Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Ik ben Kallisto :-)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2012 om 10:50 #17253865
Hallo iedereen,
Mijn naam is Kevin de Groot en ik heet op diverse fora (waaronder die van de Suzuki Tuning Club) Kallisto ;) Ik ben geboren in 1990 en op dit moment dus 22 jaar oud.
Ik woon in Almelo en ik heb sinds kort een blauwe Opel Corsa B GSI uit ’00 van mijn schoonzus kunnen kopen :D Er staat nu inmiddels een kleine 180k op de teller ;)
De Corsa is voorzien van onder andere:
-
– Elektrisch verstelbare (verwarmde) buitenspiegels;
– Alarmsysteem, geen idee tot welke klasse deze behoort;
– Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening;
– Remus einddemper met twee vierkantige sierstukken;
– Heldere koplampen met Angel Eyes (of iets wat erop lijkt);
– Veerpootbrug;
– Blauwe LED interieur-verlichting;
– Een beetje audio (ben nog met het inbouwen bezig);
– En vast nog wel meer…Wat ik graag met de Corsa wil doen:
-
– Embleemloze grill;
– Schroefsetje eronder en verlagen;
– Lichtmetalen velgen (op langer termijn, ben er ook nog niet helemaal uit welke);
– Xenon-verlichting (waarschijnlijk in combinatie met andere koplampen, geel of blauwe xenon);
– Andere achterlichten (rood met wit, clear ofzo);
– RVS-uitlaatsysteem (wederom door EPS);
– Performance-upgrades (ben nog aan het oriënteren, maar sowieso andere in- en uitlaatspruitstuk en een K&N sportfilter – suggesties ALTIJD welkom);
– Verlengde motorkap;
– Achterbumper cleanen (of vervangen, heb nu een trekhaak inclusief gat – suggesties ALTIJD welkom);
– Geblindeerde ramen;
– Audio uitbreiden, maar geen complete I.C.E. met een dikke woofer enz (ben momenteel bezig met het inbouwen van Hertz compo’s in de voordeuren incl. Dynamat);
– En vast nog wel meer…. :DVoor alle genoemde punten geldt: suggesties, opmerkingen en/of ideeën zijn ALTIJD welkom! :D
Groeten,
Kevin / Kallisto :thumbup
Foto’s:
24 december 2012 om 10:52 #18087688welkom :D mooie corsa heb je daar.
zo te horen wil je hem flink onder handen nemen succes :thumb
24 december 2012 om 10:53 #18087689welkom hier, en leuk kleurtje heeft je corsa :P
24 december 2012 om 11:20 #18087690@Vannos: Thanks! Ik ben er ook erg blij mee Ik ben er wel wat mee van plan, maar dit gaat over een langere termijn gedaan worden ;) Maar ben van plan om de Corsa er toch enigszins “normaal” uit te laten zien, geen aftermarket bumpers enz.
@dion87: Thanks! Ik vind het ook een erg mooie kleur Maar volgens mij zijn de GSI-tjes uit dit bouwjaar vaak blauw, of niet?24 december 2012 om 11:46 #18087691Welkom! De suzuki tuning club heb ik ook 2 jaar rond gehangen. Heb toen met een maat van me een maat een rascal set op een swift gti gezet.
24 december 2012 om 12:11 #18087692Er zijn nu – volgens mij – twee à drie Rascals die er echt goed uitzien.. Ze worden steeds zeldzamer :( Maar goed, degene die er goed uitzien zijn dan ook meteen weer erg mooi (vind ik) :)
24 december 2012 om 16:55 #18087693Welkom.
Leuk kleurtje :thumb
24 december 2012 om 20:39 #1808769424 december 2012 om 20:59 #18087695Welkom :thumbup , erg nette Corsa, staat goed in de lak!
En ook relaxed zo’n dakraam.Wat betreft:
– Achterbumper cleanen (of vervangen, heb nu een trekhaak inclusief gat – suggesties ALTIJD welkom)
..ik heb er middels een rubberen dop, een achteruitrijcamera inzitten (beeldweergave via de radio wanneer in z’n achteruit):
Btw, waar zijn je GSi badges? Eraf gehaald?
Of is de GSi in de laatste jaren zonder emblemen geleverd?
