Forumindex › Forums › Overige › Feedback en mededelingen › iets gekocht via dit forum
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 november 2011 om 20:48 #17242931
hey manne (en vrouwe),
toch is graag jullie mening.
een maand of 2 gelede kom ik via hollands opel forum irmscher achterlichte voor ne kadett sedan tegen. gast vroeg 50 euro en als ik wou stuurde hij die op voor 8 euro meer. gast woonde aan de zee dus kwam mij wel beter uit dan ze gaan halen. dus zo gedaan he.
een week na storting ne mail gestuurd om te vrage of hij het geld al had, en ja, hij mailde dat hij het had ontvangen en hij ze die dag had binne gedaan om te verzenden.
na een weekje vond ik het toch raar beginne worde en gemaild of hij de code van de post kon geven om het pakje te laten traceren. kreeg ik zo een mail terug dat da ni ging want dat da via zen baas gegaan was en die ni meer wist met wa firma da gebeurd was (?????). nu heb ik al elke week ne mail gestuurd da ik nog niks ontvange heb. een week of 3 geleden kreeg ik nog als antwoord dat hij daar ni aan kon doen en dat ik da wel had gehad maar hem probeerde op te lichten. nu, als ik gehad heb wat ik betaald heb,waarom zou ik dan blijve zagen?
ondertusse antwoord die dus gewoon ni meer.wa denke jullie hier van?
2 november 2011 om 20:57 #17937789Als je het niet gehad hebt, is dat wel serieus balen.
En wat een vaag verhaal van die kerel dat z’n baas het voor hem opgestuurd heeft. Heb je het gekocht bij een particulier of bij een bedrijf?Echt balen, maar ik heb geen flauw idee of je dit kunt oplossen, ik denk dat je die €50 kwijt bent. Ik heb zelf ook al wat dingen via dit forum aangeschaft (Holden-logo, DIN CD-houder en ik ga zaterdag bij winterbanden kijken) en dat is altijd uitstekend gegaan.
2 november 2011 om 21:18 #17937790tsja, is denk ik jou woord tegen de zijne, dus ben bang dat je je 50 euro gewoon kwijt bent.
wel kun je eens in de gaten houden als ie de zelfde lampen niet misschien ergens anders aanbied.
en misschien (wel heel erg ver gezocht) kun je er proberen achter te komen wie zijn baast is die dit op gestuurd zal hebben en hem eens vragen.
hij kan je het antwoord geven als ie ze wel of niet verstuurd heeft.
maar ja dan moet je zijn baas al vinden zonder dat hij hetw eet, anders laat hij (als het een lul verhaal is) zijn baas lekker met hem mee lullen.maar zoals ik al zei, ik denk dat je je geld kwijt bent.
ook in de mails zoals jij zegt staat niks waar je wat mee kunt, hij zegt dat ie verstuurd is, en daar kun je niks aan veranderen.hoop voor je dat je je lampen nog krijgt maar zie het somber in.
je hebt ze trouwens via hier, kijk eens als het iemand is die veel berichten heeft geplaats, zegt namelijk wel wat over een persoon.
wanneer iemand hier bijvoorbeeld echt actief aan het posten is lijtk het me niet iemand die de boel wil bedonderen, hij wil hier vast geen slechte naam hebben.wanneer het iemand is die hier maar een paar berichten heeft en toch al lang lid is kan het hem denk i weinig schelen wat een ander van hem denkt.
tenminste, ik zal hier niet graag iemand op deze manier bedonderen, krijg je geen goeie naam van :P
2 november 2011 om 21:19 #17937791Ik heb zoveel gekocht via dit forum en is nog nooit fout gegaan. (klopt af)
Maar dat is binnen Nederland natuurlijk…
Als ik zelf iets verstuur doe ik dat altijd aangetekend. Dan kan ook nooit iemand zeggen dat ze het niet hebben gehad.
Voor de iets duurder dingen die ik wil hebben, vraag ik ook meestal of zij het aangetekend versturen en naar de bijbehorende barcode.
Kost je maar 1,20 meer.. Lijkt me wel de kosten waard.
