Forumindex › Forums › Techniek › Cih › iemand omgeving hoorn/enkhuizen die cih uit zn duim kent?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2014 om 21:01 #17264173
wie o wie kan mij helpen met de motor van mn monza
de motor wilt niet lopen maar kan er geen wijs uit worden en ook niks tevinden over de motor qa boeken
dus wie zou mij kunnen helpen uit noord holland? wil wel dat de monza weer rijdt
kreeg alles benzine ontsteking
maar door het gepruts door de vorige eigenaar wilt het blok niet lopen dus afstelling voor dat ikd e ontsteking er uit haalde voor schoon temaken liep de motor wel wat met zelf inspuiten van benzine
intussen de inlaat aan gepast en benzine filter vervangen
ontsteking werkt ook netjes maar zal nu niet meer op tijd staan
19 februari 2014 om 09:00 #18218540AnoniemLid sinds:
1 January 1970klinkt als injectoren die niet opengaan
het groene draadje vanaf de bobine
gaat die nog wel door naar de injectie computer??
zoniet dan gaan de injectoren niet open ;)19 februari 2014 om 10:02 #18218541Alles spoort helaas niet nu de ontsteking en het probleem is nu heb ik het via de wph gedaan en loopt nu nog niet
Dus zou wel wat hulp willen maar ze wonen allemaal zo ver weg haha
Korte uitleg
Zat een 2l in en de vorige eigenaar heeft er een 2.4 in gehangen met 2.2 inlaat en 2.4 gasklephuis en 2.0 ecu met alles
Ook de koude start zit in de inlaatWel andere brandstof filter er onder gedaan die was verstopt
Daar voor was er wel een teken van leven maar de ontsteking heb ik er uit gehaald en geprobeert op zn goede tyd tezetten maar helaas geen resultaat
19 februari 2014 om 16:51 #18218542Massa van het blok goed? En niet toevallig de ontsteking 180 graden verkeerd gezet? Mocht de ontsteking het doen en op tijd vonken, dan kan het met een dergelijk eenvoudig blok eigenlijk alleen maar aan de injectie liggen. Dus daar ook massa en voeding controleren.
19 februari 2014 om 16:57 #18218543Aanvoer en retour goed om? Want meestal lopen ze bij niet opengaande injectoren (groene draad) wel enige seconden op de koudstart injector.
20 februari 2014 om 19:18 #18218544alles zit op zn plek maar vertikt het gewoon compressie als het hoort en de ontsteking heb ik er wel uit gehaalt maar kan niks in de boeken vinden op tijd testellen behalve wat ik weet met de pukkel op de vliegwiel alleen in je eentje gaat het een beetje moeilijk :hmmz
23 februari 2014 om 16:26 #18218545AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als cilinder 1 in bdp is, kan de rotor wijzen naar kabelaansluiting bougie 1 of 4, met demonteren hier op gelet?
23 februari 2014 om 17:31 #18218546Zal van de week weer aan beginnen en dan even kijken of het dan alles op tijd kan krijgen
Want het word beter ook met het weer dus lekker aan de bak :afro23 februari 2014 om 18:00 #18218547AnoniemLid sinds:
1 January 1970In de nokkenas zitten 3 hapjes om bij de kopbouten te kunnen, als deze boven de kopbouten zitten staat cil 4 in compressieslag, de rotor moet dan naar de kabelaansluiting 4de bougie wijzen.(wijst de rotor naar 1ste dan staat de verdeler 180gr verdraaid)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.