En wist ook niet dat de GSi van 1997-2000 ook met verschillende interieuren geleverd is, ik had dat confetti-thema going on..hoofdpijn, jij hebt er wat rustgevenders inzitten lijkt het.25 december 2012 om 12:06 #18087696@TeamWest: thanks! Ben ook erg blij met mijn dakraamp, het is wél een handmatige ;)
Een dop erin is inderdaad een goed idee, ik heb alleen geen radio met display (stond ook niet in de planning).. Ik kan wel even creatief zijn met een dopje, misschien met een logo erop (o.i.d.)
De badges heb ik verwijderd, wil de Corsa een beetje “standaard” laten lijken ;) En ik vond het ook netter zo, daarbij vind ik de GSI badges niet heel erg mooi :angel Naar mijn weten worden alle GSI-tjes voorzien van deze badges, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik zal even kijken of ik vandaag nog even een foto kan showen van mijn interieur (welke, naar mijn weten, volledig standaard is – op de blauwe LED-verlichting na :agent)
En jij hebt ook een RVS uitlaat(systeem)? Custom? Of is dat een set voor de Corsa? Ik heb laatst mijn afspraak bij EPS moeten afzeggen door omstandigheden, maar dat was een kant-en-klaar uitlaatsysteem, volledig van voor naar achter met een verwisselbare katalysator (middels flenzen bevestigd, voor de APK) voor ca. € 800,00 :thumb Baal er nog steeds enorm van :( :(
Edit: never mind betreft de uitlaat ;) Ik zag het al in jouw topic ;)
26 december 2012 om 21:34 #18087697Een beetje te laat voor de foto’s, maar ik had de feestdagen en daardoor de foto’s vergeten te maken :???: Bij deze alsnog wat foto’s die ik vanavond heb gemaakt tijdens het wassen van de Corsa:
Patroon in bekleding (is dit niet wat jij bedoelt, TeamWest?):
27 december 2012 om 11:04 #18087698@Kallisto wrote:
Patroon in bekleding (is dit niet wat jij bedoelt, TeamWest?):
:kewlpics
haha ja, dat had ik er origineel ook in zitten.
Ik kreeg er hoofdpijn van, en het duurde niet lang voor ik er stoelhoezen overheen had zitten (gewoon zwart).
Dat was dan ook weer tijdelijk, en rij nu al weer een tijdje met het leren Calibra interieur rond:..had je vast al gezien in m’n topic.
27 december 2012 om 11:20 #18087699Dat is wel erg mooi interieur :wors Ik had je topic nog niet helemaal doorgelezen, maar dit is wel erg mooi :wors
27 december 2012 om 11:31 #18087700Thnx man :thumb !
Het is met de tijd nog wel iets veranderd, zo heb ik die deurvangers die je ziet zitten, vervangen voor chromen, en binnenin is de radio vervangen voor onderstaande (met Digitenne van KPN):
[youtube:ifzpf9hv]http://www.youtube.com/watch?v=fLfoU9ZbrEI[/youtube:ifzpf9hv]
wil eigenlijk nog het stuur vervangen voor een Raid HP met airbag..is alleen zo prijzig..
27 december 2012 om 13:57 #18087701Ik heb het topic wel doorgelezen (en die van een ander forumlid), maar het lijkt me toch aardig irritant werk.. Is het heel moeilijk (of moet je héél geduldig zijn) om het interieur aan te passen naar die van een Calibra? Ik heb onlangs het interieurverlichting van de Corsa bijna volledig vervangen door blauwe LEDs, is de achterbank (veel) moeilijker? :angel Ik vind het standaard interieur nu niets meer aan :lol:
30 december 2012 om 10:34 #18087702hee welkom hier en leuke corsa mooie kleur ook :thumb
26 januari 2013 om 17:42 #18087703Na enige vertraging zit de uitlaat er toch onder :D
Het ging echter niet zonder slag of stoot, de uitlaat was TOTAAL niet op maat :swear
We (met name een vriend van me) hebben moeten improviseren en het is uiteindelijk gelukt :)
Helaas had ik een lek bij het flexibele deel en de Opel-dealer was op dat moment gesloten. Dit is tijdelijk dicht gelast
Foto’s:
Auto op de brug:
Oude einddemper:
De voeten van een vriend van me die aan het lassen is:
Het resultaat:
Ik zal even kijken of het mogelijk is om er een degelijk filmpje van te maken, maar het geluid is altijd anders :hmmz
Mogelijk volgende stappen: oliedop vervangen, trekhaak verwijderen, paar kleine puntjes wegwerken (zoals losse schroefjes in de bumperstrips, gat voor de trekhaak in de achterbumper dichtmaken enz) :thumb
15 mei 2013 om 13:54 #18087704Ik heb een tijdje niets van me laten horen, maar ik heb inmiddels enkele kleine aanpassingen gedaan.
