Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ik lees veel over de dynamo in de astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2010 om 21:00 #17229143
Beste Opelaars, ik lees al een jaartje dit forum en kom veel berichten tegen dat je rond de 180.000 je dynamo het kan begeven.
Ik heb een Opel Astra H station 1.7 CDTI uit 2005 met 179.000 op de teller. Wat nu? Kan ik ergens aan zien of deze het binnenkort begeeft of sta ik gewoon ergens aan de kant??
Wat zijn de ervaringen van de astra rijders mischien zijn er zat die al 250.000 op de klok hebben staan zonder problemen…30 november 2010 om 21:22 #17768062Hey Dare,
Ik heb afgelopen jaar ook de dynamo moeten vervangen bij 170.000 km. Houd je laadspanning in je boordcomputer in de gaten (mits je die hebt)
In de BC zit een apart menu voor uitlezen laadspanning en koelvloeistof temp. enz.
Settings knop ingedrukt houden tot je piep hoort en dan op BC knop doorbladeren.
En Dynamo is zelf te vervangen hoor heb ik ook gedaan.
En Auto Electric in Huizen is een goed adres voor gunstige prijs en goede service.
Kunnen hem evt. ook monteren voor je.1 december 2010 om 17:41 #17768063Dynamoverhaal geldt alleen voor de dieselmodellen.
Dat Boardcomputermenu heb je alleen bij minimaal een grafisch infodisplay. Werkt dus niet bij een BID!
1 december 2010 om 20:12 #17768064Kun je ook in dat menu komen als je geen orginele radio meer hebt? Heb een Astra GTC met boordcomputer uit 2006.
1 december 2010 om 20:19 #17768065bij mij hield hij er gewoon van het een op het anderste moment mee op (gelukkig dicht bij de garage)
2 december 2010 om 22:08 #17768066Hey allemaal bedankt voor de tips. Ik kende het “geheime” menu al in de BC maar goed wat zijn veilige laadspanningen? ik zit nu op 13,5 volt….
En ja ik heb een diesel2 december 2010 om 22:13 #1776806713 tot 14,5 volt is normaal bij de meeste auto’s.
3 december 2010 om 12:09 #17768068origineel gepost door Klanderman
Kun je ook in dat menu komen als je geen orginele radio meer hebt? Heb een Astra GTC met boordcomputer uit 2006.Noopz. Helaas.
3 december 2010 om 18:27 #17768069bij mij is ie bij 180.000km kapot gegaan (Astra H 1,7CDTI) , gelukkig 1,5km van mijn huis af.
Het is een hele bekende kwaal bij de ISUZU motoren al vanaf de 1.5D in de corsa A.
Ik begrijp daarom ook helemaal niet dat ze daar nooit iets op gevonden hebben???ik had hier voor een Astra G met een 2,0 DTI 260.000km geen enkel probleem.
maar je kunt het inderdaad goed af lezen op de test mode in je boardcomputer U-Term 30 volgens mij rechts boven in de hoek,
het accu lampje gaat trouwens ook gewoon branden als de dynamo niet meer laad.Zelf alles gedaan en voor 100 euro reed de astra weer.
3 december 2010 om 18:31 #17768070bij de 1,9 diesels is het ook een bekend probleem.
Bij mij was de laadspanning tot het laatste moment nog gewoon op orde dus daar is het ook niet altijd aan te zien.
18 januari 2011 om 10:23 #17768071Hey allen , even dit onderwerp opfrissen. Ik heb de dealer gebeld en hij gaf aan dat de 1.7 CDTI dit euvel niet heeft maar dat het vooral in de 1.9 motor zit. Klopt dit een beetje? Ik lees dat StefanDTI ook met een 1,7 aan de kant heeft gestaan. @StefanDTI welk bouwjaar is je astra?
18 januari 2011 om 11:27 #17768072Pfffff
Heb nou genoeg dynamo’s vervangen van de nieuwere Opels…Astra H zafira B enz enz.
Allemaal die 100A dynamo’s waarvan de regelaar stuk gaat.
Of ze laden te veel, of de verlichting gaat knipperen.Ook van benzinewagens, niet alleen de diesel.
18 januari 2011 om 11:31 #17768073Hey allen , even dit onderwerp opfrissen. Ik heb de dealer gebeld en hij gaf aan dat de 1.7 CDTI dit euvel niet heeft maar dat het vooral in de 1.9 motor zit. Klopt dit een beetje? Ik lees dat StefanDTI ook met een 1,7 aan de kant heeft gestaan. @StefanDTI welk bouwjaar is je astra?
