Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ik wil mijn auto chippen…. even graag tips als het kan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2010 om 23:20 #17224828
Ik mijn astra dus chippen. Ik las deze informatie:
Standaard Ziptuning Verschil
Vermogen 92 kW 115 kW 23 kW
125 pk 156 pk 31 pk
Koppel (trekkracht) 280 Nm 350 Nm 70 NmTopsnelheid 207 km/h 214 km/h 7 km/h
Ik heb dus een astra 2.2dti 16V motor heeft nu aardig wat gelopen, 240.000km. Laten we zeggen, aardig warm inmiddels…..
WIe heeft er ervaring mee = bedoel ineens 156pk hebben, hmmm aardig leuk zeg ik zo, vooral met die 350nm…. Behoor in je een klap bij de water grotere jongens….:wub
17 augustus 2010 om 09:18 #17714029Ik durf niet te zeggen of het chippen van een blok met zoveel kilometers wel verstandig is, het zal toch een stuk zwaarder belast gaan worden waardoor onderdelen die vaak al op het randje zitten plots kapot gaan. Kan goed gaan hoor maar sta er niet van te kijken als het zo is.
Laat verder je auto alleen chippen bij een bedrijf waar hij voor, tijdens en na het chippen op een vermogenstestbank gaat zodat je ook krijgt wat ze beloven. Maar al te vaak gebeurd dit niet en koop je een aantal ‘nep-pk’tjes’18 augustus 2010 om 06:11 #17714030origineel gepost door opelfreak
Ik durf niet te zeggen of het chippen van een blok met zoveel kilometers wel verstandig is, het zal toch een stuk zwaarder belast gaan worden waardoor onderdelen die vaak al op het randje zitten plots kapot gaan. Kan goed gaan hoor maar sta er niet van te kijken als het zo is.
Laat verder je auto alleen chippen bij een bedrijf waar hij voor, tijdens en na het chippen op een vermogenstestbank gaat zodat je ook krijgt wat ze beloven. Maar al te vaak gebeurd dit niet en koop je een aantal ‘nep-pk’tjes’dankje voor je reactie.
als ik jou zo hoor, is het dus niet verstandig en raad je aan om het in zijn huidige jasje te laten ?
18 augustus 2010 om 10:42 #17714031Met zo’n km stand zou ik r ook niet aan beginnen. Plus het verschil is niet echt substantieel.
18 augustus 2010 om 20:12 #17714032Originally posted by hafid
origineel gepost door opelfreak
Ik durf niet te zeggen of het chippen van een blok met zoveel kilometers wel verstandig is, het zal toch een stuk zwaarder belast gaan worden waardoor onderdelen die vaak al op het randje zitten plots kapot gaan. Kan goed gaan hoor maar sta er niet van te kijken als het zo is.
Laat verder je auto alleen chippen bij een bedrijf waar hij voor, tijdens en na het chippen op een vermogenstestbank gaat zodat je ook krijgt wat ze beloven. Maar al te vaak gebeurd dit niet en koop je een aantal ‘nep-pk’tjes’dankje voor je reactie.
als ik jou zo hoor, is het dus niet verstandig en raad je aan om het in zijn huidige jasje te laten ?
Wat Baas J. ook al zegt, met zo’n km-stand zou ik hem laten zoals hij nu is. Een eerlijke en goede tuner zal je met deze stand normaal gezien ook adviseren, tenzij je je blok reviseert, het niet te doen.
18 augustus 2010 om 20:14 #17714033De 2.2 Diesels die bij EDS gechipt zijn lopen altijd wel lekker door.
dacht dat Gimle zijn 2.2 DTi welke bij EDS was gechipt rond de 170 pk zat.
Hij kon mij met me V6 bijhouden van 120km/u t./m 220km/u
Willem
18 augustus 2010 om 20:30 #17714034opzich zou ik hem met die kilometers best durven te laten chippen, als je tenminste de geschiedenis en onderhoud van de motor kent.
En nog veel belangrijker, hoe ga jij met het vermogen om!!! rij je als een mon***l altijd volgas en dan ook nog is laag in toeren, tja dan rij je alles kapot.
Gebruik je je verstand dan hoeft het echt geen probleem te geven.
Succes
18 augustus 2010 om 21:27 #17714035ben je ook nog andere motorische aanpassingen van plan.
chippen is veruit de goedkoopste manier om vermogen te winnen.
echter qua tunen is chippen het laatste wat je moet doen, je kunt dan de software van de motor precies laten aanpassen naar de configuratie van je motor.
het is namelijk l****g als je gaat chippen en vervolgens een maand later een aangepast uitlaatsysteem enz monteerd, dan kun na zo’n aanpassing de boel weer opnieuw laten chippen om alles optimaal te kunnen benutten.
18 augustus 2010 om 22:27 #17714036origineel gepost door wim-v6
De 2.2 Diesels die bij EDS gechipt zijn lopen altijd wel lekker door.dacht dat Gimle zijn 2.2 DTi welke bij EDS was gechipt rond de 170 pk zat.
Hij kon mij met me V6 bijhouden van 120km/u t./m 220km/u
Willem
Gimle?! Haha, ken jij die ook? Leeft die jongen nog BTW?? Heb ik jaren niet meer gesproken, is vroeger zelfs nog op me verjaardag geweest. Droge kerel, had ook een leuke volvo.
Die bak liep idd behoorlijk dik jah. Was in 2006 nog ermee in overvecht (opel forum meet) bij de rollenbank iets van 174 pk, ik weet niet of dat een zgn toverbank was maar toch een heel net resultaat.
19 augustus 2010 om 19:34 #17714037origineel gepost door wim-v6
De 2.2 Diesels die bij EDS gechipt zijn lopen altijd wel lekker door.dacht dat Gimle zijn 2.2 DTi welke bij EDS was gechipt rond de 170 pk zat.
Hij kon mij met me V6 bijhouden van 120km/u t./m 220km/u
Willem
170PK, kreeg spontaan een glimlach……
dat heeft de gemiddelde mercedes C270 cdi ook in een blok zitten :omaar doen of niet :mad:
19 augustus 2010 om 19:39 #17714038origineel gepost door erwin78
opzich zou ik hem met die kilometers best durven te laten chippen, als je tenminste de geschiedenis en onderhoud van de motor kent.En nog veel belangrijker, hoe ga jij met het vermogen om!!! rij je als een mon***l altijd volgas en dan ook nog is laag in toeren, tja dan rij je alles kapot.
Gebruik je je verstand dan hoeft het echt geen probleem te geven.
Succes
ik zal het niet ontkennen, soms wil ik hem wel op zijn staartje trappen in zijn 4 op de snelweg…….:thumbdown
19 augustus 2010 om 23:17 #17714039kun je een 1.6 16V XEL motor ook chippen?
19 augustus 2010 om 23:44 #17714040Jah dat kan, win je 4 of 7 pk ofzo mee. Is niet heel goedkoop, maar verkijk je niet op die paar pk, hele motor reageert wat feller en trekt anders maar een racemonter word het nooit. (met alleen een chip dan)
20 augustus 2010 om 07:59 #17714041Zou het veel schelen met een Astra F 1.8 16V?
en wat kost zoiets?20 augustus 2010 om 15:34 #17714042oke, nou dan hoeft het om mij niet dan koop ik liever een snellere auto 2.0 16v ofzo of een 1.8 16V
20 augustus 2010 om 21:33 #17714043Pak dan een 2.0 of een 2.2, 1.8 is maar marginaal sneller, alleen als je aanhangers trekt er mee heb je voordeel bij een 1.8, verder vind ik het allemaal niet zo spannend het verschil.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.