in bouwen nieuwe radio

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum in bouwen nieuwe radio

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249104
    pbakker
      Lid sinds:
      6 May 2012

      Hallo, ik ben nieuw hier , espace gereden , de befaamde 2.2 diesel met krukaslager problemen !
      nu een vectra uit 2004 en daar wil ik een nieuwe radio inbouwen.
      zo een met navi , iphone aansluiting en bleutooth , schempje erbij voor de kids, maar nu !
      ik heb nog het oude iso systeem 2 connectoren voor de radio en een voor de boordfuncties.
      is er een mogelijkheid om dit over te nemen naar de nieuwe quad lock (?)
      ik had de oude radio al verkocht maar die werkte niet in een oude opel corsa , dus die komt terug

      ik las ook ergends dat de stuur bediening niet meer zou werken maar met een extra voedingskabel wel weer en dat de boord functie ook het deed.
      dit was wel op een pioneer dubbel din

      #18031600
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        Heya Bakker P :afro Welkom hier.
        Gooi der ff een paar pica’s bij van de Vec. Vinden we mooi.
        Ik heb ook een 2004 met zo een oude aansluiting. Heb toendertijd de CCR2006 (radio cassette CD wisselaar)vervangen voor een Kenwood headunit met een stalkadapter voor de stuurwielbediening. Alles prima werkend. Het enige wat er niet werkte was de info van de radio op het display. Lijkt mij dat het dus wel mogelijk is. Let alleen even op de systemen die aangeboden worden. Je hebt ze voor het type van voor 2005 en van na 2005, herkenbaar aan een knik in het front. Die zijn full can. Een hifi shop kan al die info voor je opsnorren.

        Succes en groet jraaf.

        #18031601
        pbakker
          Lid sinds:
          6 May 2012

          dank,
          in Roosendaal zit iemand die aangaf dat de radio met de knik ook een adapter voor de canbus meegeleverd wordt en die dus alles vertaald van het oude naar het nieuwe systeem.
          ik heb trouwens een drie liter diesel , heerlijke v6 met veeeeel power
          maak wel wat foto’s als hij schoongemaakt is !

          #18031602
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            vond het al Vreemd, De 2.2 Draait kilometer na Kilometer weg zonder Veel problemen.

            De diesel v6 en hebben wel wat zwakke punten inderdaad, maar rijden wel Grandioos.

            Willem

            #18031603
            pbakker
              Lid sinds:
              6 May 2012

              de 2.2 zat in mijn espace en die draaide dus in elkaar.
              welke zwakke plekken kent de v6?
              ik dacht dat het wel een betroubare motor was , volgens de dealer dan!
              de radio uit roosendaal wordt nix, ze krijgen er geen stuurwielbediening op en dus de hele zooi terug gestuurd.
              jraaf, jij hebt het over een stalkadapter, waar kun je die krijgen?

              #18031604
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                De 2.2 diesel is niet dezelfde als in de OPELS, de 2.0 en 2.2 Diesels in de Opels zijn haast Onverwoestbare OPEL blokken.
                De 3.0 word wel gedeeld met de Espace / Velsatis.

                Oudere typen hebben wat mechanische zwakheden als:

                – Scheuren Cilinderwand
                – Vastlopen lagers.

                Motorsturing en brandstofsysteem:

                – Verstuivers
                – dieselopvoerpomp
                – EGR klep

                Willem

                #18031605
                mercedesftw
                  Lid sinds:
                  20 December 2011

                  kun je beter een 2.5 diesel van een w201 of w124 (mercedes) nemen. deze ZIJN onverwoestbaar :wors

                  #18031606
                  pbakker
                    Lid sinds:
                    6 May 2012

                    mijn 3 liter heeft er nu 285dkm opzitten en loopt nog heel behoorlijk.
                    maar mijn radio probleem is nog niet opgelost
                    de ncdc2015 is verkocht en een after-market gekocht.
                    die haal ik zaterdag op ,maar het probleem van de boordcomputer is niet opgelost.
                    nu dacht ik erover om een enkel din in te bouwen waar anders de nokia carkit zit
                    alleen voor aansturing van het display
                    is dit mogelijk en welke radio moet ik dan hebben
                    of is er iets anders voor te bedenken, de waarschuwing dat er een lampje kapot is blijt nu aan ,omdat ik het niet kan bevestigen!

