Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Iets aparts
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 december 2009 om 22:01 #17215350
Ik was wat verveeld door MP aan het bladeren toen ik het volgende tegenkwam: –>klik hier<--
Afgezien van de verkooppraat heb ik zoiets nog niet eerder gezien, ik ken de spruitstukken met de enkele Weber aansluiting )steinmetz leverde ze geloof ik) maar deze is onbekend, ik vraag me dus af of ze ook dat spruitstuk zelf gegoten hebben als ik op de advertentiepraat af ga.
Iemand zoiets al eerder gezien? of kan er meer over vertellen?
22 december 2009 om 22:16 #17572516lijkt mij dat je net zo goed er een orig injectie set op kunt bouwen je zult het maar kapot hebben waar haal je dan een nieuwe
22 december 2009 om 22:21 #17572517Het inlaatspruitstuk lijkt mij een combinatie te zijn van een carbu-versie en injectie.
Raar dat er grijze injectoren in zitten terwijl het gasklephuis mij doet denken aan motronic.
Over dat vermogenwinst? Laat die studenten maar dromen, zie ik niet zitten.
Nog nooit gezien Henk!22 december 2009 om 22:25 #17572518jaja 29% extra vermogen.
:wtfals het allemaal zo makkelijk was :vertag
22 december 2009 om 22:25 #17572519appart is ‘t zeker..
hoe werkt dit nu precies? ivm lmm enzo?
22 december 2009 om 22:56 #17572520Geen idee, misschien past het in ‘t “megasquirt” verhaal maar ik las ook iets op een ander forum door een bestaand injectiesysteem te manipuleren vermogenswinst te halen.
Ik weet ook niet wat erbij zit, maar wel is het punt dat door een systeem alleen geen echte vermogenswinst zit, wel in combinatie met een snellere nokkenas, een beter systeem zal naar mijn mening meer economisch zijn, maar 29% motorvermogenwinst puur alleen door het systeem lijkt me wat voorbarig.Maar goed, ik (her)kende deze onderdelen niet (spruitstuk/gasklephuis)
Het gasklephuis zou nog eentje kunnen zijn van een 1.8E systeem van Kadett-D/-E, ascona-C22 december 2009 om 23:09 #17572521Inlaatspruitstuk lijkt wel op een A-Commodore GS/E, maar dan 4 cilinder.
Gasklephuis is inderdaad van een 1.8E
Ik had de advertentie ook al gezien inderdaad.
22 december 2009 om 23:54 #17572522misschien is ‘ie de comma vergeten,
en betreft ‘t 2,9% :P :P23 december 2009 om 12:10 #17572523lijkt wel op een spruit stuk van een 2.0 s met daarom injecktie geknoeit
23 december 2009 om 12:57 #17572524welke andere forum henk??!? heb je link
maar wel leuk verzonnen zo
23 december 2009 om 16:34 #17572525Dat is ‘t opel hecktriebler forum, daar staat ook nog wel eens wat interesants op.
Dat upgraden van een bestaand systeem is niets nieuws, een bekend voorbeeld is de L-jetronic met Alfa injectoren en een BMW luchtmassameter. Dat verehaal staat ook beschreven op Opel Tuners Source.
23 december 2009 om 19:17 #17572526Volgens mij zijn ze een beetje aan het lassen geweest ofzo en van een carburateur spruitstuk een injectiespruitstuk gemaakt.
Op de 3e foto zie je op de rechtse helft van het spruitstuk nog een stuk van de “blitz” dus zelf gegoten is het niet23 december 2009 om 22:52 #17572527als je goed kijkt zie je idd het nummer nog deels staan, gewoon standaard carb spruitstukje met de injector aansluitingen, en btw waar zet je je gasklapsensor op ? mooi prul wel duur haha:jerry
23 december 2009 om 23:08 #17572528origineel gepost door city77
… en btw waar zet je je gasklapsensor op ?..op ‘t gasklephuis lijkt me, aangezien het eentje is van een 1.8E waar ook eentje op zat, lijkt ‘t voor de hand liggend. ;)
24 december 2009 om 08:29 #17572529ik heb op mijn XE spruitstuk voor webers ook aan het einde afgedopte gaatjes zitten waar injectors inpassen, zo kan je dus eigelijk zelf throttle bodies maken met je webers, of met alleen 4 losse gasklep huizen.
