Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ik ben het helemaal zat#*^%*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2010 om 14:11 #17226651
Ik word er gek van en het is maar niet te vinden,mijn remmen lopen aan bij het insturen van bochten en we hebben alles al geprobeerd,gangbaar maken,klauwen reviseren enz enz,de blokken en schijven zijn nu ong 10.000km oud.
ze blijven ook af en toe schaven als ik na de bocht rechtdoor rijd:fy1:fy1:fy1 dat irritante piep piep piep aan beide kanten
Als ik een eind gereden heb zeg maar een km of 100 klinkt de motor rauwig terwijl je hem de eerste tijd niet hoord.
Hij doet dit al ff hoor maar begin me er nu zwaar aan te irriteren,vooral die terugkerende remmenprobs:puke
Ik word er helemaal gek van,de liefde is aardig bekoeld nu en zit er zelfs hard over te denken om hem van de week in te ruilen voor iets dat geen opel is.
Hij heeft me overal gebracht maar het probleem met de remmen zit me echt tot boven de lippen.
Ik begin me nu echt aan elk geluidje te storen vooral dat rauw lopen van de motor begint nu ook iritant te worden.
Onderhoud gebeurd trouwens altijd netjes.
Ow het gaat om een astra g bouwjaar 2001 1.7 dti met 227.000 km op de teller
Pleaseeeeeee help3 oktober 2010 om 14:18 #17737369Zijn de klauwe al eens vervangen.
Probeer anders een Occasie modellen??
Is het voor of achter??
heb je schijven achter??
en anders moet je m inruilen voor iets wat niet opel is.
het probleem is dat Opel zijn remsystemen deelt met Veel andere europese merken:
BMW
Volkswagen
Ford
Peugeot
Seat
Skoda
Daewoo/Chevrolet
en nog wat moderne USA merken.Allemaal ATE of Brembo systemen
willem
3 oktober 2010 om 14:39 #17737370origineel gepost door wim-v6
Zijn de klauwe al eens vervangen.Probeer anders een Occasie modellen??
Is het voor of achter??
heb je schijven achter??
en anders moet je m inruilen voor iets wat niet opel is.
het probleem is dat Opel zijn remsystemen deelt met Veel andere europese merken:
BMW
Volkswagen
Ford
Peugeot
Seat
Skoda
Daewoo/Chevrolet
en nog wat moderne USA merken.Allemaal ATE of Brembo systemen
willem
Hoi willem.
Ik heb de klauwen nog nooit vervangen.heb er al zoveel geld ingestopt dat ik daar eigenlijk niet op zit te wachten om dat even te proberen.
Hij is het gaan doen toen de schijven en blokken zijn vervangen.
Wiellagers zijn trouwens goed.
Ik heb achter trommels trouwens.
wat ik zo vreemd vind is dat hij het vooral doet bij het insturen van bochten.
Ik ben helemaal opel-gek maar ik heb echt met elke opel die ik had wel wat gehad.
Vooral het rauwe motor geluid na een rit van 45km(naar mijn werk) baard me ook zorgen,lijkt me echt niet normaal.
Hij krijgt netjes al zijn onderhoud en loopt verder prima hoor3 oktober 2010 om 14:48 #17737371Als ik zelf problemen heb met de voorremmen, rijdt ik vaak naar de sloop en haalt een setje gangbare remklauwen en monteerd deze om te kijken of dat helpt.
dat voordat ik geld in het systeem gaat gooien.
dit probleem kan ook veroorzaakt worden door de hoofdremcilinder welke niet lekker terug komt namelijk.
Willem
3 oktober 2010 om 15:20 #17737372Ik heb op de sloop een gebruikte goede klauw gehaald een tijd terug want toen was het aan de rechterkant waar het aanliep.
Het probleem bleef zich voordoen toen.
Hoe is de hoofdremcilinder te controleren op juiste werking?
Alvast bedankt voor je hulp:thumbup3 oktober 2010 om 15:59 #17737373het probleem is dan dat de druk op de remmen blijft staan.
ander halen op de sloperij kan je proberen.
of dit te controleren is weet ik niet.