                    #18031607
                    jraaf
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 January 2008

                      @pbakker wrote:

                      jraaf, jij hebt het over een stalkadapter, waar kun je die krijgen?

                      @pbakker wrote:

                      jraaf, jij hebt het over een stalkadapter, waar kun je die krijgen?

                      Bij de betere automotive hifi zaak.
                      Ik heb er dus nog een liggen speciaal Opel voor alleen Kenwood.Die stalkadapters zijn merk gebonden.
                      Als je interesse hebt kan ik wel ff opzoeken welke headunits die allemaal ondersteund.

                      Niet om te pochen maar om aan te tonen dat het wel degelijk kan:
                      Pica van de set die ik had: Kenwood headunit met stalkadapter naar m’n (nu inmiddels oude)stuur met de knopjes bediening.
                      Het enige wat dus niet werkte was de radio info op je display, maar ik geloof zelfs dat er headunits zijn met een display (stalk) out die je op een of andere manier op je scherm kan aansluiten.





                      Groet jraaf

                      #18031608
                      pbakker
                        Lid sinds:
                        6 May 2012

                        JRaaf, kan ik die adapters van je overnemen?
                        heb een kenwood gezien met alles erop en aan , dusseee
                        hoor van je , of mail even naar jpramen@hotmail.com
                        ik heb trouwens hetzelfde stuur en ga dit omwisselen voor een met draaiwieltjes, werkt het dan nog steeds?

                        #18031609
                        jraaf
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 January 2008

                          Ff opletten met wat je aan elektra allemaal wil verwisselen.
                          Als je nu het zelfde stuur hebt als wat ik op de pica laat zien zet je niet zomaar ff een nieuw type stuur er op:

                          Je hebt 4 spaaks en 3 spaaks met knopjes en je hebt 4 spaaks en 3 spaaks met wieltjes.
                          De 4 spaaks met wieltjes is een tussen model en maar kort geleverd op de 2005 serie van de vec c1
                          Als je die er wilt opzetten scheelt je dat een airbag wissel. De 3 spaaks airbag past namelijk niet in de 4 spaaks.

                          Voorts is de stuurwielbediening ook net even anders. Als je van knopjes naar wieltjes gaat heb je ook een aanpassing aan de kabelboom naar je radio/boardcomputer/aircounit nodig.
                          Check ff hoe je nu de boardcomputer bedient, via de rechter hendel op het stuur of op de radio zelf.
                          Wat me gelijk aan het denken zet, welke standaard opel radio zit er nu in?

                          Chevk mijn topic maar eens, sommige dingen lijken eenvoudig maar behoeven een hoop uitzoekwerk en voorbereiding.

                          Groet jraaf

                          #18031610
                          jraaf
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 January 2008

                            Ik lees net dat je checkcontr op een kapot lampje blijft branden. Die kun je wegdrukken door boven op de rechterstuurhend de knop in te drukken, of je zet er een nieuw lampje in. Zie nu ook dat er een ncdc in zat. Ik zou het knoppenstuur houden en een headunit met stalkadapter er op zetten. Hebt ze van Kenwood en Pioneer dat ik weet, misschien ook nog wel andere merken.

                            Groet jraaf

                            #18031611
                            pbakker
                              Lid sinds:
                              6 May 2012

                              oke, ik ga kijken voor een identiek stuur met knopjes om het niet moeilijk te maken.
                              ga zo even kijken of ik de checkcontr. op de rechter stuurhendel kan uitzetten, nu alleen nog vanaf de radio bedient.
                              en ja erzat een ncdc met 4cd isselaar erin , nr 2015
                              helaas kan ik mijn iphone er niet op aansluiten( hadden ze die in 2004 nog niet in duitsland?)
                              natuurlijk zet ik er een nieuw lampje in ,maar soms moet dat even wachten , niet dan!
                              ben zo weer terug…….

                              #18031612
                              pbakker
                                Lid sinds:
                                6 May 2012

                                nee dus , geen knopje op de hendel van de ruitenwisser
                                ik werkte ook alleen met de rechter grote knop op de radio
                                heo moet dat dan wanneer er een kenwood oid inzit?
                                kan er ook een lichtautomaat in of is daar de kabelboom ook niet geschikt voor (draden,sensor?)

