Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › ik wil een corsa kopen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2010 om 12:11 #17226100
mijn vriendin en ik zijn van plan om de astra (die we nou hebben) te verkopen en over tegaan naar een corsa (aangezien die in het verleden ook heeft gehad)
nu is mijn vraag
waar moet ik opletten bij het bezichtiggen van een corsa
(aandachts punten) enzo?
bouwjaar 95 tot 1999
mvg ssamsung.
19 september 2010 om 12:23 #17730521Roest:
– onder spatschermen
– achterklep (bij de spoiler e.d.)Slijtage:
– remleidingen
– olieverbruik19 september 2010 om 13:02 #17730522roest aan de kokerbalken komt ook nog wel eens voor.
greetz,
19 september 2010 om 14:08 #17730523en bij de achter ruitenwisser wil ook nog wel eens roest zitten. Voor de verschillende blokken kun je beter de zoekfunctie gebruiken.
19 september 2010 om 14:53 #17730524Ik heb nog een mooie 94 te koop staan. Zeker het overwegen waard.
Punten waar je op moet letten.
– roest veerschotels
– roest ruitenwisser (achter)
– Roest wielkasten
– Roest b-stijlen
– instapschade bestuurdersstoel24 september 2010 om 04:56 #17730525nee dank je
ps en waar moet ik op gaan letten als ik een 1.6 gsi haal ?
24 september 2010 om 05:23 #17730526origineel gepost door CORSAGSI
roest aan de kokerbalken komt ook nog wel eens voor.greetz,
En dan vooral bij de modellen van voor 1997.
In 1997 is Opel begonnen met vezinkte carrosserie wat minder kans op roest betekent.Bij de pre-97 modellen moet je dus echt goed kijken of het niet roest. Veerschotels, wielkasten, lasnaden aan de draagbalken in de motorruimte.
Alle Corsa B’s kunnen last hebben van een roestende rand aan de voorkant van de motorkap. Er kan namelijk vocht achter blijven zitten.
De 8klepper motorblokjes zijn de stevigste maar iets minder zuinig met brandstof. Op het kentekenbewijs vind je dan C**NZ, X**SZ of X**SZR (waarbij ** de motorinhoud is, b.v. 1,4).
De latere 16kleppers zijn wat onderhoud gevoeliger. Die zijn te herkennen aan het opschrift “Ecotec” op het motorblok en de motorcode X**XE.
Ze hebben iets eerder last van lekkende pakkingen en willen op den duur meer olie gaan verbruiken.1.6GSi motorblokjes zijn ook aardig bulletproof. Verder zijn ze eigenlijk gelijk aan de andere Corsa’s wat aandachtpunten betreft.
24 september 2010 om 17:06 #17730527origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door CORSAGSI
roest aan de kokerbalken komt ook nog wel eens voor.greetz,
En dan vooral bij de modellen van voor 1997.
In 1997 is Opel begonnen met vezinkte carrosserie wat minder kans op roest betekent.Bij de pre-97 modellen moet je dus echt goed kijken of het niet roest. Veerschotels, wielkasten, lasnaden aan de draagbalken in de motorruimte.
Alle Corsa B’s kunnen last hebben van een roestende rand aan de voorkant van de motorkap. Er kan namelijk vocht achter blijven zitten.
De 8klepper motorblokjes zijn de stevigste maar iets minder zuinig met brandstof. Op het kentekenbewijs vind je dan C**NZ, X**SZ of X**SZR (waarbij ** de motorinhoud is, b.v. 1,4).
De latere 16kleppers zijn wat onderhoud gevoeliger. Die zijn te herkennen aan het opschrift “Ecotec” op het motorblok en de motorcode X**XE.
Ze hebben iets eerder last van lekkende pakkingen en willen op den duur meer olie gaan verbruiken.1.6GSi motorblokjes zijn ook aardig bulletproof. Verder zijn ze eigenlijk gelijk aan de andere Corsa’s wat aandachtpunten betreft.
Alleen zijn de 1.6 8V GSi motortjes nooit in een B geleverd geweest.
Let inderdaad bij de X14XE C16XE X16XE motoren op olieverbruik, tikken en lekke koppakkingen.
Willem
24 september 2010 om 21:42 #17730528okee bedankt want ik wil een gsi halen en voor mijn vriendin de 1.2 of 1.4
omdat we hebben besloten om kleiner te rijden.
ik denk dat ik eerst maar even mijn auto moet inruilen of verkopen dan kan ik mijn zoektocht beginnen
mvg
ssamsung
25 september 2010 om 07:53 #17730529Zoals al gezegd, bij de corsa-B (1993 t/m 1997 en corsa-B facelift 1997 t/m 2001)
>> serie 1993 t/m 1995:
Deze GSi is kwa looks de leukste GSi
Deze is kwa carroserie MEESTAL een Drama, word door roest overheerst.
hierin ligt wel de snelste 1.6 16V motor, namelijk de C16XE met 109pk, deze is ook zonder EGRaandachtspunten
Roest:
kokerbalken voor en achter
Veerschotels achter
wielranden
achterwisser
onderaan kofferspoiler
accubak
motorkap thv grilMotor:
Olieverbruik
vaak afgetrapt
tikken
aansturings problemen> serie1995 t/m 1997
Deze GSi heb je nog in de oude GSi uiterlijk, maar ook in normale uiterlijk
hiervan is de roestpreventie al een heel stuk verbetert op de kokerbalken en veerschotelsDeze is echter alleen met de Ecotec 1.6 16V geleverd met 106 pk (X16XE) en dus met EGR
deze EGR wil wel problemen geven
> Serie 1997 t/m 2001
Deze is nog meer tegen roest bewerkt, maar heeft nog altijd zwakke plekken
dat zijn:
de motorkap thv gril
kofferklep bij wisser en onderaan de spoiler
wielranden.Voor de Gewone corsa zou ik zeker voor een Facelift gaan,
maar als je een GSi wil met het uiterlijk van een GSi zit je aan een voor de Facelift vast.
foto’s van de types:
1993 t/ 1997:
GSi:
Gewone Corsa-B
1993 t/m 1997:
1995 t/m 1997 ook als GSi met dit uiterlijk:
1997 t/m 2001 ook GSi:
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.