Willem
3 oktober 2010 om 16:42 #17737374origineel gepost door arnold buurma
Ik heb op de sloop een gebruikte goede klauw gehaald een tijd terug want toen was het aan de rechterkant waar het aanliep.
Het probleem bleef zich voordoen toen.
Hoe is de hoofdremcilinder te controleren op juiste werking?
Alvast bedankt voor je hulp:thumbupkheb eens hetzelfde gehad, bleek remslangen te zijn, te oud, zat propje in de slangen en hield de blokken regen de schijf op die manier
remslangen zijn de kosten niet lijkt mij
3 oktober 2010 om 18:00 #17737375origineel gepost door mallemalle
origineel gepost door arnold buurma
Ik heb op de sloop een gebruikte goede klauw gehaald een tijd terug want toen was het aan de rechterkant waar het aanliep.
Het probleem bleef zich voordoen toen.
Hoe is de hoofdremcilinder te controleren op juiste werking?
Alvast bedankt voor je hulp:thumbupkheb eens hetzelfde gehad, bleek remslangen te zijn, te oud, zat propje in de slangen en hield de blokken regen de schijf op die manier
remslangen zijn de kosten niet lijkt mij
aha dat zou natuurlijk kunnen,die zijn ook nog nooit vervangen.
iemand een goed online adresje?3 oktober 2010 om 21:10 #17737376gewoon naar de lokale brezan oid gaan.
slangen kunnen het zeker wezen,al paar keer meegemaakt!4 oktober 2010 om 09:21 #17737377Als ‘t de slang is, spoel dan je remleidingen ook even door met wat vloeistof…. Zodat al ‘t vuil eruit is…
4 oktober 2010 om 09:56 #17737378net ff bij de garage geweest nadat het gepiep echt de spuigaten uitliep, de klauw getest,deze was goed.
Cilinder komt mooi terug dus de leiding was het niet
Alles eraf gehaald en zonder schijf piepte hij nog steeds,het zijn dus niet de remmen;)
De dop die op de as zit eraf getikt met beitel en hamer en toen was het gepiep verdwenen:o
Blijkt dat er waarschijnlijk wat roest of iets tussen het draaiende gedeelte bij het wiellager heeft gezeten wat het gepiep veroorzaakte.
Nu is het helemaal weg:jerry
geen vogeltje meer in het wiel rechtsvoor.
Gaat hij in de toekomst weer piepen dan vervangen ik het wiellager.
Mannen bedankt voor de hulp:thumbup4 oktober 2010 om 12:49 #17737379Wilde ik net melden, heb hetzelfde pasgeleden bij mijn motor gehad. De remmen helemaal schoongemaakt, de calipers lekker gangbaar en het kreng bleef maar schurende geluiden maken. Na demontage van de remklauwen bleken de voorwiel lagers verrot te zijn. Dus eerst goed kijken voordat je ergens heeeeeeeel veeld geld in stopt in iets wat het uiteindelijk niet is..
4 oktober 2010 om 14:20 #17737380Mooi dat het zo’n kleinigheidje blijkt te zijn! De motor al wel weer goed dan?
4 oktober 2010 om 15:17 #17737381ik gok dat het rauw lopen van de motor de verstuivers zijn
bij het rauw lopen van de motor zijn het heel vaak de verstuivers, prijzig geintje dat wel
4 oktober 2010 om 15:42 #17737382het rauwe geluid doet hij als hij warm is,koud loopt hij als een zonnetje.
als hij warm is loopt hij ook nog steeds goed hoor alleen klinkt het motorgeluid een stuk rauwer,een beetje een zoem erdoor5 oktober 2010 om 21:45 #17737383moet je die kleppen niet stellen bij die diesels van opel??
bij bepaalde Vw types nog wel namelijk.
1,9TDI en nog wat modellen.(vooral die diesel meuk)
benzine hadden wel hydro klepstooters
15 november 2011 om 08:54 #17737384Bij die FIAT blokken (1.9) wel maar de 1.7 dacht ik niet.
16 november 2011 om 13:07 #177373851.7Isuzu diesels is inderdaad gewoon nog ouderwets kleppen stellen, helaas zijn al veel van deze motoren afgeschreven door het niet stellen van de kleppen..
Zou daar zeker naar (laten) kijken.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.