ik wil een corsa kopen

Forumindex Forums Modellen Corsa ik wil een corsa kopen

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226100
    ssamsung
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 September 2010

      mijn vriendin en ik zijn van plan om de astra (die we nou hebben) te verkopen en over tegaan naar een corsa (aangezien die in het verleden ook heeft gehad)

      nu is mijn vraag

      waar moet ik opletten bij het bezichtiggen van een corsa

      (aandachts punten) enzo?

      bouwjaar 95 tot 1999

      mvg ssamsung.

      #17730521
      DarkNL08
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2010

        Roest:
        – onder spatschermen
        – achterklep (bij de spoiler e.d.)

        Slijtage:
        – remleidingen
        – olieverbruik

        #17730522
        CORSAGSI
          Lid sinds:
          30 June 2004

          roest aan de kokerbalken komt ook nog wel eens voor.

          greetz,

          #17730523
          2e-c14nz
            Lid sinds:
            5 June 2009

            en bij de achter ruitenwisser wil ook nog wel eens roest zitten. Voor de verschillende blokken kun je beter de zoekfunctie gebruiken.

            #17730524
            -CB-
              Lid sinds:
              13 September 2009

              Ik heb nog een mooie 94 te koop staan. Zeker het overwegen waard.

              Punten waar je op moet letten.

              – roest veerschotels
              – roest ruitenwisser (achter)
              – Roest wielkasten
              – Roest b-stijlen
              – instapschade bestuurdersstoel

              #17730525
              ssamsung
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 September 2010

                nee dank je

                ps en waar moet ik op gaan letten als ik een 1.6 gsi haal ?

                #17730526
                McKaamos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 December 2009

                  origineel gepost door CORSAGSI
                  roest aan de kokerbalken komt ook nog wel eens voor.

                  greetz,

                  En dan vooral bij de modellen van voor 1997.
                  In 1997 is Opel begonnen met vezinkte carrosserie wat minder kans op roest betekent.

                  Bij de pre-97 modellen moet je dus echt goed kijken of het niet roest. Veerschotels, wielkasten, lasnaden aan de draagbalken in de motorruimte.

                  Alle Corsa B’s kunnen last hebben van een roestende rand aan de voorkant van de motorkap. Er kan namelijk vocht achter blijven zitten.

                  De 8klepper motorblokjes zijn de stevigste maar iets minder zuinig met brandstof. Op het kentekenbewijs vind je dan C**NZ, X**SZ of X**SZR (waarbij ** de motorinhoud is, b.v. 1,4).
                  De latere 16kleppers zijn wat onderhoud gevoeliger. Die zijn te herkennen aan het opschrift “Ecotec” op het motorblok en de motorcode X**XE.
                  Ze hebben iets eerder last van lekkende pakkingen en willen op den duur meer olie gaan verbruiken.

                  1.6GSi motorblokjes zijn ook aardig bulletproof. Verder zijn ze eigenlijk gelijk aan de andere Corsa’s wat aandachtpunten betreft.

                  #17730527
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    origineel gepost door McKaamos

                    origineel gepost door CORSAGSI
                    roest aan de kokerbalken komt ook nog wel eens voor.

                    greetz,

                    En dan vooral bij de modellen van voor 1997.
                    In 1997 is Opel begonnen met vezinkte carrosserie wat minder kans op roest betekent.

                    Bij de pre-97 modellen moet je dus echt goed kijken of het niet roest. Veerschotels, wielkasten, lasnaden aan de draagbalken in de motorruimte.

                    Alle Corsa B’s kunnen last hebben van een roestende rand aan de voorkant van de motorkap. Er kan namelijk vocht achter blijven zitten.

                    De 8klepper motorblokjes zijn de stevigste maar iets minder zuinig met brandstof. Op het kentekenbewijs vind je dan C**NZ, X**SZ of X**SZR (waarbij ** de motorinhoud is, b.v. 1,4).
                    De latere 16kleppers zijn wat onderhoud gevoeliger. Die zijn te herkennen aan het opschrift “Ecotec” op het motorblok en de motorcode X**XE.
                    Ze hebben iets eerder last van lekkende pakkingen en willen op den duur meer olie gaan verbruiken.

                    1.6GSi motorblokjes zijn ook aardig bulletproof. Verder zijn ze eigenlijk gelijk aan de andere Corsa’s wat aandachtpunten betreft.

                    Alleen zijn de 1.6 8V GSi motortjes nooit in een B geleverd geweest.

                    Let inderdaad bij de X14XE C16XE X16XE motoren op olieverbruik, tikken en lekke koppakkingen.

                    Willem

                    #17730528
                    ssamsung
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 September 2010

                      okee bedankt want ik wil een gsi halen en voor mijn vriendin de 1.2 of 1.4

                      omdat we hebben besloten om kleiner te rijden.

                      ik denk dat ik eerst maar even mijn auto moet inruilen of verkopen dan kan ik mijn zoektocht beginnen

                      mvg

                      ssamsung

                      #17730529
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Zoals al gezegd, bij de corsa-B (1993 t/m 1997 en corsa-B facelift 1997 t/m 2001)

                        >> serie 1993 t/m 1995:

                        Deze GSi is kwa looks de leukste GSi
                        Deze is kwa carroserie MEESTAL een Drama, word door roest overheerst.
                        hierin ligt wel de snelste 1.6 16V motor, namelijk de C16XE met 109pk, deze is ook zonder EGR

                        aandachtspunten

                        Roest:

                        kokerbalken voor en achter
                        Veerschotels achter
                        wielranden
                        achterwisser
                        onderaan kofferspoiler
                        accubak
                        motorkap thv gril

                        Motor:
                        Olieverbruik
                        vaak afgetrapt
                        tikken
                        aansturings problemen

                        > serie1995 t/m 1997

                        Deze GSi heb je nog in de oude GSi uiterlijk, maar ook in normale uiterlijk
                        hiervan is de roestpreventie al een heel stuk verbetert op de kokerbalken en veerschotels

                        Deze is echter alleen met de Ecotec 1.6 16V geleverd met 106 pk (X16XE) en dus met EGR

                        deze EGR wil wel problemen geven

                        > Serie 1997 t/m 2001

                        Deze is nog meer tegen roest bewerkt, maar heeft nog altijd zwakke plekken

                        dat zijn:

                        de motorkap thv gril
                        kofferklep bij wisser en onderaan de spoiler
                        wielranden.

                        Voor de Gewone corsa zou ik zeker voor een Facelift gaan,

                        maar als je een GSi wil met het uiterlijk van een GSi zit je aan een voor de Facelift vast.

                        foto’s van de types:

                        1993 t/ 1997:

                        GSi:

                        Gewone Corsa-B

                        1993 t/m 1997:

                        1995 t/m 1997 ook als GSi met dit uiterlijk:

                        1997 t/m 2001 ook GSi:

                        Willem

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.