
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2011 om 17:17 #17242362
hallo
ik ben opzoek naar een computter voor me kadett ik heb m2.5 maardaar wil ik een chip in.
ik wil de computter waar je zo de chip ik kan plaatsen zonder dat je moet kloten met solderen want heb gehoord dat da niet altijt een suc 6 is
en welke code staat er op die computter
het gaat om de chip van m tech
mvg en hoop dat jullie me kunnen helpen19 oktober 2011 om 17:26 #17929512Over de ECU
de volgende ECU’s zijn geleverd aan de C20XE:
FP Kadett tot 89, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
FP Kadett vanaf 90, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
FX Vectra 91, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
FX vectra vanaf 92, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
GX calibra tot 91, altijd solderen
GY calibra tot 93, altijd solderen
HA calibra vanaf 94, altijd solderen
QJ astra tot 93, niet solderen
PL astra tot 94, niet solderen
PT astra met DIS, niet solderenuiteraard zijn de ecu’s onderling te wisselen, met uitzondering van de eerste Kadetts, aangezien die zonder KAT geleverd zijn,en dus geen lambda herkenning hebben
hou er wel rekening mee dat:
de FP ecu’s voor 2.5 bar gemaakt zijn,en de rest voor 3 bar brandstofdruk
je kan wel zonder problemen een FP aan een 3bar regelaar hangen, maar geen andere aan een 2.5 bar,dan loopt die te arm!Als je een klein beetje zoek kan je het zo vinden,dit staat in aanhaalmomenten en tips
20 oktober 2011 om 13:05 #17929513Maar als je zo’n FP ecu openmaakt kom je 2 verdiepingen van printplaten tegen.
Hoe haal je die uit elkaar om bij de chip te komen?20 oktober 2011 om 16:03 #17929514ff dit youtube filmpje kijken
http://www.youtube.com/user/MicrochipsTuning#p/a/u/1/H0fQOTtR3sc” onclick=”window.open(this.href);return false;
duidelijker kan t niet uitgelegd worden
29 oktober 2011 om 19:16 #17929511Heel erg bedankt voor het filmpje!
Ik liep vast op het gedeelte waar het los moet bij de stekker :angel
5 maart 2012 om 17:47 #17929515hallo nog een vraag
ik wil me gsi chippen maar nu kan ik een fp computer overnemen van een 20xe waar zo een chip in kan maar ik heb een c20xe loopt hij wel goed en zit de lambda sensor er dan voor de sier in?? of is de draadboom ook anders of moet pin 20 aan de massamvg kevin
7 maart 2012 om 09:30 #17929510@Dennisman wrote:
Over de ECU
de volgende ECU’s zijn geleverd aan de C20XE:
FP Kadett tot 89, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
FP Kadett vanaf 90, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
FX Vectra 91, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
FX vectra vanaf 92, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
GX calibra tot 91, altijd solderen
GY calibra tot 93, altijd solderen
HA calibra vanaf 94, altijd solderen
QJ astra tot 93, niet solderen
PL astra tot 94, niet solderen
PT astra met DIS, niet solderenuiteraard zijn de ecu’s onderling te wisselen, met uitzondering van de eerste Kadetts, aangezien die zonder KAT geleverd zijn,en dus geen lambda herkenning hebben
hou er wel rekening mee dat:
de FP ecu’s voor 2.5 bar gemaakt zijn,en de rest voor 3 bar brandstofdruk
je kan wel zonder problemen een FP aan een 3bar regelaar hangen, maar geen andere aan een 2.5 bar,dan loopt die te arm!Als je een klein beetje zoek kan je het zo vinden,dit staat in aanhaalmomenten en tips
Je vergeet de GL uit de astra nog, hoef je ook niet te solderen.
Daarnaast heb je nog een GQ, daar weet ik het niet van (nog nooit opengehad).
Beide ecu’s zijn trouwens voor M2.5
En hoezeker ben je dat je de GX moet solderen? Ik meende van niet namelijk :hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.