Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › ik vroeg me even af bij het optrekken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2011 om 13:52 #17235142
Hallo,
Het valt mij soms op dat als ik vanuit stilstand hard optrek, dat de toerenteller ooit in z’n 2e of 3e versnelling rond de 5.000 toeren zeg 0,5 a 1 sec stil blijft staan (terwijl ik gewoon het gas nog vol in heb) en dan pas doorschiet.
Ik kan herinneren dat ik het ook wel eens op filmpjes op you tube gezien heb (kan er natuurlijk nog zo even geen vinden), maar is dat dan gewoon dat de koppeling het niet af kan of toch wat anders?
Kan het veel kwaad of is het normaal?Verder viel me net toen ik aan het zoeken was op you tube op, dat van een enkeling bij de astra H opc’s het lampje van ids+ brand tijdens het rijden? Kan je dat op een of andere manier aan en uit zetten, want bij mij gaan aan als ik hem op contact heb staan/ start?
Ben benieuwd of iemand wat info voor me heeft. :D
4 oktober 2011 om 14:04 #17848717Geen idee,….maar toch misschien een beetje domme vraag
Je koppeling werkt toch wel goed he?
En je hebt je voet ook niet een beetje op het pedaal hangen, als voorbereiding op schakelen naar de nieuwe versnellingstand?Groeten rinus
4 oktober 2011 om 14:57 #17848718Ja verder werkt me koppeling prima en dat met me voet had ik ook al op zitten letten, maar dat doe ik niet. ;)
Daarom zat ik dus te denken of het komt omdat hij het misschien net niet helemaal niet afkan, me auto heeft toch wel een koppel van z’n 430 N/m
En ik neem aan dat bij wielspin het toeren tal gewoon op blijft lopen of zeg ik dat verkeerd?
4 oktober 2011 om 16:38 #17848719als je koppeling het niet trok zou het net anders om zijn, toernteller loopt op maar je maakt dat geen snelheid.
denk eerder dat er iets in je teller geoxideerd is ofzo of dat de electronica niet synchroon loopt :hmmz6 oktober 2011 om 13:31 #17848716IDS lampje brand bij dei filmpjes vaak om 2 redenen, omdat de TC is uitgeschakeld (via een zelf te bouwen schakeling) of een String in de IDS, dit laatste komt ook vaak voor, IDS = storingsgoelig als wat!!!
Willem
9 oktober 2011 om 09:40 #17848715als je tc/esp uitzet gaat een ander lampje branden, dat antislip icoontje gaat dan constant branden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.