iets vreemd met handrem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum iets vreemd met handrem

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    scirocco60
    Deelnemer

gisteren mijn remblokjes achter vervangen.
      aangezien ik vorig jaar een verschil in mijn handrem had.
      was dit mooi de gelegenheid om de handrem af te stellen.
      ik probeerde de afstel wieltje te vinden in de vraagbaak staat hij beneden getekent. niks te vinden toen ik het wielgat omhoog draaiden zat hij boven gemonteerd.
      is dit normaal.
      heb altijd de handrem vreemd gevonden als ik bij het rijden de handrem iets op lichten gaf hij meestal een klap en blokkeerde meestal,

Gupy
      Deelnemer

Ja, bij een B zit ie boven.

Maar ik doe wel vaker eens een 100 meter rijden met de handrem licht aangetrokken, dit houdt de trommel schoon van roest.

Famempeters

dat bij rijden aan trekken met deze kleine trommeltjes en segmenten slaan of klappen is ook wel normaal is eigelijk ook alleen stiltand rem .en in geval van uiterste nood is ook dit aan trekken geoorloofd dan gaat er al veel meer stuk hoor of net niet !!!

en dat stel wieltje zit inderdaad boven in en even met rijden lcht aan trekken maak je de binnen kant even schoon van roest .

juiste manier van stellen ,, handrem kabel terrug stellen , dan met wartels rem voering vast zetten en net genoeg terrug draaien dat hij los draaid dat aan bijde kanten .
          dan de kabel opstellen tot 3 tandjes ongeveer halverwege de hand rem slag vast .

bert

scirocco60
          Deelnemer

bedankt is dit ook weer duidelijk.
            zeker een foutje in de vraagbaak van de vectra b1.
            het rechter wiel warteltje zat nogal vast. remklauw er even af gehaald waterpomp tangetje erop toen kwam hij los.
            21 april gaat ie weer voor de apk blijft een spannende dag.
            ik wil hem voor geen goud kwijt king:

wim-v6
            Deelnemer

In het boekje van de auto staat zelfs dat bij de Vectra-B met remschijven achter eens in de zoveel tijd met een kort stukje met lage snelheid met iets aangetrokken handrem moet worden gereden om de trommels roestvrij en schoon te houden.

Willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.