Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › ik trek de stekker van mijn egr-klep..wat gaat er dan gebeur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2013 om 21:58 #17257149
ik trek de stekker van mijn egr-klep,,wat gaat er dan gebeuren.
kan ik er gewoon mee rijden zonder probleemen..,of moet ik hem via de in het turks prog….uitzetten/updaten.*het is een x1.2xe automaat
ik wil de egr klep uitschakelen.
BB
king:17 april 2013 om 22:24 #18127697ecu gaat in noodloop…
18 april 2013 om 05:53 #18127698als je de zoekfunctie had gebruikt
was je er achter gekomen dat er dan een afdekplaatje tussen moet
de egr klep kan wel weggeschreven worden uit de ecu door de dealert
of je dit met de opcom kan weet ik niet, gebruik het ding nooit :D18 april 2013 om 08:22 #18127699trashmetal wrote:als je de zoekfunctie had gebruiktja dat plaatje ken ik wel,
vraag,in het algemeen
maar is een update niet makkelijker..kan het via de opcom
de zoekfunktie is al gebruikt..maar hoor het liefer uit de praktijk.
*of beter nog wie kan dit….of werkt het niet zonder plaatje.
b
king:18 april 2013 om 08:36 #18127700De ECU moet aansturing geven aan die klep, dus je moet gewoon zorgen dat de ECU dat ding kan bedienen… Maar het geen effect heeft.
Ik kan uit ervaring zeggen in elk geval dat je geen dure pakkingen hoeft te kopen om de EGR klep van een X12SZ t/m X16SZR af te doppen. Een zelf gemaakte pakking uit een ijstheepak zit bij mij al tussen mening auto’s zonder storingen :angel Nooit verwacht dat ‘t zolang zonder storing zou blijven zitten.. Maar het zit bij m’n maat al ruim 70k km er tussen en +/- 2 jaar… (en dan te bedenken dat die jongen 70k. rijd in een x12sz :wors ) (Bij m’n pa zit ‘t ook al een aantal jaren er tussen, maar die merkt er geen drol van met z’n 2000km per jaar..)
18 april 2013 om 11:19 #18127701vandaag was het zo ver..
ik rijd mijn auto warm,trek te stekker van de egr-klep eraf..
en start hem..gelijk voel ik dat ie soepeler rijd.
op’n recht stuk trap ik volgas e. net vor de 4000 toeren begint ie toch te trekken..
van uit stilstand en dan volgas wegrijden het zelfde liedje aleen hou ik nu volgas.. en hij schakeld veel soepeler over en is de dip kwijt aan het einde van de versnelling.
hij zit nu zo op de 120.
wauw..bij stationair klapt de vin in bij 94 gr. ..en slaat af net onder de 90 gr.
ik ruik wel dat ie nu wel wat heter wordt .*vraag..ik heb het toch goed..dat nu de stekker eraf is ..de klep dicht blijft staan toch,en de gassen niet meer in de inlaat komen.
aleen mm lampje brand links onder in …jammer dan.
nu het gebruik nog ff meten.
ik test verder.
bb
king:18 april 2013 om 11:27 #18127702Dat verbruik zal nu naar de klote zijn, want hij loopt in de noodloop door het mm-lampje…
Hij neemt nu gemiddelde waardes.
18 april 2013 om 11:34 #18127703@Aapje wrote:
Dat verbruik zal nu naar de klote zijn, want hij loopt in de noodloop door het mm-lampje…
Hij neemt nu gemiddelde waardes.
Ik heb sinds het afdoppen van mijn EGR (X14SZ) na een minuut of 10 rijden ook het MM lampje, bij iedere rit. En bij uitlezen komt ik uit bij de stroming van de EGR. Houd dat dan ook in dat hij bij mij in de noodloop gaat?
18 april 2013 om 13:26 #18127704ha,hij loopt toch wel stukken beter zo.
het lijkt wel of er een andere tor in zit..of slick50 of zo..ik had dat een half jaar eerder moeten doen.
ik blijf ff rijden zo.. en ga nu ophet verbruik letten..
en kijk of ie nu wel boven de 1op12 uit komt.:wors @wimvr6.. door jou ben ik op dit idee gekomen,want ik bleef tobben over de temp…
en door dit te doen de auto nu wel ff zo’n 5 graden heter wordt .
en nu wel zijn bedr. temp haald. :thumben ik ook bijna een andere termostaat gekocht had.
…maar mischien is dat ook niet eens zo’n slecht idee.ik blijt testen.
bb
king:18 april 2013 om 13:44 #18127705Mijn verbruik is gemiddeld 1 op 9 a 1 op 10. Het gaat dan wel om een automaat en veel korte stukjes.
18 april 2013 om 15:16 #18127706vandaag was het zo ver..
ik rijd mijn auto warm,trek te stekker van de egr-klep eraf..
en start hem..gelijk voel ik dat ie soepeler rijd.
op’n recht stuk trap ik volgas e. net vor de 4000 toeren begint ie toch te trekken..
van uit stilstand en dan volgas wegrijden het zelfde liedje aleen hou ik nu volgas.. en hij schakeld veel soepeler over en is de dip kwijt aan het einde van de versnelling.
hij zit nu zo op de 120.
wauw..bij stationair klapt de vin in bij 94 gr. ..en slaat af net onder de 90 gr.
ik ruik wel dat ie nu wel wat heter wordt .*vraag..ik heb het toch goed..dat nu de stekker eraf is ..de klep dicht blijft staan toch,en de gassen niet meer in de inlaat komen.
aleen mm lampje brand links onder in …jammer dan.
nu het gebruik nog ff meten.
ik test verder.
bb
Dus, Gewoon afdoppen zoals iedereen doet is dan de oplossing?
