Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Iemand misschien ervaring met de remblokken van EBC?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2010 om 20:45 #17219426
Ik ben van plan om EBC remblokken te monteren, ook omdat deze tegen hogere temperaturen kunnen.
Ze zijn er in 3 verschillende soorten.
Misschien iemand ervaring?31 maart 2010 om 20:53 #17650007Ja, ik heb deze in mijn corsa voor op het circuit (de red stuff ) remmen helemaal super ! alleen vind ik wel dat je redelijk wat pedaal druk moet geven voor een goede vertraging.
heb ook ferodo’s en andere gebruikt maar deze vind ik het beste en gaan lang mee.
richard
31 maart 2010 om 20:54 #17650008ik had greenstuff in calibra turbo klauwen,
rotzooi, enorm faden
en piepen als een gek. nooit meer.
31 maart 2010 om 20:58 #17650009Ik had ook “the green Stuff”
Ik heb ze er weer uitgekieperd……..
Wat een troep :thumbdown
Ze piepen en remmen pas als ze goed heet zijn.
Ik wil remmen die direct aanpakken………..ook als ze koud zijn. Veel remstof maakt mij niet uit. Dan poets ik wel wat vaker.Ik heb heb hele goede ervaring met Jurid. :thumbup
31 maart 2010 om 21:12 #17650010Erg slechte ervaring, zeer wisselende frictiecoefficient bij verschillende temperaturen.
Ook erg gevoelig voor fading als ze warm worden31 maart 2010 om 21:18 #17650011Gebruik Green stuff en alleen voor op de baan, bevalt erg goed, geen last van fading maar rij zonder kappen en met koelslangen, het piepen intereseert me niet zo, als ze hun werk maar goed doen.
Groot nadeel is het inrijden voordat je ze echt kan gaan gebruiken, doe je dit niet, dan slijten ze als sneeuw voor de zon.
betere aanrader is Ferrodo, kan gelijk goed gebruikt worden en piept minder, voor A-B werk en ook wat pittiger werk goed spul.
1 april 2010 om 06:54 #17650012Green stuff op het circuit, sja gek dat da niet wil. Dat is voor mild straatgebruik.:thumbdown
Ik heb op de A-Vectra ooit een setje geferforeerde remschijven en red stuff voor een heel zacht prijsje kunnen kopen aan de voorkant (geloof iets van 250 voor de hele zooi), en dat was een verbetering. Met de originele remmen kon ik op de snelweg bij vol op het pedaal staan de wielen niet eens laten blokkeren.
Met die nieuwe remmen was dat wel anders, net of ik een anker uitgooide!
1 april 2010 om 09:09 #17650013Ebc is echt troep
je kun beter verder kijken !1 april 2010 om 11:15 #17650014Ik had de groene al besteld maar kreeg in eerste instantie de rode, maar die lijken me niet echt geschikt voor op de weg, zouden matig remmen als ze koud zijn.
Nu zijn ze omgeruild voor groene, laat wel even weten hoe het uitpakt.
1 april 2010 om 12:36 #17650015IK Heb de Greenstuff in Volvo klauwen, remt Goed, Geen Klachten tot nu toe Eigenlijk?
1 april 2010 om 15:52 #17650016origineel gepost door McLambo
Green stuff op het circuit, sja gek dat da niet wil. Dat is voor mild straatgebruik.:thumbdownIk heb op de A-Vectra ooit een setje geferforeerde remschijven en red stuff voor een heel zacht prijsje kunnen kopen aan de voorkant (geloof iets van 250 voor de hele zooi), en dat was een verbetering. Met de originele remmen kon ik op de snelweg bij vol op het pedaal staan de wielen niet eens laten blokkeren.
Met die nieuwe remmen was dat wel anders, net of ik een anker uitgooide!
dan is er iets niet goed geweest met je remmen, laat m met orig remmen en een zware 6 pitter met 220 nog wel blokkeren, wat ie daarna doet om stil te komen staan zullen we t mar niet over hebben mar blokkeren deed ie!:cool:
1 april 2010 om 18:46 #17650017origineel gepost door Kale gek
origineel gepost door McLambo
Green stuff op het circuit, sja gek dat da niet wil. Dat is voor mild straatgebruik.:thumbdownIk heb op de A-Vectra ooit een setje geferforeerde remschijven en red stuff voor een heel zacht prijsje kunnen kopen aan de voorkant (geloof iets van 250 voor de hele zooi), en dat was een verbetering. Met de originele remmen kon ik op de snelweg bij vol op het pedaal staan de wielen niet eens laten blokkeren.
Met die nieuwe remmen was dat wel anders, net of ik een anker uitgooide!
dan is er iets niet goed geweest met je remmen, laat m met orig remmen en een zware 6 pitter met 220 nog wel blokkeren, wat ie daarna doet om stil te komen staan zullen we t mar niet over hebben mar blokkeren deed ie!:cool:
hehe gladde bandjes? :P
Nee geintje, blokkeren moet ie idd zoiezo makkelijk kunnen doen
:)1 april 2010 om 19:01 #17650018Het was ‘maar’ een 2.0i, die heeft standaard niet van dat hele zware remspul erop zitten.
4 april 2010 om 09:21 #17650019Zeer slechte ervaringen mee en ik heb al veel verschillende soorten remblokken geprobeerd gedurende de jaren.
Ik heb met blokken van EBC zelfs gehad dat de warmteverdeling zo slecht was dat banen in mijn remschijven haarscheuren gingen vertonen, naast het feit dat ze gewoon ineens stoppen te remmen als je echt te ver gaat ermee.
Ik heb het antwoord wat mij betreft gevonden: OMP Competition remblokken, enigszins te betalen en ik heb nog nooit betere remblokken gehad. (o.a. verkrijgbaar bij http://www.autosportcompany.nl)
Gr,
The Duke4 april 2010 om 15:32 #17650020heb het spulletje van brakemax,tot opheden absoluud geen slechte blokken,hebben weinig nodig voor inrijden kunnen eigenlijk meteen wat hebben,piepen niet geen roest op de schijven kunnen tegen hoge temp’s,en schappelijke prijs.
heb hier voor spul onder gehad van bosch.nooit meer:P in de bergen tijdens beneluxrit heel de remkracht kwijt,lekker voor een flinke haarspeld:P4 april 2010 om 18:47 #17650021Heb vandaag de eerste tourrit gereden en remde niet onaardig.
Moet natuurlijk nog inlopen, maar remde in ieder geval een stuk beter dan de oude set.5 april 2010 om 09:25 #17650022Ziet er weer netjes en degelijk uit Duurt:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.