Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Iemand tips voor onderhoud lederen stuur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2011 om 08:36 #17240447
Ik ben eigenaar van een astra h 5 deurs en heb hem 2dehands gekocht
nu heb ik hem ondertss al een 2tal jaar maar door middel van de vorige eigenaar en mijn zweetpollekes
is mijn stuur een beetje “versleten” precies lichtjes afgebrokkeld leerwie kan me daarbij helpen of weet hiervoor een oplossing??
6 juli 2011 om 09:55 #17908450Een leren stuur moet je altijd voeden om het leer goed te houden net zoals leren stoelen ik gebruik hier altijd Poorboys World Leather Stuff voor http://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Leather_Stuff_473ml_PB-LS16_100731.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false; werkt super.
6 juli 2011 om 14:11 #17908451Poorboy’s Lather stuff is een erg mooi product om te onbderhouden.
Als je al beginnende schade hebt zou ik eerder voor de producten van gliptone gaan (uiteraard ook te verkrijgen in de webshop van CarClean).
6 juli 2011 om 18:12 #17908452@Juffer1 wrote:
Poorboy’s Lather stuff is een erg mooi product om te onbderhouden.
Als je al beginnende schade hebt zou ik eerder voor de producten van gliptone gaan (uiteraard ook te verkrijgen in de webshop van CarClean).
Ook ik heb dit probleem en zou graag weten welk product hier het beste voor is. Ik heb er een aantal foto’s bij gedaan ter ondersteuning en om niet als topickaper over te komen, hoop ik dat dit is wat didi ook bedoeld:
6 juli 2011 om 18:41 #17908453Dit is voor Leather Stuff te laat. Dit is puur een reinigings maar vooral een onderhoudsproduct. Werkt overigens perfect. Gebruik het ook voor mijn eigen leren bekleding. Je krijgt er ook een heerlijke nieuwe leer geur bij :wub
Maar zoals Juffer1 zegt; Je kunt hier beter de middelen van gliptone gebruiken. Daar kun je leer mee herstellen/verven.
6 juli 2011 om 18:42 #17908454Dat is geen leer maar gewoon viezigheid op een kunstof stuur, heeft er iemand in gereden die nooit ze handen waste ofzo ?? zo vervuild stuur ben ik in me leven nog nooit tegen gekomen king:
6 juli 2011 om 18:50 #17908455Is puur slijtage van zweethanden. Dat bijt na verloop van tijd uit. Daarom is dat kunststof kapje ook zo kapot gebrokkeld.
6 juli 2011 om 18:57 #17908456Pff die heeft niet relaxt gereden dan :hmmz
6 juli 2011 om 20:09 #17908457@rdh wrote:
Dat is geen leer maar gewoon viezigheid op een kunstof stuur, heeft er iemand in gereden die nooit ze handen waste ofzo ?? zo vervuild stuur ben ik in me leven nog nooit tegen gekomen king:
Is idd zweet/zure handen van de eerste eigenaar. Dus niet van mij afkomstig ;)
6 juli 2011 om 20:25 #17908458Zou kijken voor en leuk tweedehands stuurtje op mp of slopen die zien er al snel beter uit, want denk dat je hier weinig eer aan behalen kan.
6 juli 2011 om 20:54 #17908459@rdh wrote:
Een leren stuur moet je altijd voeden om het leer goed te houden net zoals leren stoelen ik gebruik hier altijd Poorboys World Leather Stuff voor http://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Leather_Stuff_473ml_PB-LS16_100731.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false; werkt super.
Hmmmm, ik zal dit goedje ook even bestellen.
Ik heb ook een lederen stuur(zie foto) en ik wil die ook mooi houden.
Bedankt voor de tip !!!
PS: ik wil dit topic ook niet kapen :jerryGroet, Rik ;)
7 juli 2011 om 05:55 #17908460bij mij is het zo erg niet maar toch een beetje afgebrokkeld, maar wel in het midden van het stuur bovenaan
dus ik zie het altijd ….. begint te storenwat te doen als het al een klein beetje afbrokkeld?? (2cm)
8 juli 2011 om 19:15 #17908461@rdh wrote:
Zou kijken voor en leuk tweedehands stuurtje op mp of slopen die zien er al snel beter uit, want denk dat je hier weinig eer aan behalen kan.
Nu heb ik mijn stuur zojuist even behandeld met schoenpoetsachtigspul en nu ziet mijn stuur er wel weer redelijk uit. Okee, je blijft het natuurlijk wel zien maar het stuur is iig in zijn geheel weer 1 kleur en het valt een stuk minder op.
Nu is het volgens mij met dat schoenenspul zo dat het niet in het stuur trek maar een laagje erop creërt (correct me if i’m wrong) dus zodra ik weer begin met sturen zijn mijn handen vet en wordt het stuur weer minder mooi…
Is er een spulletje dat er sowieso intrekt en iig het kleur verschil verbergt en waarvan niet je hele handen vol zitten als je weer gaat sturen? Dan kan ik er namelijk wel mee leven omdat het dan veel minder opvalt..
(hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd heb..;))
15 juli 2011 om 07:51 #17908462of bestaat er ook iets om er aan “kapje” over te zetten ofzo?
als je zo een stuurtje vind kost het ook al gemakkelijk 120eur (max), dus toch ook al wel duur
als iemand een goedkoop stuur liggen heeft voor een astra h…. contact me
heb nu wel juist binnengeweest voor men cim module enz te laten vervangen( opel terugroepactie) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.