Ik ga op vakantie en ik neem mee

Forumindex Forums Modellen Kadett Ik ga op vakantie en ik neem mee

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Gsmits

Hallo,

Nee dit is geen forum spelletje en het hoort echt in het Kadett subforum thuis.

Over een paar dagen ga ik op vakantie naar frankrijk, (ongeveer 1000 km) nu is mijn kadett nog nooit naar het buitenland geweest (is wel geboren in Antwerpen maar heeft alleen in nederland rond gereden). Het is dus een soort van vuurdoop voor de auto (en voor mij). Zijn er nog specifieke dingen waarvan jullie zeggen dat het verstandig is om mee te nemen. denk aan: gereedschap, onderdelen en dat soort zaken. Ik denk wel dat het allemaal heel blijft maar mocht er toch wat gebeuren heb ik toch liever de juiste spullen bij.

Met vriendeijke groet en alvast bedankt voor jullie input,

Guido Smits

Blackbull
      Deelnemer

anwb lidmaatschap europa service en klaar ben je :jerry

GSi-EVO2
        Deelnemer

Geen idee hoe goed je frans is, anders in ieder geval een ‘Hoe & wat in Frankrijk’.

En kijk uit met de nieuwe benzine:

http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/archief,/2009/juli/E10-nieuwe-brandstof-in-Frankrijk.html

bon voyage!

sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer

of het in frankrijk ook zo is weet ik niet,

maar ik bepaalde landen is het verplicht om allemaal veiligheids rommel bij je te hebben, zoals een reflecterend hesje, verband trommel, gevarendriekhoek, enz.. en de rest van het gereedschap kan je zelf wel invullen, ik neem meestal zo veel mogenlijk mee, want met die oude hokken is het wachten op problemen..

check de bandenspanning van je rezervewiel..

ben ook jaren lang naar frankrijk (onder het ouderlijk gezag) mee geweest naar frankrijk.. en elke heenweg en elke trug weg was het bijna altijd wel weer een keer raak.. lekke band (kan toeval zijn) maar kan ook iets zeggen over de frans/belgiesche wegen…….

kaneelschep
            Deelnemer

In sommige landen is het zelfs verplicht een zelfde band op je reserve wiel te hebben als de rest van je wielen.
              Maar banden moet je zowieso niet op bezuinigen
              En verbandtrommel, driehoek en genoeg hesjes voor alle passagiers zijn volgens mij nu in elk land verplicht?! Ik zou iig niet zonder weggaan.
              En een lekkere warme deken voor als je ergens stil moet staan is ook niet verkeerd. En een goeie zaklamp!!
              En vergeet de standaard olie en koelvloeistof natuurlijk niet.

Maar zal toch wel goed gaan?!?!
              Ik ben al 7 keer naar hongarije, 1 keer zwitserland, 1 keer kroatie, 4 keer parijs, meerdere keren ff naar duitsland, paar keer brussel en ook allemaal weer terug gereden met mijn K’det gsi en heb maar 1 keer stil gestaan met de complete uitlaat die er met de helft van het spruitstuk van voor naar achter af lag..
              Wat met 4 bouten, moertjes, ringetjes en een ratel in een uurtje weer opgelost!!
              Afkloppen!!

Succes!

EBkadett

origineel gepost door Blackbull
                anwb lidmaatschap europa service en klaar ben je :jerry

:thumbup
                ik was in slovenie rijd er een sloveen door rood. mijn astra dood:swear
                ik ben gelukkig ook lid van de anwb met vervangende auto.
                de volgende dag had ik al een vervangende astra H om door te gaan met de vakantie:thumbup

Gsmits

Dat van die benzine (e10) wist ik al (je zou toch het gewoon tanken en denken dat het geen kwaad kan :o)
                  ik heb een gevaren driehoek alleen geen hesjes (mijn ouders wel en daar rijd ik achteraan). heb vanochtend koelvloeistof en olie gehaald. mijn reserve wiel heb ik nog niet gecontroleerd. voor de rest zit er nog een originele krik en bandensleuteldinges achterin. en er gaat gewoon wat gereedschap mee (doppen sleutels enz.) dus ik hoop maar dat alles goedkomt :agent

nl-tuning
                  Deelnemer

idd wel effe makkelijk om te weten van die e10 benzine:hmmz.

veel succes.

mvg

Kadett-E

Zie dat je niet te snel rijdt (max.120) en er zullen geen problemen optreden. Mocht er toch problemen optreden, kan je op tijd reageren.

Jeff 2

In ieder geval een fijne vakantie

Gsmits

Nou ik ben op vakantie aangekomen. de kadett heeft het prima gedaan. niets stuk gegaan en alles werkt prima. Ik ben wel of de foto geweest 130 waar je 110 mocht. Camera stond wat sneaky opgesteld :fy1 dus dat komt er binnenkort bij in de boete pot.

Kadett-E

Ik ben niet zeker, maar de boetes die van buitenland komen moet je toch meestal niet betalen? Njah, mensen die bv. van hier (België) naar Holland gaan en die krijgen daar een boete, die betalen dat gewoon niet. Zonder enige sancties…

Jurgen
                            Deelnemer

origineel gepost door Kadett-E
                              Ik ben niet zeker, maar de boetes die van buitenland komen moet je toch meestal niet betalen? Njah, mensen die bv. van hier (België) naar Holland gaan en die krijgen daar een boete, die betalen dat gewoon niet. Zonder enige sancties…

Totdat je weer in dat land komt en aangehouden wordt bijvoorbeeld :P

henkjan_80
                              Deelnemer

Vaak ben je te bang als je op vakantie gaat. De auto loopt binnen nederland vaak duizenden km’s zonder problemen, ‘t is dan gewoon pech hebben dat ie net op vakantie stuk gaat. De temp. is vaak in de vakantie periode wat hoger maar als je daar rekening mee houd kun je d’r denk ik weinig aan doen als je stil komt te staan

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.