Ik woon langs het spoor en zoek een goede beschermhoes voor

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ik woon langs het spoor en zoek een goede beschermhoes voor

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    aapje1963
    Deelnemer

Ja de vectra is er, supper mooi en ik ben erg blij….king:
      :vertagIk weet ook dat ik een oplossing moet zoeken, en wel in de form van een autohoes voor buiten..
      Ik woon namelijk langs het spoor, en ja onvermijdelijk roest deeltjes..
      vele denken er niet aan maar ik als toch wel poetser, denk er wel aan.
      Ik had hiervoor een Zafira blauw metalic..
      Hier zag je de roest niet, maar ook al poetste ik me rot,,,als je met je hand over de auto ging…voelde je het toch
      Ondanks detail klei, er echt af gaat niet.
      Nu een zilverkleurige auto, mijn buren hebben een zilveren renault, wassen hem nooit dus…Ok..maar de auto is net schuurpapier, en ook al was je het stuk en cleaner je het en dan nog de detailings klei, zlefs dan is het niet weg, die lak …is naar mijn idee hopeloos ..geworden.
      dus ik moet/wil het boorkomen.
      Ik zoek een goede hoes…die zacht aan de binnenkant is, en vanaf buiten tegen regen en industrieel vuil kan, waaronder de roest van het spoor valt..

Ik hoop dat er mensen zijn met ervaringen,,,en tips..
      en welke maat??
      De auto hoeft er niet onder als ik bv aan kom in de regen dan wordt hij eerst gewassne en dan onder de hoes.
      Ik ben invalide, kan wel beetje lopen maar het poetsen gaat moeilijk en lig ik 2/3 dagen plat..
      Dus ja een hoes heeft ook nadelen…ik weet het.
      Maar tegen de roest en vogelpoep is het denk ik meer voordeel als nadeel…..

En ik heb daarom besloten een hoes te kopen maar welke
      een ademende hoes…..
      Geen PVC dit geeft echt problemen met de lak, de lak moet geen schade oplopen,,,,door vlekken of andere dingen,.
      de auto heeft zelden zand eigenlijk nooit dus schuren zal beperkt blijven en dat is ligt en hij gaat 2x per jaar naar een poetsbedrijf die poetsen hem weer als nieuw…

Ik hoop op tips/meedenken/ervaringen of iemand die het zelf heeft

By aapje63 at 2009-07-20

Jerremy
      Deelnemer

Toevallig. Laatst had ik het er met iemand over. Over langs het spoor wonen, dat dat zoveel extra stof en vuiligheid opleverde.
        Mij werd verteld door betreffende dat het wel mee viel.
        Daarintegen, ken ook iemand die dus gewoon nooit buiten was kon laten drogen. Zeker geen witte was omdat het gewoon vuil werd door trein verkeer. Deuren /ramen leverde ook veel vuiligheid in woning op.

Zal ook wil liggen aan hoe frequent er gereden wordt op spoor en hoever je ervanaf woont.

Ik zou gewoon is kijken bij wat automaterialen zaken. Ik heb ze daar wil is zien liggen, en anders kan je er gewoon bestellen.
        Makro e.d. heeft ze ook wel. Misschien zelf de betere bouwmarkt ook ?

Maar ja, je zegt een speciale die ademd e.d. Of ff Googlen / Ebay etc..
        En zoals je zegt idd. uitkijken met zand/grover stof op de lak. Kan gaan krassen met een hoes erover.

GTS Power
        Deelnemer

ik heb nog wel een soort kunstof hoes liggen die past op een gts.
          ik wou em gebruiken met ”oud en nieuw” tegen het as van het vuurwerk maar deze bleek niet brandbestendig:thumbdown

dacht dat het een polyester hoes was:hmmz

rinuske
          Deelnemer

steek je licht eens op bij oltimer verenigingen/clubs

aapje1963
            Deelnemer

Hallo, ik heb eerst een Halfords hoes gekocht, werkt wel tegen het spoor end…maar liet water door, en dit leek mij niet echt supper.
              Nu heb ik uit Belgie een hoes van Tytek (produkt van Dupoint)
              Ik ben er zeer tevreden over.:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

http://www.autohoezen.com/assortiment.php?page=6&lang=nl

Licht en auto blijft droog…vaak gecontroleerd natuurlijk…moet geen vochtbel worden.:cry

Werkt top is licht,

wat ik wel altijd doe, even dak moterkap en ronde zijdelen afnemen of indien vies de auto ff wasssen voor zijn piama..

De auto is nog als nieuw supperglad , zo als afgeleverd,,,,,dus topking:

Ik weet krasjes maar in mijn geval…neem ik die voor lief, beter als roest van meneer Rovers en tante NS:swear

En op een zilver grijse auto zie zweem krasjes toch al nauwelijks,,,,dit zou met een donkere kleur misschien niet …goed gaan.
              Maar eerst schoon dan piama aan scheelt is even werk, en scheelt veel cleaneren end..:wors

Auto in de wax zetten is minder zwaar……en door de hoped kan ik er meer dagen over doen, bv eerst dak….dan moterkap…en zo verder..

