Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Ik word er helemaal gek van!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 mei 2011 om 20:37 #17237879
Beste mede forumleden,
ik heb al enkele berichten geplaatst over mijn Vectra X20XEV automaat. Toen ik hem in December ’10 kocht liep deze niet goed stationair en viel heel soms uit. Na enkele tips van jullie is het gasklephuis met de stappenmotor gereinigd. Nadat dit gedaan was is het een week of 6 goed gegaan. Erna ging het echter van kwaad tot erger en viel hij constant uit als ik stil ging staan. Bij een verkeerslicht moest ik hem gauw in de vrij gooien en mijn voet op het gaspedaal houden om toeren te maken. Na enkele weken heb ik dan een nieuwe stappenmotor besteld. Deze is eergisteren ingebouwd en gistermorgen leek alles super te zijn. Hij viel niet meer uit en liep goed stationair. Gisteravond echter reed ik over de autosnelweg en nam een afslag, aangekomen bij het aansluitende kruispunt viel de motor bij een snelheid van ongeveer 15 km/h ineens uit, onder het rijden dus!! Dit was eerder nog nooit voorgekomen. Vanmiddag en vanavond remde ik rustig voor een drempel en viel hij weer 2x uit.
Ik ben er nu echt klaar mee, ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik weet niet waar het aan kan liggen en ik heb een gevoel dat als ik hem naar een garage ga brengen het me veel geld gaat kosten aan manuren om uit te zoeken wat het is. Daarom hoop ik dat jullie als Vectra-professionals me misschien verder kunnen helpen??? Dit zou zeer zeer fijn zijn van jullie!Alvast op voorhand bedankt voor eventuele reacties van jullie!!
19 mei 2011 om 05:24 #17881245heb je de carter ontluchting ook ui geboord
dat kleine gaatje19 mei 2011 om 10:38 #17881246Nee dat heb ik nog niet opgeboort, maakt dat dan echt het verschil denk je?
Net ook weer 2x uitgevallen, 1x toen ik voor een drempel remde en 1x toen ik afremde voor een rotonde?Waar kan het anders mee te maken hebben? Stationair toerental te laag ingesteld is dat iets wat mogelijk is? Zo ja, is dat zelf bij te stellen?
Als ik hem laat uitlezen ( waar weet ik niet, omgeving Roermond iemand tips? ) komen ze er dan waarschijnlijk achter?Dit is niet meer fijn rijden, ben de hele tijd op aan het letten of hij niet uitvalt als ik ergens rem….
19 mei 2011 om 11:50 #17881247ja dat maakt juist het verschil
dat is de ontluchting van je carter.
je motor vind het niet prettig dat je druk opbouw krijgt daar.ga dat eerst nou maar doen, een 1,5 of 2 mm boortje er doorheen jagen (is een half uurtje werk)
en kijk of het verschil maakt.@wim-v6 wrote:
HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:
nadat de gasklep is opgeboord:
==================================================
EXTRA:
maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger
maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:
– Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
– probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.stappen motor:
2 schroeven los:
elektrisch deel: dit gaatje lekker volspuiten met remmenreiniger en daarna wd40:
als je deze gereinigd heb effe schudden hieraan, dan moet ie een tikkend geluid geven:
mechanisch deel ook goed reinigen:
en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!
gasklep van bovenaf:
Willem
19 mei 2011 om 13:49 #17881248het kan ook gewoon zo zijn dat de LFR (stappen motor) klep defect is … dan heeft schoonmaken verder ook geen nut meer
kosten van die dingen zit rond de 120-180 (hangt van de dealer af) euries
19 mei 2011 om 16:00 #17881249hey sjouk ;)
@Vogelz wrote:
… Na enkele weken heb ik dan een nieuwe stappenmotor besteld. Deze is eergisteren ingebouwd en gistermorgen leek alles super te zijn. Hij viel niet meer uit en liep goed stationair. …
19 mei 2011 om 16:47 #17881250wijsneus … :ass
19 mei 2011 om 17:36 #17881251hok en stoot ie ook??
zou anders richting egr klep denken en/of vacuum lek19 mei 2011 om 18:14 #17881252@svdk20 wrote:
hok en stoot ie ook??
zou anders richting egr klep denken en/of vacuum lekniet bij de X18XE/X20XEV
carterventilatie opboren!!
19 mei 2011 om 19:22 #17881253vogelz, als je boven op je inlaatspruitstuk kijkt zit er tussen de 2 middelste
buizen een stift (pijpje) waar 3 slangetjes op zitten, schroef deze er uit,
ook deze roetert dicht, boor deze ook uit (ongeveer 2mm) dit geeft het gevolg
tot zo nu en dan tot uit slaan van de motor,
het is even pielen maar het kan wel en vergeet niet de kopere ringen er weer tussen
te zetten.
en wat hier boven op de foto,s staat, het gaatje in het gasklephuis, is ook belangrijk
ik zelf heb dit ook gehad met een x20xev, en ja ook ik werdt er gek van.succes.
gr, jac.19 mei 2011 om 19:24 #17881254gaat het motorrregel lampje branden tijdens rijden in sommige gevallen.
Ook de nokkenassensor geeft wel eens problemen bij deze motor.
Willem
19 mei 2011 om 19:50 #17881255Er gaan onder het rijden zelf geen lampjes branden. Nokkenassensor zal het dan wel niet zijn…
Ik zal dit weekend eens kijken of ik dat kan gaan opboren, ben benieuwd of dat het probleem is, laten we het hopen want ik wordt er gestoord van.Bedankt tot zover en meerdere tips zijn altijd welkom!
19 mei 2011 om 20:36 #17881256Bobiene defect….
Ja ik zeg ook maar wat, want dat was bij m’n broertje wel het geval.Dirkjan
24 mei 2011 om 22:42 #17881257en is het opgelost????
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.