Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › ik wil een leuk geluidje hebben in mijn corsa b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2012 om 17:37 #17248511
hallo,
a.s. vrijdag of zaterdag haal ik mijn nieuwe daily op, namelijk een corsa b 3 deurs uit 1999.
al met al een leuke wagen. alleen het geluid is uiteraard slecht…wat moet ik sowieso hebben:
-radio cd met usb aansluiting. heb nu een alpine, daarvoor een clarion, bevalt allen goed.
-dynamat (werkt gewoon goed)
-2 kanaals versterker
-composetik wil enkel op de voordeuren spelen.
ik zoek:
-goed geluid. mooie bas weergave die goed en netjes diep gaat.
-zuiver geluid. hou niet van dat scherpe hoog
-hard. ja, het moet hard hard kunnen. luister van alles wat in de auto, en bij een echt goed rocknummer wil ik wel wat volume in de auto hebben zonder dat de boel over zijn nek gaat. geluid moet bij hoger volume goed blijven.ik hoop dat iemand mij enigsinds passend advies kan geven.
gr, robert
13 mei 2012 om 17:40 #18017529Het geluid is zeker slecht van een Corsa b :???:
14 mei 2012 om 07:03 #18017530Er is geen composet welke dit allemaal goed doet, tenzij je echt goed in je buidel gaat tasten ;)
Meestal met Rockmuziek zou ik een goede compo met (actieve) sub adviseren als je het niet te gek wilt maken.Ik zou zeggen ga eens luisteren naar een Infinity Kappa set of AudioSystem/Gladen SQL set.
Als je bij een A-S/Gladen dealer bent kijk dan eens naar de SilentCoat starters pakket, is goedkoper als Dynamat en naar mijn ervaring net zo goed.14 mei 2012 om 17:47 #18017531als er al een sub in komt wordt het een pioneer, die hele platte waar je evt spullen op kan zetten, alleen twijfel is over het geluid ervan…
15 mei 2012 om 18:04 #18017532Kan je de Pioneer TS-WX77A niet echt aanraden, mag leuk plat zijn maar je kan er niet echt een stabiele bas uit krijgen.
Zou dan eerder (aangezien je niet te veel ruimte kwijt wilt) kijken naar een 8 inch woofer in een gesloten kist.Active zou je eens kunnen kijken naar de Axton AB20A, klein compact en een goede ondersteuning/aanvulling.
Heb um ook gehad in mijn oude Corsa B en was er erg tevreden mee, totdat het nog wat harder moest ;)15 mei 2012 om 19:49 #18017533oke, heb van mtx een actieve sub gehoort, ook 8”. alleen was dat op zijn zachts gezegd gewoon een slecht geluid…
in mijn f kan en gaat het harder in de verre toekomt, ben wel wat herrie gewend, alleen wil ik in de corsa de kofferbak niet kwijt. vandaar
15 mei 2012 om 20:20 #18017534De axton sub is een hele andere klasse als de MTX, maar het merk is niet echt bekent in Nederland.
De kracht van deze sub zit in de actieve en passieve 8 inch sub (beide zijden maar 1 versterkt de ander passief)Mogelijk dat je het volgende zou kunnen doen:
Deuren goed dempen (SilentCoat/Dynamat)
Houten ringen maken voor de kicks
Audio-System x-ion 165 met passende versterker (inbouwdiepte is net aan met wat aanpassingen)Misschien dat je dan net genoeg hebt, maar ik ben bang dat er toch een gat gaat vallen.
17 mei 2012 om 16:05 #18017535De axton is een leuke sub voor alleen een beetje aanvulling. De audio system x-ion is ook wel goed te gebruiken zonder sub. Als je deze niet kwijt kan kan je ook kijken naar de radion serie, gaat wat minder hard maar is makkelijk in te bouwen. Wat ik ook zeker kan aanraden is de phonocar hi tech 2-805. Misschien wat onbekend maar kan veel kick en veel detail leveren.
17 mei 2012 om 20:21 #18017536vandaag de corsa opgehaald. met een blaupunkt radio cassette. het geluid valt totaal niet tegen. dus een goeie radio. in mijn vorige b (4 jaar geleden) zat een rot geluid.
maar goed, wel wat te verbeteren. ik heb een polk audio compo set liggen uit mijn oude astra g.
ik denk dat ik die ga aansluiten i.c.m. een 2 kanaals versterker van jvc (heb ik ook nog liggen)
het is wel een hele oude van jvc. 2×150 watt
bij mijn collega speelde die heel goed.wordt vervolgd
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.