De dealer wil weer eens niet toegeven.
Al heel veel 1,7 en 1,5 ISUZU motoren hebben dynamo problemen gehad !en mijn astra is van 2005.
18 januari 2011 om 17:43 #17768074Ik heb met mijn 1.7 cdti het ook gehad.
en de combo van de zaak ook die heeft 1.7 dti motor.
dus ook de 1.7 motoren hebben het vaak.18 januari 2011 om 17:58 #17768075[rquote=1811226&tid=137948&author=Laagvlieger]Dynamoverhaal geldt alleen voor de dieselmodellen.
Dat Boardcomputermenu heb je alleen bij minimaal een grafisch infodisplay. Werkt dus niet bij een BID![/rquote]
Raar ik heb een bid en het werkt gewoon:hmmz
18 januari 2011 om 18:04 #17768076Hmmm, ik zit nu te denken om vooraf de boel te vervangen. Koolborstels vervangen is een goedkope optie, zou dit voldoende zijn? Of moet ik de dynamo echt helemaal vervangen ?
18 januari 2011 om 18:35 #17768077Gewoon je Dynamo laten reviseren,
Dat heb ik ook gedaan.
ze vervangen dan je diodebrug , de oliekeering van de vacuumpomp , de koolborstels en evt de spanningsregelaar.
18 januari 2011 om 18:37 #17768078Raar ik heb een bid en het werkt gewoon :hmmz
Dat wat wij bedoelen is het ”Test mode” menu.
Daar kan je bij jou ook al bij, maar dat is vanaf GID en CID beter af te lezen….
18 januari 2011 om 18:38 #17768079[rquote=1845487&tid=137948&author=stefanDTI]Gewoon je Dynamo laten reviseren,
Dat heb ik ook gedaan.
ze vervangen dan je diodebrug , de oliekeering van de vacuumpomp , de koolborstels en evt de spanningsregelaar.
[/rquote]
Bij mij was de dynamo compleet vastgelopen en verbrand van binnen (behoorlijke pak rook onder de motorkap vandaan). Die kon niet meer gereviseerd worden.
18 januari 2011 om 22:10 #17768080Wat kost een revisie? Ik heb wel adresje voor de in en uitbouw van de dynamo dus dat komt goed
19 januari 2011 om 11:32 #17768081ik was 100 euries kwijt.
23 februari 2011 om 22:18 #17768082Hoi hier een Astra Station 1.7 cdti 2005.
Gisteren eerste kuren gehad, eerst abs lampje branden, vervolgens complete stuurbekrachtiging eraf. Vandaag accu lampje branden terwijl ik reed. Nu heb ik bij mijn vorige astra station 2001 hetzelfde probleem eens gehad en bleek de dynamo te zijn.
Heeft iemand misschien een printje voor me (TIS) ofzo hoe de dynamo zelf te vervangen, of is dit heel ingewikkeld ? ben zelf vrij handig en he ook wel dingetjes als nieuwe bak geplaatst onder mijn Peugeot 205.
Bedankt alvast ,
Groet,
Jasper23 februari 2011 om 22:18 #17768083[rquote=1846064&tid=137948&author=stefanDTI]ik was 100 euries kwijt.[/rquote]
Mag ik vragen waar dat was :) ?
23 februari 2011 om 22:33 #17768084Dan heeft mijn Dynamo het vrij lang uitgehouden
Hij begaf het bij 192000km
Hij is best zelf te vervangen..wel krapjes om hem er uit te krijgen.
En er zitten een paar olie leidingen op de pomp die aan de dynamo vast zit en een vacuum slang.Eerst ging het accu lampje branden en daarna het abs lampje en daarna geen stuurbekrachtiging meer!!!
Koste dynamo 200euro ( wel nieuw geen gereviseerde )
20 euro voor een multie riempje
+/- 2 uur werk.Groetjes Alex
24 februari 2011 om 08:04 #17768085Ik heb een 1.7 cdti van oktober 2004. Mijn dynamo is een paar maanden geleden gesneuveld. Ik had toen 135.000 km op de teller :fy1. Was niet het eerste groot onderhoud want een dag voordat we op zomervakantie gingen is mijn radiateur kapot gegaan. Doordat er een boutje los was van de aircopomp (geloof ik) is deze langs de radiateur gaan schuren en is deze gaan lekken. Was ook een erg duur geintje :fy1.
Verder vind ik het wel een geweldige auto. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.