Ik houd hem tussendoor bij met spuit spray wax van goed merk…en hij spiegelt,,,,als je de piama uit doet…lol

Gr tot zo ver..de hoes tot nu toe

prijs was 130 euro verzenden gratis

aapje1963
              Deelnemer

Ja het probleem is je moet wel een ademende hebben, er komt altijd vocht ook van onder de auto, dit moet weg kunnen, kan dit niet krijg je witte moeilijk of onherstelbare vocht plekken/druppels.
                Dus daarop gelet, en nog regelmatig even luchten onder de hoes….
                Niet weken laten staan, al moet dit kunnen , ik waag me daar niet aan.
                ….

origineel gepost door gts power
                ik heb nog wel een soort kunstof hoes liggen die past op een gts.
                ik wou em gebruiken met ”oud en nieuw” tegen het as van het vuurwerk maar deze bleek niet brandbestendig:thumbdown

dacht dat het een polyester hoes was:hmmz

CubeVectra

Hey aapje1963 wat een mooie Vec heb je! Die hoes van Tytec is een goeie, een kennis van me heeft hem ook en die is er erg tevreden over. Hij heeft z’n auto ook laten sealen zodat hij hem beter schoon krijgt als hij toch vuil wordt. Ook na een regenbui is hij dan makkelijker droog te krijgen.
                  Het kost wat, maar is de moeite waard, zeker als je je Vec er zo mooi uit wilt laten zien.

Famempeters

Er zijn in duitsland en in oostenrijk heel beste auto hoezen te koop hoor kijk maar is op de campings daar de vaste gasten zetten hun dike bak allemaal in een pyama tegen de zon en mogelijke hagel bij het omdraaien van het weer en dat gebeurd zomers nog al eens .
                    dus het lijkt mij in de tijd van het internet geen propbleem een goed hoes te vinden
                    ps elke bouwmarkt heeft daar grote auto afdeling en dat liggen ze gewoon en er staan maten op net sla je hoesen of matten koopt van een universeel type.
                    kijk maar is op de site van de Ratio in duitsland is ook een supermarkt met accu,s autobanden en dat spul zit al in Trier .

Jerremy
                    Deelnemer

Bescherming tegen hagel schade ook ??
                      Dat is wel interessant.

‘Linkje’ Famempeters ??

thnx

aapje1963
                      Deelnemer

Ik schreef ook niet dat ik een hoes moest zoeken, maar dat ik er een heb……en goede..
                        Net over de grens Belgie verzenden gratis
                        en jawel hij past heel mooi netjes met stoek onder, en losse elastieken erbij,,,,indien nodig, maar is niet nodig, hij blijft keurig voor onder de irmcher lip, en achter onder het rooster tussen de uitlaten, ik weet dat dit en naam heeft maar ? en dit lijkt me begrijpbaar.
                        Je moet alleen even opetten bij het antenne punt, als de antenne er af is is dit nogal scherp…..en drukt in de hoes, dit zou een gaatje gaan geven, maar er zitten speciaale stroken bij die plak je vanbinnen op de antenne plek dus extra verstevigd..

Zelf heb ik een stuk je van 20 cm cv buis isolatie schuim gebruikt en dit met scherp mesje uitgesneden en past precies over antenne punt,,dus is nu rond, aflopend

arnold

origineel gepost door Famempeters
                        Er zijn in duitsland en in oostenrijk heel beste auto hoezen te koop hoor kijk maar is op de campings daar de vaste gasten zetten hun dike bak allemaal in een pyama tegen de zon en mogelijke hagel bij het omdraaien van het weer en dat gebeurd zomers nog al eens .
                        dus het lijkt mij in de tijd van het internet geen propbleem een goed hoes te vinden
                        ps elke bouwmarkt heeft daar grote auto afdeling en dat liggen ze gewoon en er staan maten op net sla je hoesen of matten koopt van een universeel type.
                        kijk maar is op de site van de Ratio in duitsland is ook een supermarkt met accu,s autobanden en dat spul zit al in Trier .

aapje1963
                        Deelnemer

In zijn piama

Een nette en goed passende piama.

En eenvoudig er alleen om te doen en te verwijderen, al is het dagelijks……

Natuurlijk de piama niet om een zandbak doen,,, eerst schoon.
                          Maar zo’n vec wil je toch schoon houden
                          Na rit even natte spons er over, en zeem, dit gaat heel ligt en snel, de auto is nl spiegel glad.
                          Is het erger even naar de afspuitbox, en hij is met naar huis rijden al droog.

Maar scheelt boom sappen…vogelpoep end.

De halfords hoes ligt achterin, voor bv onderweg/visitie en onder bomen,,,,dan doe ik die er even op, ong 3 min werk, maar voordeel ten over.
                          (ik moet alleen nog iets bedenken voor mijn invalide parkeer kaart, deze moet op het dashboard, zichtbaar liggen, dus zal een luikje in de halfords hoes komen.
                          De Tytek hoes is voor thuis en daar hoeft de invallide kaart er niet in te liggen….

