Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › in welke auto zit deze ecu van een c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 september 2012 om 04:42 #17252221
weet iemand bij welke auto deze ecu hoort
het is van een C20XE
wil graag weten waar het blok uit komt om wat onderdelen te bestellen
wie kan mij verder helpen
14 september 2012 om 05:23 #18065935Toevallig een blok met rotorontsteking ook? Zoja komt die uit een Kadett E gsi. Ik heb dezelfde :D
14 september 2012 om 07:20 #18065936kadett, astra, calibra, vectra
14 september 2012 om 07:46 #18065937Klopt dit lijstje dan niet?
FP Kadett tot 89, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
FP Kadett vanaf 90, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
FX Vectra 91, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
FX vectra vanaf 92, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
GX calibra tot 91, altijd solderen
GY calibra tot 93, altijd solderen
HA calibra vanaf 94, altijd solderen
QJ astra tot 93, niet solderen
PL astra tot 94, niet solderen
PT astra met DIS, niet solderen15 september 2012 om 09:12 #18065938@corsaracer wrote:
kadett, astra, calibra, vectra
dit klopt dus niet want ik had nieuwe bougiekabels besteld en die waren te kort
dus zal dan wel van een kadett zijn
15 september 2012 om 09:13 #18065939@Looney wrote:
Toevallig een blok met rotorontsteking ook? Zoja komt die uit een Kadett E gsi. Ik heb dezelfde :D
van welk bouwjaar is dat dan looney
want wou wat onderdelen bestellen en ik denk dat wij dezelfde hebben
15 september 2012 om 10:00 #18065940dit is het blok wat er in ligt wil alleen weten waar hij uit komt voor spullen te bestellen
15 september 2012 om 10:17 #18065941Bij mij vind die hem als Kadett E GSI C20Xe uit 1988.
15 september 2012 om 11:07 #18065942lijkt wel hetzelfde blokje ja
staan er geen andere codes op het blokdat ik kan zien dat hij uit een kadett komt
15 september 2012 om 15:15 #18065943het boeid niet uit elke auto die komt
je hebt alleen TOT en een VANAF motornummer
TOT is rotor/verdeelkap
VANAF is DIS ontstekinghet enige verschil in bougiekabels is dat bij een KADETT de bobine verder weg zit als bij een cali/astra/vectra
de enige andere kabel is dus die van de bobine naar de verdeelkapverschil in TOT motornummer is een PLAT vliegwiel ipv een VANAF KOMvliegwiel
Verschil in TOT motornummer is een Distributie met 1 loop en 1 spanrol ipv een VANAF 2 looprollen en 1 spanrol ( tevens andere tanden )Verschil in kabelbomen:
Astra/vectra/calibra komen de connectorstekkers bij de ECU uit ( net zoals t brandstofrelais ) ipv kadett alles in de buurt van de bobineen dat lijstje dat gepost staat klopt wel, je kan alleen wel ongestraft de ecu’s tussen de M2.5 ontstekingen uitwissellen
15 september 2012 om 16:23 #18065944ik had nieuwe bougiekabels besteld en die waren voor calibra vectra astra
maar die passen niet op de kadett
dus er zit wel verschil inik heb een ks 700 kop heb ik nu gezien
16 september 2012 om 15:27 #18065945alleen in de bobinekabel ( of je moet een DIS set gekregen hebben )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.