Ik vond al dat ie zo lekker "vroem-vroem" deed.

Forumindex Forums Modellen Astra Ik vond al dat ie zo lekker "vroem-vroem" deed.

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    GooneyBird
    Deelnemer

Dus ik heb gister m’n Assie (G, X16XEL) op een brug gereden om een lekje bij de overflow-leiding van m’n brandstoftank te repareren, het eerste probleem sinds ik de auto heb (4 maanden), overigens, en toen ik er toch onder was, ben ik even gaan kijken naar de rest van de onderkant.

Toen ik de auto kocht, vond ik dat er een lekker geluidje in zat, zeker vergeleken de ‘pissige kat’ die mijn Cinquecento 1100 maakte, een wat dieper geluid, en zeker bij het stevig optrekken een mooie sonore diesel-achtige brom. En dat ondanks een standaard uitlaat. Nu ben ik er dus achter waarom dat zo is, er zitten in de einddemper 2 gaten formaat €1-munt, en in de demper zelf zit niet zo heel veel meer.

Er moet dus een nieuwe demper onder voordat dit ding in z’n geheel doorrot (heb ik met de Fiat gehad. Midden op de snelweg naar een demper lopen zoeken omdat je auto onderdelen eraf schudt is niet vet.), en ik vraag mij af wat een goede demper is.

Het mag van mij best een beetje leven maken, maar aangezien de auto verder helemaal standaard is, ben ik dus ab-so-luut niet op zoek naar zo’n opgevoerde-Honda-Civic-BRRAAAP-geluid. Gewoon een mooi, diep geluidje. Als ik een goede standaarddemper vindt (dus zonder roestgaten :P ), wat voor geluid zit daar dan in? Of zijn er van andere merken betere dempers? En wat zijn de kosten zo’n beetje? (Standaard vs. Merk X vs. Tunings-kachelpijp)

Baas J.
      Deelnemer

Gewoon Remus nemen

Bluns

Dan gaan kijken voor Supersprint, laser, irmscher of idd remus..
          Bij behoud van je middendemper geven ze een sportief maar niet te overdreven geluid.

Zo’n einddemper kost wel wat maar deze gaat wel een autoleven mee..

svdk20
          Deelnemer

en anders als je het lowbudget wil doen marktplaats een rvs eind demper kost +/- 35 euro geeft ook een leuk geluid.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.