Over de vraag hagel bestendig?
                          Antwoord nee, dan kom je in veel dikkere hoesen, die de functie ademen en water werend niet hebben

Uit ervaring bij een keer giga hagel in oostenrijk, badhandoeken en dan als ze doorweekt zijn..
                          Maar heb je hagel als tennisballen….helpt alleen een garage/goede carpoort
                          gr

Arnold

Silverspeed
                          Deelnemer

hij past ook echt precies! maar voor mij zal dat niks zijn :D ik weet zeker dat ik ruzie krijg met zo’n ding, en ik was de auto toch elke week dus niet nodig :D maar hij staat wel strak.

CubeVectra

Nee, zou voor mij ook niks zijn. Heb het voor thuis ook niet echt nodig, auto’s staan vrij van bomen of spoorrails.
                              Maar als ik m’n auto’s eens lekker in de was heb gezet en het begint na 2 dagen te regenen met die saharazand erin wordt ik ook niet vrolijk. Dan zou ik wensen dat ik er een hoes overheen had getrokken :afro

Jerremy
                              Deelnemer

dat dacht ik al aangaande dat hagel.
                                wellicht dat de lak beschadigingen iets meevallen met een hoes, maar je wagen lijkt gewoon net zo hard op een golf-bal na zo’n hagelbui. Met of zonder hoes.

Idd. een goede garage of carpoort biedt uitkomst daarin.

Ik vind zo’n hoes ook wel interessant, en heb de link van de Beligsche firma bij me favorieten gezet. Die hoezen zien er goed uit.
                                Straks wil ik me auto evt. stallen o.i.d. en als dan wil niet constant om hoeven te kijken naar vogelschijt, of andere vormen van vervuiling e.d.

aapje1963
                                Deelnemer

Ik heb zelfs als test de hoes op een nate beregende auto gedaan…..

De auto werd keurig droog…..dus ademen doet hij die hoes.
                                  Het is van een hele apparte stof of hoe je het ook wilt noemen…

Je kan er amper doorheen blazen,,,kreeg eerst een proefstukje toegestuurd…

Gr………..

aapje1963
                                  Deelnemer

Dan zou je vor 50 euro de halfords hoes kunnen overwegen, als die nat wordt, word deze wel wat dempender..maar of je geen schade hebt??
                                    Ik zelf heb de Halfords hoes ook, en zal hem bij echt dreigende hagel hem er wel extra over heen doen, maar nut????
                                    proberen waard toch…

origineel gepost door Jerremy
                                    dat dacht ik al aangaande dat hagel.
                                    wellicht dat de lak beschadigingen iets meevallen met een hoes, maar je wagen lijkt gewoon net zo hard op een golf-bal na zo’n hagelbui. Met of zonder hoes.

Idd. een goede garage of carpoort biedt uitkomst daarin.

Ik vind zo’n hoes ook wel interessant, en heb de link van de Beligsche firma bij me favorieten gezet. Die hoezen zien er goed uit.
                                    Straks wil ik me auto evt. stallen o.i.d. en als dan wil niet constant om hoeven te kijken naar vogelschijt, of andere vormen van vervuiling e.d.

aapje1963
                                    Deelnemer

origineel gepost door CubeVectra
                                      Hey aapje1963 wat een mooie Vec heb je! Die hoes van Tytec is een goeie, een kennis van me heeft hem ook en die is er erg tevreden over. Hij heeft z’n auto ook laten sealen zodat hij hem beter schoon krijgt als hij toch vuil wordt. Ook na een regenbui is hij dan makkelijker droog te krijgen.
                                      Het kost wat, maar is de moeite waard, zeker als je je Vec er zo mooi uit wilt laten zien.

http://www.autohoezen.com/assortiment.php?page=6&lang=nl
                                      Incl gratis bezorging 130 euro, voor dit model vectra ze hebben verschillende……….maten

tijgetje57
                                      Deelnemer

ziet er goed uit man. Netjes gedaan, zo te lezen bijzonder zuinig op je auto.

Doe je goed!!

Famempeters

NOG EVEN OP DIE HAGEL TERUG TE KOMEN !!!

inderdaad hebben ze die hoesen in oostenrijk zit op de plaats van het dak motorkap en achterzijde een soort paarde deken zeg maar inverwerkt die de eerste inslag tegen houd .

gaan ze met vuist grote stenen gooien dan houd alles op
                                          afgelopen zomer een bui op de camping in Waidring van 6 minuten en onze familie heeft 2 totaal los caravans en een onverzekerd(leeftijd) is een grote poffertjes plaat en over de 3 Opels heb ik het maar niet en de oudgediende daar de heren uit de omgeving met hun mooie hoezen geen probleem.

ook ik heb een gama dekzeiltje met van die vracht wagen zeilrubbers gooi bij echt nood weer luchtbed op me dak met het zeil er over altijd minder schade ondanks me WA + je bent eerder je auto kwijt als dat hij gerepareerd is .

Bert

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.