Maar daar heb jij niks aan. Denk niet dat je veel kan doen.. Misschien mag je zn naam zeggen ;) O; het vwcabrio forum was ook wat gaande met iemand die failliet ging en niks meer van zich liet horen.. En dat is uiteindelijk geloof ik wel redelijk goed opgelost.Misschien kan je nog wat googlen op zn email adres! ;) Sommige mensen hebben nog hun eigen naam als mail adres.. Dan weet je vaak via hyves/facebook/telefoongids in 5 minuten hun levensverhaal… ;)
2 november 2011 om 21:25 #17937792Op wieowie.nl kun je een naam, adres of telefoonnr. invoeren en die site gaat alle socialmedia af, op zoek naar overeenkomsten. Dan weet je misschien al meer over die persoon.
Ik heb m’n eigen naam als emailadres, maar voor het forum (en het amerikaanse forum, m’n blog en de rest van m’n autohobby) gebruik ik een ander e-mailadres (risl@hotmail.nl).
2 november 2011 om 21:34 #17937793AnoniemLid sinds:
1 January 1970Graag horen wij dit als moderators ook, zodat wij deze persoon in de gaten kunnen gaan houden, en bij herhaling kunnen wij dan actie ondernemen zoals waarschuwen of nog erger verbannen van dit forum.
Zou je via pm aan ons door willen geven om welk lid dit betreft?
2 november 2011 om 21:36 #17937794Ik begrijp dat dit per pm gaat, maar ik denk ook dat iedereen dit wel zou willen weten. Dus zou je mij ook willen pm’en met zijn naam of gebruikersnaam?
2 november 2011 om 21:40 #17937795AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wij willen als moderator graag eerst contact opnemen met de verkopende partij, en het verhaal ook van de andere kant horen.
Blijkt de verkoper niet te reageren, of dat deze moedwillig kopers wil oplichten zullen wij de naam bekendmaken.
Ook zullen wij deze gegevens doorsturen naar beheerders van andere fora’s2 november 2011 om 21:47 #17937796Begrijpelijk :thumb
Voorlopig dus maar even niets aanschaffen via het forum per post, voor ik weet om wie het zou gaan…..2 november 2011 om 21:54 #17937797AnoniemLid sinds:
1 January 1970Er zijn veel leden die als jaren spullen verkopen op dit forum, en deze hebben veel leden tot volle tevredenheid kunnen helpen.
Als er 1 rotte appel is, betekent dat niet dat je niets meer kan kopen op het forum.Zou je ook niets meer via marktplaats.nl kopen, als je wist dat er een oplichter op actief is?
Wel kan ik begrijpen dat niet iedereen weet wie tot de betrouwbare verkopers horen. Twijfel je aan een verkoper, kan je uiteraard even raadplegen bij andere leden via pm, of een moderator om advies vragen.
Misschien wel makkelijk om een lijst samen te stellen met betrouwbare verkopers.
Volgens mij kwam ik laatst een aanvulling op dit forumscript tegen, waarin elk lid een eigen gastenboek in zijn profiel krijgt, Hierin kunnen zowel positieve als negatieve berichten worden gepost welke betrekking hebben op het desbetreffende forumlid.2 november 2011 om 21:59 #17937798En je hebt weer gelijk! Ik heb zelf ook wat mooie spulletjes kunnen kopen via dit forum. Al moet ik wel zeggen dat ik wel een stuk voorzichtiger ben geworden met aanschaffen via het internet sinds grote oplichtschandalen.
Een lijst met betrouwbare verkopers zou inderdaad fijn zijn, maar als ik voor het eerst iets zou willen verkopen, sta ik niet op die lijst, terwijl ik dan niet onbetrouwbaar zou zijn.
Misschien verstandiger om een lijst van onbetrouwbare verkopers samen te stelllen, al weet ik niet of dat mag?Over dat gastenboek, ik denk dat velen eerder geneigd zijn te reageren bij een slechte ervaring dan bij een goede ervaring. Daarnaast, iemand zou in theorie zichzelf ook een paar goede ‘recensies’ kunnen geven door er verschillende accounts te gebruiken.