                                #18031613
                                Yveskes123
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  20 May 2012

                                  Hey Iedereen,

                                  Ik ben al een tijdje op zoek voor terug mijn stuurbediening actief te maken met m’n aftermarket radio.
                                  Ikzelf rij met een vectra B CDX 2.0 16V uit 2001, maar ik wou een radio met DVD en navigatie enzo derin.
                                  Moeilijke mens zoals ik ben :D moest het een 1 Din systeem met een scherm die niet uit de radio komt ( 2 Din grootte ) maar 1 Din grootte, aangezien er bedieningsknoppen direct boven staan en anders lastig is om te bedienen.
                                  Heb dan even m’n studies genomen om te zien welke audio merken in aanmerking komen hiervoor, spijtig genoeg waren er dit niet zoveel ( heb er direct maar 2 gevonden nl Navaudio en Krämer ).

                                  Na enkele reviews te lezen en beoordelingen van andere gebruikers heb ik gekozen voor het systeem van Krämer, nl de Krämer kr737.
                                  Echt een goeie radio enzo, geen enkele opmerking over de prestaties maar spijtig genoeg wordt hier geen ondersteuning geboden voor bediening aan het stuur,

                                  Kan er mij iemand hiermee helpen of dit mogelijk zou zijn om toch de stuurbediening te gebruiken bij deze radio?

                                  Er zat wel een afstandsbediening bij de radio moest dit helpen.

                                  Grts

                                  op onderstaande link zie je de bewuste radio

                                  http://s1254.photobucket.com/albums/hh602/yveskes123/?action=view&current=20062011192.jpg#!oZZ5QQcurrentZZhttp%3A%2F%2Fs1254.photobucket.com%2Falbums%2Fhh602%2Fyveskes123%2F%3Faction%3Dview%26current%3D17062011189.jpg

                                  #18031614
                                  pbakker
                                    Lid sinds:
                                    6 May 2012

                                    vandaag het nieuwe stuur gemonteerd met eerst de rollen, lachen ,wanneer je het volume opdraaide ging de claxon.
                                    we hebben alles maar terug gebouwd op het nieuwe stuur, werkt weer goed.
                                    de man had nog een ncdc2015 liggen ,die kreeg ik mee omdat ik de mijne al had verkocht en werkt zonder aanmelden ,geen piepjes o.i.d.
                                    ik heb de carkit eruit getrokken ,die gebruik ik toch niet en nu kom ik eigenlijk op het punt ;die carkit als hij aangestuurt wordt/gebeld dan geeft hij toch een geluidssignaal af naar de radio en volgens mij op alle speakers van de auto.
                                    ik wilde een after-market erin zetten om mijn ipod aan te sluiten, maar je zou toch zeggen dat je die carkit daar ook voor kan gebruiken????
                                    wie heeft een bedradings schema of weet raad/daad
                                    dan kun je de ipod aansluiten en in en uit zetten met de telefoon knop op de radio!
                                    ik denk dat er wel meer mensen zijn die dit graag zouden willen
                                    en dan doet alles het natuurlijk nog, geen geduvel met de stuurwielbediening etc….

                                    #18031615
                                    pbakker
                                      Lid sinds:
                                      6 May 2012

                                      ik bedoel dus eigenlijk om de ingang van de carkit te gebruiken als een aux ingang en daar zit ook een stuurstroom in voor de controle lijkt mij

                                      #18031616
                                      pbakker
                                        Lid sinds:
                                        6 May 2012

                                        dag mensen,
                                        ik ben er uit wat betreft de aux
                                        ik vond op de radio een lijstje waar alles opstond en ik zag daar cdcR ,cdc- en cdc L(pin 21 22 23)geen aansluitpinnen dus losse draadjes erin geschoven
                                        leek mij een ingang voor een cd wisselaar en dat was het ook.
                                        het werkt samen met de ingebouwde wisselaar , het deelt het geluid en het gaat door elkaar heen.
                                        waarschijnlijk zou je met tech-2 het los kunnen koppelen.
                                        wanneer je geen cd’s laad heb je geluid van je i-pod/phone ,dit is wel wat zachter als de radio maar dat had ik ook met de kenwood
                                        nu heb ik nog een dension liggen die ik er tussen kan zetten zodat je met de stuurbediening ook de ipod kan bedienen.
                                        voor nu eventjes klaar met de zooi!

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.