Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Ik zal me even voorstellen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2011 om 15:27 #17234993
Na een week rond geneusd te hebben maar besloten te registreren, altijd handig.
Ik ben Martijn Valkier, 41 jaar oud en werkzaam bij de Koninklijke Marine. Ik rij al weer wat jaartjes op de motor maar heb pas afgelopen winter mijn autorijbewijs gehaald. Vraag me niet waarom het zo lang heeft mogen duren maar de essentie van het verhaal is en was dat ik een autorijbewijs nooit echt noodzakelijk heb gevonden. Dat is het sinds een jaar of twee wel en ik ben er vanwege lange reizen (6 maanden elk) de afgelopen twee jaar niet aan toe gekomen. Het viel me overigens mee hoe makkelijk het ging, ik heb 5 halve dagen gelest en heb al mijn examens in een keer gehaald.Het liefst rij ik op dit apparaat:
Een Honda Pan European ST1300 uit 2002 ( 58+ dkm op de teller).
Maar dat is niet altijd even praktisch, vooral in de winter begint het me nu tegen te vallen. Ik rij 365 dagen per jaar motor als ik thuis ben, alleen in de winter begint het lichaam steeds mee te klagen.
Daarom heb ik na het behalen van mijn autorijbewijs een Peugeot 306XN aangeschaft bij een garage in Den helder. Dat ding koste me maar 1500 euro en op zich was er niet zoveel mis mee. Totdat het apparaat om de haverklap uitviel (ook op de snelweg bij het inhalen) dus heeft ie na twee weken probleemloos rondrijden alleen maar bij de garage gestaan. Aangezien ik garantie had niet zo’n probleem. Na een paar reparaties bleef het probleem bestaan en heb ik mijn geld terug gekregen van de garage houder en heb ik wat bij gelegd en een Opel Vectra 1.6XEL uit 1999 gekocht, 113dkm op de teller en ik ben de 3e eigenaar, apparaat heeft me 2950 euro gekost, wel weer 3 maanden garantie, een onderhoudsbeurt en een nieuwe apk. De rest van het onderhoud wat de komende jaren nodig is doe ik zelf, mijn motor doe ik, met uitzondering van de banden, ook helemaal zelf.
Tot op de dag van vandaag heb ik er zeer tevreden mee, hier en daar wat kleine plekjes die ik inmiddels al gerepareerd heb (ik heb de kleur 282 en al zijn nuances laten opmeten en in een spuitbus laten maken). Hij rijd als een zonnetje. Blijft natuurlijk het feit dat een auto voor praktische zaken is en de motor voor de fun en het echte plezier in het rijden.
De bewuste auto.
Naast het motorrijden heb ik als andere hobbie fotorgraferen, hier een selectie van mijn fotos:
Zo klaar met voorstellen, nu weer verder rondneuzen op dit interessante forum.
31 maart 2011 om 19:52 #17847201welkom en nette vec. veel plezier met rondneuzen :P
31 maart 2011 om 20:13 #17847202welkom hier.
mooie vectra!
erg mooie foto’s!!!
ik zelf zelf sind kort een Nikon d5000 met sigma 18-200mm lens.
ik fotografeer voornamelijk rally’s van ons rallyteampje.
alles doe ik nog op de AUTO stand maar dat moet hard gaan veranderen want ik vind ze nog niet mooi genoeg.
ik heb ook het hele boekwerk bij om de funtie’s onder knie te krijgen maar dat valt nog meer tegen dan wat ik dacht:o(er ging een wereld van informatie voor me open!)31 maart 2011 om 20:36 #17847203[rquote=1904474&tid=145571&author=gts power]welkom hier.
erg mooie foto’s!!!
ik zelf zelf sind kort een Nikon d5000 met sigma 18-200mm lens.
ik fotografeer voornamelijk rally’s van ons rallyteampje.
alles doe ik nog op de AUTO stand maar dat moet hard gaan veranderen want ik vind ze nog niet mooi genoeg.
ik heb ook het hele boekwerk bij om de funtie’s onder knie te krijgen maar dat valt nog meer tegen dan wat ik dacht:o(er ging een wereld van informatie voor me open!)
[/rquote]Ik ben zelf in het bezit van een Canon EOS-1Ds MKI en een EOS-1D MKIII en een kostbare verzameling L lenzen van Canon. Vorig jaar heeft dit spulletje me weer geholpen een foto op de voorpagina van de Telegraaf te krijgen en wa publicaties in Defensie bladen.
Mijn cameras hebben geen automatische mode (het groene vierkantje), over het algemeen fotografeer ik het meest in de Av (Aperture Priority) mode. E.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van wat ik aan het fotograferen ben, flitsen doe ik in de M mode (manual).
Succes met het onder de knie krijgen van je camera.
31 maart 2011 om 21:18 #17847204ook welkom hier:)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.