24 december 2009 om 19:41 #17572530origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door city77
… en btw waar zet je je gasklapsensor op ?..op ‘t gasklephuis lijkt me, aangezien het eentje is van een 1.8E waar ook eentje op zat, lijkt ‘t voor de hand liggend. ;)
ow en sinds wanneer heeft een 1.8 gasklep 2 dezelfde gaskleppen ? en waar zitten de bevestigingsgaten voor de bouten ? en waarom heeft deze gasklep 2 veren ? waarom is de flens van de gasklep 3 x dikker dan opel ze ooit heeft gemaakt ?
dit is een bij elkaar geraapt zooitje en die gast probeert hier mooi iemand mee te naaien met de broek an.:puke
25 december 2009 om 09:28 #17572531Als nou iemand het gaat kopen dan weten we het allemaal wat het is :angel
25 december 2009 om 12:47 #17572532origineel gepost door city77
origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door city77
… en btw waar zet je je gasklapsensor op ?..op ‘t gasklephuis lijkt me, aangezien het eentje is van een 1.8E waar ook eentje op zat, lijkt ‘t voor de hand liggend. ;)
ow en sinds wanneer heeft een 1.8 gasklep 2 dezelfde gaskleppen ? en waar zitten de bevestigingsgaten voor de bouten ? en waarom heeft deze gasklep 2 veren ? waarom is de flens van de gasklep 3 x dikker dan opel ze ooit heeft gemaakt ?
dit is een bij elkaar geraapt zooitje en die gast probeert hier mooi iemand mee te naaien met de broek an.:puke
Wie weet komt het van een dual-ram systeem af, boeiend. In ieder geval als je wat beter kijkt dan zie je zo wel die punten zitten.
Beetje dom commentaar van je, vind je niet? als je het fijne wil weten, neem dan contact op met de verkoper en verwijt hem wat je zo dwars zit, ipv. hier een beetje lopen te tieren tegen mensen die niet je mening delen.
Sjezus.
25 december 2009 om 12:57 #17572533juist henk dat ben ik met je eens.
bel m zelf dan weet je meer over zijn ondwerp dan hier te lopen zeuren wat bij elkaar geraapt is want dat ziet iedereen hier ook zelf wel
25 december 2009 om 16:28 #17572534origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door city77
origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door city77
… en btw waar zet je je gasklapsensor op ?..op ‘t gasklephuis lijkt me, aangezien het eentje is van een 1.8E waar ook eentje op zat, lijkt ‘t voor de hand liggend. ;)
ow en sinds wanneer heeft een 1.8 gasklep 2 dezelfde gaskleppen ? en waar zitten de bevestigingsgaten voor de bouten ? en waarom heeft deze gasklep 2 veren ? waarom is de flens van de gasklep 3 x dikker dan opel ze ooit heeft gemaakt ?
dit is een bij elkaar geraapt zooitje en die gast probeert hier mooi iemand mee te naaien met de broek an.:puke
Wie weet komt het van een dual-ram systeem af, boeiend. In ieder geval als je wat beter kijkt dan zie je zo wel die punten zitten.
Beetje dom commentaar van je, vind je niet? als je het fijne wil weten, neem dan contact op met de verkoper en verwijt hem wat je zo dwars zit, ipv. hier een beetje lopen te tieren tegen mensen die niet je mening delen.
Sjezus.
zat verder geen bedoeling achter Henk, als het zo over is gekomen dan mijn excuus daarvoor, ik ben aan het zoeken geweest maar kan echt nergens dit gasklephuis vinden, het heeft namelijk ook geen aansluiting voor de verwarming
25 december 2009 om 22:08 #17572535Zand erover, als ik wat tegenkom dan meld ik het wel even, ik ben zelf ook wel benieuwd welke delen ze gebruikt hebben.
25 december 2009 om 22:10 #17572536Vind het wel een leuke oplossing zo:wors Als het werkt heb je wel iets apparts :wub
Handig ism DTA ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.