18 april 2013 om 15:44 #18127707Waarom zou je in de noodloop willen rijden ?
Dop die EGR-klep dan gewoon af , dan ben je toch ook van de zeik af :jerry
En dan loopt hij tenminste fatsoenlijk ;)18 april 2013 om 15:50 #18127708@EdGSI wrote:
Waarom zou je in de noodloop willen rijden ?
Dop die EGR-klep dan gewoon af , dan ben je toch ook van de zeik af :jerry
En dan loopt hij tenminste fatsoenlijk ;)Kan iemand dan verklaren dat ik bij iedere rit na 10 minuten rijden het MM lampje gaat branden? Of iets bij het afdoppen mijn EGR overleden?
18 april 2013 om 15:57 #18127709EdGSI wrote:Waarom zou je in de noodloop willen rijden ?nou kijk ,dit is nog alemaal nieuw voor me..
maar,hij loopt nu gewoon veel beter,maar eerst test ik ff het verbruik nu.
en daarna de test voor het verbruik met een plaatje.
met welke setting zou de auto beter moeten rijden..nu ..of plaatje…
dat wil ik weten.*in beide gevallen blijft toch het mm lampje branden..tenzij….
je hem hem via de opcom.. in het turks prog….gaan uitzetten/updaten.
heb ik begrepen.***wie kan dat voor me/zou dat willen doen…….???????????
bb
king:18 april 2013 om 16:10 #18127710Hij gaat in storing omdat de map sensor iets meet wat niet klopt, vaak bij afremmen op de motor gaat het eml dan branden. Geen probleem want je krijgt geen noodloop, je kan hem inderdaad uit laten programmeren, als je laat chiptunen word hij ook vaak uitgeschreven.
Zou er lekker mee doorrijden, scheelt een hoop gedoe en schadelijk is het niet.
18 april 2013 om 16:26 #18127711@joop1970 wrote:
Hij gaat in storing omdat de map sensor iets meet wat niet klopt, vaak bij afremmen op de motor gaat het eml dan branden. Geen probleem want je krijgt geen noodloop, je kan hem inderdaad uit laten programmeren, als je laat chiptunen word hij ook vaak uitgeschreven.
Zou er lekker mee doorrijden, scheelt een hoop gedoe en schadelijk is het niet.
Je doelt dan op mijn vraag Joop? Is inderdaad bij bijvoorbeeld het verlaten van de snelweg, gas los (is voor mij die 10 min). Gewoon doorrijden en dagelijks het MM lampje maakt niet uit?
18 april 2013 om 16:32 #18127712Ja, eerste stukje wel, 2e stukje voor corsa BB.
Ja kun je gewoon mee doorrijden, motor gaat niet in noodloop oid. Rij er zelf ook al bijna een jaar mee rond en voor mij veel anderen (oa Wimv6). Bij de corsa C gaat de motor wel in noodloop, dan heb je minder vermogen (een keer meegemaakt in duitsland, was wat minder grappig berg op)
18 april 2013 om 16:48 #18127713@joop1970 wrote:
Ja, eerste stukje wel, 2e stukje voor corsa BB.
Ja kun je gewoon mee doorrijden, motor gaat niet in noodloop oid. Rij er zelf ook al bijna een jaar mee rond en voor mij veel anderen (oa Wimv6). Bij de corsa C gaat de motor wel in noodloop, dan heb je minder vermogen (een keer meegemaakt in duitsland, was wat minder grappig berg op)
Berg op is minder ja met een noodloop ;)
Vind het gewoon wat raar dat hij bij mij iedere rit gaat branden.
18 april 2013 om 16:56 #18127714Hij hoort niet te blijven branden… niet aansluiten is niet zo zeer noodloop, maar loopt hij wel op veilige marges. Als die dan beter presteert is er nog wat anders mis.
18 april 2013 om 17:01 #18127715Vind het gewoon wat raar dat hij bij mij iedere rit gaat branden.
Doet die van mij ook, zoals gezegd is dat geen probleem
@Haasje17
Als hij eenmaal aan is gegaan vanwege egr afdop blijft de eml branden totdat de motor uitgaat.18 april 2013 om 17:20 #18127716@haasje 17..Als die dan beter presteert is er nog wat anders mis…
jaa… daar zeg je me wat,wat zou het kunnen zijn dan..
*ik denk omdat je de hete gassen niet meer herverbrand..en daarom meer lucht in de motor zuigt..hij daarom beter gaat lopen.
ik hoef nu het gaspendaal nu maar een kleinstukje in te trappen..
met de stekker erop was dat wel anders.tjek dit..
http://www.marcovw.nl/Motor/EGR/egr.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;bb
king:18 april 2013 om 17:24 #18127717EGR afdoppen levert een paar pk op, dat merk je normaliter niet. Kan ook tussen je oren zitten…
18 april 2013 om 17:26 #18127718@ kleine-paul..Kan iemand dan verklaren dat ik bij iedere rit na 10 minuten rijden het MM lampje gaat branden
ehhmm..,ik heb begrepen dat je hem moet uitprogrameren..als je een plaatje gebruikt.
18 april 2013 om 17:29 #18127719Dat uitprogrammeren hoeft normaliter niet bij een corsa B. De meeste krijgen helemaal geen MM lampje. Enkel heel af en toe.
18 april 2013 om 18:04 #18127720De meeste krijgen helemaal geen MM lampje. Enkel heel af en toe.
Dat is dus niet waar, elke B gaat in storing als je egr afdopt. Die van mij gaat elke, iets langere, rit aan. Verschillende andre corsa’s die ik ken ook.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.