Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Ik zal me even voorstellen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2011 om 15:27 #17234993
Na een week rond geneusd te hebben maar besloten te registreren, altijd handig.
Ik ben Martijn Valkier, 41 jaar oud en werkzaam bij de Koninklijke Marine. Ik rij al weer wat jaartjes op de motor maar heb pas afgelopen winter mijn autorijbewijs gehaald. Vraag me niet waarom het zo lang heeft mogen duren maar de essentie van het verhaal is en was dat ik een autorijbewijs nooit echt noodzakelijk heb gevonden. Dat is het sinds een jaar of twee wel en ik ben er vanwege lange reizen (6 maanden elk) de afgelopen twee jaar niet aan toe gekomen. Het viel me overigens mee hoe makkelijk het ging, ik heb 5 halve dagen gelest en heb al mijn examens in een keer gehaald.Het liefst rij ik op dit apparaat:
Een Honda Pan European ST1300 uit 2002 ( 58+ dkm op de teller).
Maar dat is niet altijd even praktisch, vooral in de winter begint het me nu tegen te vallen. Ik rij 365 dagen per jaar motor als ik thuis ben, alleen in de winter begint het lichaam steeds mee te klagen.
Daarom heb ik na het behalen van mijn autorijbewijs een Peugeot 306XN aangeschaft bij een garage in Den helder. Dat ding koste me maar 1500 euro en op zich was er niet zoveel mis mee. Totdat het apparaat om de haverklap uitviel (ook op de snelweg bij het inhalen) dus heeft ie na twee weken probleemloos rondrijden alleen maar bij de garage gestaan. Aangezien ik garantie had niet zo’n probleem. Na een paar reparaties bleef het probleem bestaan en heb ik mijn geld terug gekregen van de garage houder en heb ik wat bij gelegd en een Opel Vectra 1.6XEL uit 1999 gekocht, 113dkm op de teller en ik ben de 3e eigenaar, apparaat heeft me 2950 euro gekost, wel weer 3 maanden garantie, een onderhoudsbeurt en een nieuwe apk. De rest van het onderhoud wat de komende jaren nodig is doe ik zelf, mijn motor doe ik, met uitzondering van de banden, ook helemaal zelf.