Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › Iemand met een draaibank gezocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2014 om 18:09 #17266606
Ik heb een type blok waar helaas geen carterdop met voorgeboorde oliesensor aansluiting voor te vinden is.
Nu dacht ik aan iemand met een draaibank die misschien de benodigde 3/8 npt draad er voor me in zou kunnen draaien.
Ik heb er een paar gekocht, dus er mag wat verprutst worden :thumbupZoals je op de foto ziet, gaat het erg nauw komen :thumb
Als iemand me kan helpen hoor ik dat graag.
Betaling in bier mogelijk :thumbup
24 juni 2014 om 19:15 #18239956Zoek aub een ander plekje voor die sensor. Dit gaat misschien 1 keer goed met aandraaien, maar de volgende keer is ie stuk.
Als die sensor daar in moet komen is het schroefdraad gewoon te gammel om stevig te zijn.Zitten er niet ergens stopjes in het oliekanaal van de motor? Daarop kun je een verloopje plaatsen. Dat is tenminste hufterproof.
Sensoren in delen plaatsen die bij service los moeten, liever niet
24 juni 2014 om 19:29 #18239957Of de sensor in een oliefilter-adapter plaatsen..
24 juni 2014 om 20:42 #18239958Andere plaatsen zijn al afgewogen en erg lastig.
25 juni 2014 om 10:31 #18239959Is het voor een speedster? Is de olietemp van zo’n auto niet via de obd uit te lezen? Misschien is daar dan wat voor te krijgen dat ie het signaal van de computer pakt.
Wat voor motor is het?25 juni 2014 om 11:48 #18239960Z22SE, en volgens mij zit er in dit geval ook een compressor op.
25 juni 2014 om 12:07 #18239961Een Saab B207 inmiddels.
Maar de olie temp is niet via obd uit te lezen. (anders was al dit geknutsel niet nodig)25 juni 2014 om 12:22 #18239962Ik zou een gat boren in de carterpan en er een lasmoer op lassen? Wordt al wat lastiger als het aluminium is, maar goed.
25 juni 2014 om 12:24 #18239963Okay, wist niet dat je een motorwissel had gedaan.
Wij zouden het op het werk wel kunnen, al komt het wel erg nauw en vraag ik me af of je dit dan wel moet willen.
Maar we accepteren geen betaling in bier ;)Ik geloof best dat het lastig is om ´m ergens anders te plaatsen, maar ik zou toch aanraden om daar nog eens heel kritisch te kijken naar een minder onderhoudsgevoelige plek
En is er ook niet zo’n ring te plaatsen tussen je oliefilter en oliefilterhuis? Waarin je je sensor kwijt kan? Heb je daar ook geen ruimte voor?
@2000, ik heb de Speedster van Smiley wel eens gezien en die ligt echt laag. Persoonlijk zou ik proberen helemaal geen sensoren onder de carterpan plaatsen als je al zo laag ligt.25 juni 2014 om 12:52 #18239965De speedster heeft een dichte bodemplaat.
25 juni 2014 om 12:53 #18239964@RISL wrote:
Okay, wist niet dat je een motorwissel had gedaan.
Wij zouden het op het werk wel kunnen, al komt het wel erg nauw en vraag ik me af of je dit dan wel moet willen.
Maar we accepteren geen betaling in bier ;)Ik geloof best dat het lastig is om ´m ergens anders te plaatsen, maar ik zou toch aanraden om daar nog eens heel kritisch te kijken naar een minder onderhoudsgevoelige plek
En is er ook niet zo’n ring te plaatsen tussen je oliefilter en oliefilterhuis? Waarin je je sensor kwijt kan? Heb je daar ook geen ruimte voor?@2000, ik heb de Speedster van Smiley wel eens gezien en die ligt echt laag. Persoonlijk zou ik proberen helemaal geen sensoren onder de carterpan plaatsen als je al zo laag ligt.
Is toch voor de olie temp., kan dan toch ook aan de zijkant?
26 juni 2014 om 08:20 #18239966@smileyspeedster wrote:
De speedster heeft een dichte bodemplaat.
Inderdaad, niet aan gedacht. Dan zou je ‘m wel onder je carter kunnen doen.
Weet niet van wat voor materiaal de carterpan is van die Saab-motor?
Niet alles is natuurlijk even goed te lassen, als dat wel is, kun je het idee van 2000 ook overwegen…Ik ken niemand die momenteel een draaibank heeft thuis en dit zou kunnen doen voor je.
26 juni 2014 om 14:17 #18239967Aluminium blok.
Carterplug zit ver aan de onderkant, maar nog wel net aan de zijkant.Mocht je het ombouw project leuk vinden om te lezen:
http://www.speedsterclub.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=6115″ onclick=”window.open(this.href);return false;26 juni 2014 om 15:44 #18239968Dank je voor de link, ik ga het eens op mijn gemak lezen vanavond.
26 juni 2014 om 16:19 #18239969:wors :thumbup
26 juni 2014 om 20:40 #18239970@smileyspeedster wrote:
Aluminium blok.
Carterplug zit ver aan de onderkant, maar nog wel net aan de zijkant.Mocht je het ombouw project leuk vinden om te lezen:
http://www.speedsterclub.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=6115″ onclick=”window.open(this.href);return false;Met belangstelling gehele topic gelezen, mooi man!!!
Wat levert ie nou?26 juni 2014 om 20:55 #18239971Wat een gaaf project, zeker omdat het een niet alledaagse auto is :thumb
Ik denk dat je met die tempsensor toch in je carterpan gaat uitkomen. Dat is de mooiste oplossing
Je ziet op de fotos van dat blok verder nergens ook maar 1 dingetje wat in een oliekanaal uit komt. (die stop bij de distributie zal wel wat anders zijn?)26 juni 2014 om 21:13 #18239972@2000 wrote:
Wat levert ie nou?
In deze opzet een pk of 250. (de speedster weegt 850 kilo).
Hij is nu wel zo’n beetje ingereden, dus gaat er nog een bredere uitlaat onder, en een ander type supercharger (dezelfde die in de lotus evora zit, en in de nieuwe lotus exige V6; nl de Harrop TVS 1320).
Dat moet hem dan tot zo’n 350pk brengen, waarmee het welletjes is.27 juni 2014 om 08:09 #18239973Net even je topicje op het Speedster forum gelezen, 1 woord: Wauw…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.