Velgen
Ik heb een setje velgen gekocht van een maat van me (bleucorsaboy hier op het forum). Deze hebben wat oppervlakkige stoeprandschade en zijn niet in mijn kleur. Dit zijn de velgen:De auto gaat uiteraard omlaag (schroefsetje is onderweg) en de velgen worden gepoedercoat in de kleur zwart. Een blauw randje eromheen lijkt me ook mooi (pinstriping ofzo), maar ik kijk later even wat daarvoor mogelijk is. De velgen worden morgen naar het bedrijf gebracht die ze voor me gaat bewerken (zandstralen, ontlakken, poedercoaten, schadevrij maken enz.).
Schroefsetje
Het schroefsetje is besteld en zodra de velgen eronder gaan, gaat het schroefsetje er ook onder.Overige
– Secundaire luchtpomp is verwijderd;
– Motorkap zat er een beetje scheef in, nu niet meer;24 mei 2013 om 17:07 #18087705Een update van mijn kant: ik heb de velgen terug van het bedrijf die ze zou renoveren (schade herstellen) en poedercoaten. Over het resultaat ben ik zeer tevreden! Het is gedaan bij een bedrijf in Hengelo, mocht je meer willen weten hierover -> stuur me een PM.
De banden zijn er op gezet door een ander bedrijf welke ze ook heeft gebalanceerd. De velgen zijn zwart geworden en dus heeft het bedrijf ook zwarte gewichtjes voor het balanceren gebruikt. Deze zijn uit het zicht geplaatst en dit is erg netjes geworden.Morgen worden de velgen gemonteerd en komt het schroefsetje eronder, foto’s van het uiteindelijke resultaat zal ik dus snel posten.
24 mei 2013 om 17:14 #18087706Hoi,
Welkom bij de club :D
Ik ben ook net een paar weken lid.
Een hoop vragen en weetjes kom je hier te weten :thumbupGr. Perry
24 mei 2013 om 17:18 #18087707@Perry E wrote:
Hoi,
Welkom bij de club :D
Ik ben ook net een paar weken lid.
Een hoop vragen en weetjes kom je hier te weten :thumbupGr. Perry
Ja, bedankt! Jij ook welkom :D
Ik zit al wel langer op het forum, maar geen eigen account :angel
27 mei 2013 om 17:30 #18087708Nou, afgelopen zaterdag is mijn Corsa verlaagd d.m.v. een schroefset en zijn mijn nieuwe velgen gemonteerd. Hieronder wat foto’s:
Er moeten nog wel bumpstops gemonteerd worden zodat ik wat fatsoenlijker kan rijden :agent
27 mei 2013 om 17:50 #18087709Dikke corsa, zie nog ruimte tussen je wielkasten ,, betekent nog meer zakken :D:D
Iedergeval goed bezig :jerry
27 mei 2013 om 18:08 #18087710@Vannos wrote:
Dikke corsa, zie nog ruimte tussen je wielkasten ,, betekent nog meer zakken :D:D
Iedergeval goed bezig :jerry
Ik moet inderdaad nog meer zakken, ik hoop dit te kunnen doen na de bumpstops :) Aanstaande donderdag komt er een nieuw RVS uitlaatsysteem onder en ik kijk dan even hoeveel ik nog omlaag kan :D Moet echt dringend bumpstops hebben, met twee personen in de auto is het haast niet te doen :wors
30 juni 2013 om 17:54 #18087711Kleine update van mijn kant: ik heb nieuwe koplampen gemonteerd met xenon (8000k). De koplampen zijn ongeveer hetzelfde als wat ik al had, alleen is chroom vervangen door zwart. Foto’s:
Binnenkort de bumpstops monteren en dan auto verder verlagen (en dan maar hopen dat het oncomfortabel wordt :angel :agent )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.