Iemand ervaringen met Lokari

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Iemand ervaringen met Lokari

• Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Anoniem

Het gaat hier om binnenschermen bij de voorschermen voor onze Bolides,
      die op deze site te verkrijgen zijn:

Link>>>>>>> http://www.lokari.de/de/test.php3?select=opel&action=Suchen

Heeft iemand hier ervaringen opgedaan met
      het het aankopen cq aanbrengen van deze binnenschermen??

En wat net zo belangrijk is, de vraag
      naar de ervaringen op langere duur :thumbup

grtz ;)

Arjen
      Deelnemer

Zeer goede kwaliteit en pasvorm!

rekordcar
        Deelnemer

ik heb die binnenschermen op mn a ascona zitten en rijd daar al 8 jaar mee.
          ze zijn makkelijk te monteren en blijven goed op zn plaats zitten.
          op mn e rekord caravan heb ik ze ook pas gemonteerd.
          ze zijn overigens gewoon in nl te koop.

commodore_GS_72
          Deelnemer

ik heb zelf wat in elkaar geknutselt,werkt ook prima:cool:

rinus de boer

Hoewel een mooi systeem, volgens mij geen vrijwaring voor roest, hoewel dat de site je wel wilt doen geloven. Modernere auto’s, die al binnenschermen hebben, roesten daarachter ook. Nadeel alleen, je ziet het niet. Toen ik een paar jaar geleden de voorschermen van mijn Swift verving, zat achter die binnenkuipen toch roest en opgehoopt vuil.

Ik spuit gewoon bij elke wasbeurt de binnenkant goed schoon, en met een vaatborstel de schermranden schoonmaken. En zeker in de winter. Voordeel vind ik, dat je alle eventueel opkomende rottenis gelijk kan zien als alles open is. En zorg er gewoon voor, dat alles goed in de bodyschutz zit. Roest op die plekken is vaak “achterstallig onderhoud”, dus niet schoonmaken. En gewoon elk half jaar je auto kontroleren op die plekken.

Daarnaast vind ik die kuiopen best wel aan de prijs, en je moet weer extra gaten boren, voor de schroefbevestiging. Ben ik geen voorstander van.

Anoniem

bedankt voor jullie ervaringen/meningen/ideeen :D:thumbup

zelf maken is wel een beetje vakwerk/plaatwerk-kunde bij nodig,
                respect commodore_GS_72, ziet er goed uit :thumbup

Zo’n setje voor 130 euro, is dat te duur, dacht dat die prijs meeviel :o
                tenminste ast voor 2 wielkuipen is.:hmmz

Wat kosten die hier in NL dan, en bij wie ??
                btw: @rekordcar: zou jij misschien een paar pics willen plaatsen
                van die binnenschermen in je rekord ?? :thumbup

Het schoonmaken kan ook, door die kuipen bijv per 3mnd
                ff verwijderen voor een spoelbeurtje,
                ast idd niet veel de en montagewerk is. :hmmz

Opel_Bjorn
                Deelnemer

Ik twijfel eigenlijk ook aan het nut van de spatlappen. Het vuil dat er toch achter geraakt komt er ook zomaar niet terug uit volgens mij. En één keer de boel vol zand zit en nat blijft begint het roesten razendsnel. Ik spuit mijn wielkasten gewoon weekelijks uit, denk dat je daardoor ook al véél roestschade voorkomt.

Anoniem

origineel gepost door Goossens Bjorn
                    Ik twijfel eigenlijk ook aan het nut van de spatlappen.

:wtf

Opel_Bjorn
                    Deelnemer

spatlappen = binnenschermen :D ben een Belgje eh :D

Anoniem

origineel gepost door Goossens Bjorn
                        spatlappen = binnenschermen :D ben een Belgje eh :D

oeps, sorry Bjorn :thumbup;)

Zat al te denken aan die NL spatlappen :D

GSE
                        Deelnemer

Heeft er iemand ooit bij een Monza rotte wielkasten gezien????????

Ik niet enkel wielranden achter vanwege het o zo geweldige plaatwerk op elkaar principe van Opel.

Voor precies hetzelfde naden die gapen en waar vocht en modder tussen komt en de zwakke constructie van de hele voortrein.

Ik zie der niet veel positief in,goed schoon houden zorgen dat de auto wat kan opdrogen,heb je na mijn gevoel meer aan als zoiets.

Anoniem

origineel gepost door GSE
                            Heeft er iemand ooit bij een Monza rotte wielkasten gezien????????

Rotte wielkasten voor is een raar woord,
                            dacht rond de veerpoten, patbordranden bovenin,
                            en daar bij de waterafvoer, dat zijn de mindere leuke plekkies, zijn maar een paar voorbeelden hoor,
                            oh ja, daar onderin, int hoekie, ook zo’n geweldig
                            plekkie, waar rommel zich heerlijk in nestelen kan ;)

Voor precies hetzelfde naden die gapen en waar vocht en modder tussen komt en de zwakke constructie van de hele voortrein.

die naden heb ik allemaal schoongemaakt en dicht gekit,
                            vond het zelf ook niet deftig die naadjes open te laten,
                            kan idd veel troep in achter blijven.:mad:

Ik zie der niet veel positief in,goed schoon houden zorgen dat de auto wat kan opdrogen,heb je na mijn gevoel meer aan als zoiets.

