Impressie: Opel Astra SUV

Forumindex Forums Modellen Astra Impressie: Opel Astra SUV

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Dracuna

Dat Opel werkt aan een kleine SUV op basis van de Corsa is al langer bekend, maar hoe zou een SUV op basis van de nieuwe Opel Astra eruit kunnen zien?

Naast de Opel Corsa SUV, die de redding voor Opel Antwerpen zou kunnen zijn, zou Opel op basis van de nieuwe Opel Astra ook een SUV kunnen bouwen. Deze Opel Astra SUV zou dan een waardige vervanger kunnen worden voor de Opel Antara. De Opel Antara is niet echt een succes geworden en dat kunnen we misschien verklaren doordat de wagen overduidelijk zijn platform met de Chevrolet Captiva deelt. De Opel Astra SUV zou ons kunnen doen terugdenken aan de Opel Frontera van weleer, een erg capabele off-roader die nog voor de SUV-rage erg goed scoorde.

Via: http://www.groenlicht.be/2009/12/22/impressie-nieuwe-opel-astra-suv/

stillekracht
      Deelnemer

Hoi, welkom op dit Forum……….:sleeping

Kan wel eens een Nissan Qashqai killer zijn, maar dan moet er ook een 7pers. uitvoering komen !!
        en een fatsoenlijke kofferbak. :vertag

xladage
        Deelnemer

Wat een ontzettend niet originele (helemaal mee eens: Qashqai lookalike) en eigenlijk in mijn ogen lelijke auto.
          Van binnen zal hij wel heel mooi zijn ;)

wim-v6
          Deelnemer

Het probleem van de Antara is dat deze auto eigenlijk helemaal geen opel uitstraalt, ik denk dat daardoor ook het succes hiervan is achtergebleven.

Ik vind de antara persoonlijk helemaal niet duits overkomen, maar eerder goedkoop en aziatisch, en daarmee hebben ze in mijn ogen de plank misgeslagen.

Als ze een SUV kunnen neerzetten met de uitstraling van de nieuwe astra / insignia, dan kunnen ze nog wel eens goed verkoopbare SUV neerzetten in mijn ogen.

en daar begint de op bevengnoemde foto al aardig op te lijken zo.

Willem

OPC Turbo

Helemaal met Willem eens.

Ik vind de Antara ook een goedkoop aziatisch stuk rommel…

Als er nu eens een echte Opel zou komen (dus kwalitatief ook op Opel niveau) dan zal het al een (ontzettend grote) stap vooruit zijn…

Klanderman

Ik vind het een mooi impressie. M’n ouders hebben de Antara nu een jaar en ik ben het dan ook totaal niet eens met dat het ‘aziatisch rommel’ is. Ze hebben hiervoor een Astra H station gehad en daarvoor een Vectra C sedan maar de Antara is toch echt wel even een andere klasse. Echt een geweldige auto is het. Zoveel comfort en met dit weer, zoveel grip echt niet normaal.
                Je merkt niet eens dat de wegen bevroren zijn… De Vec en de Astra voldeden echt niet aan de verwachtingen. De Antara daarentegen is echt een blijvertje en we hopen dus op een mooie opvolger in de toekomst en deze impressie mag er echt wezen!

OPC Turbo

origineel gepost door Klanderman
                  Ik vind het een mooi impressie. M’n ouders hebben de Antara nu een jaar en ik ben het dan ook totaal niet eens met dat het ‘aziatisch rommel’ is. Ze hebben hiervoor een Astra H station gehad en daarvoor een Vectra C sedan maar de Antara is toch echt wel even een andere klasse. Echt een geweldige auto is het. Zoveel comfort en met dit weer, zoveel grip echt niet normaal.
                  Je merkt niet eens dat de wegen bevroren zijn… De Vec en de Astra voldeden echt niet aan de verwachtingen. De Antara daarentegen is echt een blijvertje en we hopen dus op een mooie opvolger in de toekomst en deze impressie mag er echt wezen!

De dealer van je ouders zal wel blij met ze zijn ;) toch nog 1 Antara rijder die tevereden is…

Zolang je er niks mee hebt valt het allemaal wel mee…

Alleen al aan de garantie claim’s van die auto’s zal GM falliet kunnen gaan… maar als het gedonder buiten de 2 jaar valt gaat de eigenaar zelf falliet…

Als ik hier ga opnoemen wat wij allemaal al gehad hebben met die dingen dan raakt de server van het forum helemaal in de stress…

Tot nu toe is bij ons alleen de 2.4 storingsvrij gebleven…

Maar wie weet zijn er meer positieve verhalen.

zetos

Hey

Zoals al eerder genoemd was is het jammer dat de antara het platform deelt met de captiva aangezien ik meer captiva’s tegen kom dan antara’s.

Dus idd een goed idee om een iets kleinere model gebaseerd op astra j / insignia uit te brengen maar idd dan wel als 7 zits, dan zou het idd een succes kunnen worden.

Greetzzz

2e-c14nz

Dit is gewoon een kopie van de ford kuga. Ook geen mooie auto.

http://www.groenlicht.be/wp-content/uploads/ford_kuga_frankfurt.jpg

nova….
                      Deelnemer

Vind de antara wel mooi om te zien maar deze corsa suv….. vind persoonlijk veel mooier.

Ik hoop dat deze echt gemaakt gaat worden endan mag die voor mij in de plaats komen van de antara

Klanderman

@ OPC Turbo

En laten we hier nu net een 2.4 hebben:P Enige wat we hebben gehad is dat de airco unit vervangen is onder fabrieksgarantie. Voor de rest nog niets mee gehad!

En de dealer, tjah…. Als we geld kwijt willen worden gaan we daar wel heen:jerry

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.