Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Ik ben Kallisto :-)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2014 om 14:14 #18087712
Hi autoliefhebbers,
Ik heb ongeveer een week geleden een (andere) B-Corsa GSi gekocht. Mijn vorige B-Corsa GSi was ook blauw, maar had zwarte velgen. Deze heb ik door omstandigheden moeten verkopen (met pijn in mijn hart, zeg ik je).
Deze rijdt, volgens mij, nog wel ergens in Overijssel/Twente rond. Kenteken 02-FJ-RD, blauwe Corsa B GSi uit 2000 met destijds zwarte velgen. Heeft iemand deze nog zien rijden? Ben wel benieuwd :wub
De Corsa van BleuCorsaBoy heb ik gekocht. Onderaan in dit bericht zie je de foto’s. Ik heb nog geen tijd gehad om foto’s te maken, dus de meeste zijn gemaakt door BleuCorsaBoy zelf.
De huidige Corsa is voorzien van o.a.:
- Lederen bekleding (maar niet uit een Calibra, volgens mij)
- Ronal Turbo’s
- Weitec schroefset
- Inlaatspruitstuk van Crooke Tuning
- Leeslampjes in het plafond(/hemel)
- Sport einddemper
- En nog wel meer…
Wat ik zelf reeds heb aangepast/vervangen:
- Kentekenplaathouders vervangen door naamloze houders
- Kentekenplaten vervangen door de “luxe” platen met opgelegde letters/cijfers
Wat ik nog nog wil aanpassen/vervangen:
- Andere koplampen (zwarte variant angel eyes, had ik in mijn vorige Corsa ook)
- Zijknippers vervangen door zwarte (de huidige zijknippers zitten niet goed bevestigd)
- Alle bumperstrips/lijsten of hoe ze ook heten (die zwarte strips rondom, ook op de bumpers) vervangen (deze zijn niet meer mooi te maken omdat ze gespoten zijn)
- Andere motorkap (doorgelast met booskijkers)
- Instaplijsten RVS (met iets ingegraveerd)
- Automatten (de huidige zijn aan vervanging toe)
- Andere voorbumper (deze heeft schade, dus misschien kan dit ook wel hersteld worden)
- Ander tankklepje (huidige heeft “GSi” ge-airbrushed ofzo)
- Heel misschien andere Xenon (4300k, heb nu 8000k volgens mij)
- Motorische aanpassingen t.b.v. prestaties (bijv. DBilas Flowmaster, RVS uitlaatsysteem, afgedraaid vliegwiel, ander nokkenas enz.)
- Oranje lampjes in de kop- en achterlampen vervangen door Philips Silver Visions
- En nog wel meer… (zal dit lijstje aanpassen zodra er nieuwe dingen bij komen)
Foto’s:
Tot slot:
Motor-onderdelen (lees: performance-onderdelen) zijn altijd welkom. Heb je iets te koop? Wellicht heb ik er belang bij. Stuur me maar een PM :wors
Op- of aanmerkingen, tips of suggesties zijn welkom :thumb
Gr. Kevin
20 augustus 2014 om 07:29 #18087713Gisteren o.a.:
- Het zonneklepje aan de passagierskant vervangen door eentje mét spiegel.
- Een handgreep gemonteerd aan de bestuurderskant.
- Het logo op de achterklep vervangen door een origineel Opel-logo (zat Vauxhall-logo op).
Zonneklep met spiegel (passagierskant)
Zonneklep met spiegel (bestuurderskant)
Handgreep passagierskant
Handgreep bestuurderskant
Op korte termijn:
- Stuur vervangen, indien mogelijk, want rubbertjes van claxon zijn gescheurd en het logo van Opel is “vaal” (zie foto hieronder).
- De platen om de tellerplaten vervangen door een zwarte uit een non-GSi, indien mogelijk.
Tellerbak GSi
Claxon-rubbertjes
Opel-logo op het stuur
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.