Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › ik heb een c20ne moter met 384000km en de comperss is 10
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 april 2010 om 22:37 #17219507
ik heb een astra gsi gekocht met 384000kg de moter draait lek een klokje die stotert niet of de rollen tie gaat niet open neer de celinders hebben ale 4 10compress op mijne meter het kan ook kg zijn is dat goed of slecht want ik wil de moter bijwerken ik weet niet of zijn zuigerveren dat gaan houden want ik wil de comreser verhogen
3 april 2010 om 06:28 #17651184zet eerst je verhaal eens in het knap nederlands neer hier.. want ik begrijp er geen zak van.
3 april 2010 om 06:30 #17651185:sleeping
3 april 2010 om 07:03 #17651186snap niks van dit verhaal:wtf
3 april 2010 om 07:07 #17651187voor zover ik het begrijp wil ie een blokje met bijna 4 ton nog ff opvoeren :hmmz Kun je volgens mij beter een blokje scoren met 3 ton minder op de klok en die overhangen.
3 april 2010 om 07:50 #17651188hij wil de compressie gaan verhogen, maar hij is bang dat de zuigerveren dat niet houden..
Op dit moment heeft die een compressie van 10bar per cilinderHet blok slaat niet aan wat ik eruit begrijp hij heb het over een klokje en rollen :hmmz
Ik weet niet hoor, maar zelf met een krat bier op, kan ik iets duidelijker beschrijven…
Haal lekker dat blok eruit.
En scoor een c20ne met minder op de klok ofAls je hier echt serieus werk wilt mee gaan doen moet je alles aanpakken,
Kop revisie, nieuwe lagerschalen (drijfstang en krukas), nieuwe zuigerveren, nieuwe oliepomp, cilinders honen, etc etc
3 april 2010 om 08:52 #17651189:jerry zo zouden er meer moeten zijn
3 april 2010 om 09:01 #17651190Wat een held! Zelfs met de vertaling van corsaboy is het lastig te vatten…
3 april 2010 om 10:06 #17651191dromen met 100 euro op de bank :P
3 april 2010 om 10:33 #17651192Hij kan beter naar de lagere school gaan i.p.v. de sportschool.
Eerst maar nederlands leren…… :DMaar die bijna 4 ton hoeft geen probleem te zijn voor een C20NE.
Heb zelf een C20NE gehad in een Vectra met 321.000 km op de teller.
Die heb ik toen vervangen door een C20XE, en de C20NE is toen in een circuitdag D-Kadett gegaan.
We hebben ‘m toen alleen een beurtje en een open luchtfilter gegeven en ‘m ‘omgebouwd’ naar 20NE.
Het ding heeft twee circuitdagen gelopen zonder problemen, daarna is de auto verkocht.
De nieuwe eigenaar heeft er ook nog een aantal circuitdagen mee gereden, totdat hij de auto total loss reedt.
Al die tijd heeft die motor geen krimp gegeven, niet gelekt, geen overmatig olieverbruik, enz. :thumbup:thumbup:thumbup
De Vectra waar hij uit kwam heeft wel altijd lange stukken gereden, dan slijt zo’n blok ook amper.
Maar of er in een Astra GSi net zo netjes mee omgegaan is…….. :hmmz3 april 2010 om 11:39 #17651193hij loopt nog vlot 170km
3 april 2010 om 11:51 #17651194Als je 170 km/u bedoelt en dan z’n top is zou ik op zoek gaan naar wat anders.
Een fatsoenlijk onderhouden 2 liter Astra moet redelijk makkelijk 200 km/u op de teller kunnen zetten.3 april 2010 om 14:25 #17651195ik zeg ook niet dat het een probleem hoeft te zijn.
Maar als het mijn motor zou zijn trok ik hem uit elkaar.Zou gewoon een frisse motor willen hebben :D
3 april 2010 om 14:31 #17651196nee dat was mijn top niet hij ging vlot naar 170km/u
3 april 2010 om 16:48 #17651197mooizo
3 april 2010 om 19:03 #17651198origineel gepost door corsaboy
ik zeg ook niet dat het een probleem hoeft te zijn.
Maar als het mijn motor zou zijn trok ik hem uit elkaar.Zou gewoon een frisse motor willen hebben :D
Ik ook, maar het budget moet er wel zijn :vertag
6 april 2010 om 09:39 #17651199precies.. Dat moet ook wel gezegd worden. Voor budgetloze projecten zijn dit wel de motoren. en als ie dan nog goed loopt zal ie het vast nog wel ff doen.
Helemaal deze met nog best goeie compressie.7 april 2010 om 10:09 #17651200origineel gepost door corsaboy
Ik weet niet hoor, maar zelf met een krat bier op, kan ik iets duidelijker beschrijven…
:thumbup
ik ook :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.