2 november 2011 om 22:01 #17937799AnoniemLid sinds:
1 January 1970Onbetrouwbare verkopers worden verwijderd/verbannen van het forum, dus deze lijst zal niet groeien
2 november 2011 om 22:03 #17937800Helemaal met senatorman eens! :thumb Die ene eikel kan je overal treffen en die mag het niet verpesten voor de rest ;)
Die lijst met Betrouwbare verkopers lijkt mij een goed idee en een pluspunt voor het forum.2 november 2011 om 22:04 #17937801Okay, dat is fijn om te horen. Maar zo’n ban zal niet vaak voorkomen? Ik heb een verhaal als dat van de topicstarter hier nog nooit gelezen.
2 november 2011 om 22:04 #17937802Ik ben er als ik dit soort verhalen lees sterk voorstander van om een internet personage een rapportcijfer of feedback te geven die je credibiliteit geeft ook op andere sites. Soort van ons kent ons effect…
Hoe vaak je niet eens op een forum iets kwijt wilt waar je nog geen lid bent en dagen lang op een activatie moet wachten, of dat je iets wilt verkopen op een andere plek dan gebruikelijk. Zou een hoop schelen als je je goede gedrag mee kon nemen naar allerlei locaties op internet. Zou het er ook een stuk minder onpersoonlijk op maken denk ik! :thumb
2 november 2011 om 22:48 #17937803snap ook niet dat mensen elkaar opichten op een forum als dit
heb zelf nog nooit wat aangekocht maar al heel veel verkocht via het forum
stuur het altijd netjes op als de mensen betaald hebben duurt soms ook wel wat langer maar daar zijn de prijsjes ook echt wel naar
verstuur ook via mijn werk maar ook daar is een wel een track en trace nr bekendgroetjes
3 november 2011 om 07:37 #17937804hey,
merci voor de reacties. de desbetreffende naam is al naar senatorman. hij is hier redelijk actief geweest en het is zelfs ook ne belg. ondertusse reageert hij ni meer en zijn mijn berichte al een pak onvriendelijker geworde. ik vind gewoon klote (sorry voor de woordspeling)3 november 2011 om 08:41 #17937805@senatorman. een feedback systeem is misschien een oplossing?
3 november 2011 om 09:49 #17937806AnoniemLid sinds:
1 January 19703 november 2011 om 09:52 #17937807denk aan ebay.
3 november 2011 om 09:53 #17937808AnoniemLid sinds:
1 January 1970Makkelijk zou zijn als zoiets al bestaat voor phpbb3
3 november 2011 om 14:13 #17937809Kan je niet een poll koppelen aan een member naam dan? Zoals je ook gold member kan worden, een getalletje koppelen aan die poll..??
Dus poll koppelen aan een verkoop thread en enkel open stellen voor de koper, getalletje koppelen aan member naam…??
3 november 2011 om 14:19 #17937810AnoniemLid sinds:
1 January 1970?? Misschien als ik een hogere opleiding had genoten, had ik je woorden kunnen begrijpen. Maar helaas is dat niet het geval.
3 november 2011 om 14:24 #17937811Waarschijnlijk heb jij voor de forum code alleen een control paneel, wat ik bedoel moet waarschijnlijk een laagje dieper worden geprogrammeerd….
3 november 2011 om 14:26 #17937812Ik vind ‘m ook niet zo duidelijk en heb toch vwo en hbo met hoge cijfers afgerond. Dus het ligt vast niet aan ons ;)
Ik denk dat hij het volgende bedoeld:
De koper kan de verkoper een cijfer geven door te stemmen op een poll (1 t/m 10?) en het gemiddelde cijfer komt naast je ‘Posting Freak’ (in mijn geval) te staan. En bij Vinci zou het naast z’n ‘Gold Member’ staan enzovoort.
Dit lijkt mij een redelijk arbeidsintensieve klus voor de moderators, aangezien zij er dan achteraan moeten wie de koper is en deze koper moet dan toegang krijgen tot een poll. Ik vraag me af of een cijfer geven wel mogelijk is op een minder arbeidsintensieve wijze.Al zou ik best een paar verkopers een heel hoog cijfer willen geven voor de uitstekende service en iemand anders van dit forum een zware onvoldoende. Maar dat terzijde…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.