Ventilatie is zekers een belangrijk punt,
                            bij het monteren/bevestigen van deze wielkuipen,
                            anders zou het vochtiger kunnen blijven als voorheen.
                            Daar heb je een punt, maar door de ervaringen van andere users,
                            wel of nie goed, of met een update, worden we allen wijzer. :thumbup

Misschien wil een user hier een paar pics plaatsen
                            van een oldie Opel met die wielkuipen erin,
                            dan krijgen we er een beter beeld van :thumbup

GSE
                            Deelnemer
                              Anoniem

origineel gepost door GSE
                                http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&postID=269287&highlight=lokari#post269287

:hmmz een reactie zonder woorden, dan ist goed, thnx :D

Zo te lezen positieve ervaringen,
                                vooral bij E Rekords en Commodore A goed op maat,
                                een echte bescherming voor je A-Stijl,
                                doordat steenslag tot een minimum beperkt wordt :thumbup

GSE
                                Deelnemer

Je hebt voor en tegenstanders:als je der prettig bij voelt haal je ze toch.

Achter gebeurt der nooit niks bevalve rotte wielranden,maar daar kun je door de constructie van Opel weinig aan doen,als ze origineel zijn,zelf schoonhouden help niet echt,de roest kom van binnen in veel gevallen.

Voor kun je beter de zaak compleet 100% schoonmaken van de oude tectyl en de naden gewoon aflassen/kitten zodat der geen rommel in komt,dat is net zo goed als zoiets,dat dat vocht overal tussen komt is de killer van plaatwerk,zo op een vlakke plaat gebeurt der niks maar overal waar naden gapen of vocht tussen 2 platen kan komen…
                                  Als ze de veerpoten toch 100% gelast zouden hebben en de A-stijl en al dat plaatwerk wat daar maar her en der op elkaar gelast is,dan hadden dien dingen nooit zo rot geworden.

Het is meer een constructie fout van Opel,die Holdens in Australie zijn veel degelijker gemaakt en hebben dikker plaatwerk en een andere plaat gebruikt,die zeg maar de 3 punts versteveging mee loopt naar het binnenscherm,zodat der geen vuil meer in de hoeken bij de A-stijl kan komen en zodat de gehele neus constructie sterker is.

Als ze dat in DE ook hadden gedaan gedaan dan waren der nu nog veel auto,s van het model Rek E Commo C Monza/Senator A.
                                  En had je die Lokari dingen niet nodig want dan roesten ze ook niet meer,en daarom zou ik alles aflassen/kitten,als je het 100% goed wilt hebben,en met nieuwe tectyl derop die zacht is kan die der weer 25 jaar tegenaan.

Als je bv bij een VW,s/audi,s en sommige mercedesen kijkt die rotten niks bij de wielkuipen door andere constructies met name aflassen en minder naden,zoiets had Opel ook moeten doen af werk,maar het kan altijd later nog gebeuren.

Anoniem

Zeer mooi beschreven, Ben, zo kan het dus ook :jerry

Alleen de vergelijking met de Holdens, daarin kan ik niet meegaan,
                                    wel dat ze beter en steviger zijn [laswerk],maar daar hangen ook andere en krachtiger blokken in :hmmz

De overweging is er, om die dingen te plaatsen bij de A1,
                                    maar net wat je zegt, daar heb ik alle naden al gezuiverd
                                    en afgekit, je ziet daar geen open naden meer.
                                    Steenslag is nu nog de grootste vijand voor onze wielkasten :(

Misschien dat iemand hier nog foto’s wil plaatsen,
                                    zodat je er een beeld bij kunt gaan vormen,
                                    hoe het er uit gaat zien bij de veerpoten en bij de A-stijl :thumbup

grtz :wors

rinus de boer

Als je de naden hebt aangepakt, en alles staat goed in de schutz of tectyl, dan heb je eigenlijk het belangrijkste wel gehad. Steenslag mag dan eigenlijk geen probleem meer zijn. Die laag dient flexibel genoeg te zijn, om de steentjes af te ketsen. Trouwens, ik heb in al die jaren specifiek op die plek nooit veel schade kunnen ontdekken door steenslag.

Toen mijn Monza “open” lag en de A-stijlen kaal waren, zijn ze na de primerlagen eerst met een pvc laag behandeld (hetzelfde spul dat ook op m’n dorpels zit) , daarna meegespoten met de rest van de auto en daarna in de schutz.

Voor het beruchte hoekje onder bij de spatbord aanhechting en onderzijde A-stijl, zou je kunnen overdenken omdat om de zoveel tijd eens los te makken (de onderste schroef en de 2 bij de voetenbak losmaken is genoeg), zodat je daartussen goed kan schoonmaken. Eigenlijk moet het voorscherm daar niet strak tegen de A-stijl/begin dorpel zitten, maar er moet ruimte zijn tussen die plaatwerkdelen.

Achter doet het inderdaad weinig. Alleen, zoals Ben zegt, kan er op de randen roest ontstaan, want dubbel plaatwerk. Maar als de auto daar goed gewaxed/getectyleerd is vanuit de binnenkant, zodat het goed tussen het plaatwerk isd gekropen,en ook aan de buitenzijde, dan gebeurt daar weinig meer.

Opel heeft bijvoorbeeld bij de eerste Vectra en Calibra series geprobeert daar wat aan te doen en maakte de fout om tussen het plaatwerk een soort band te doen, en dan pas te puntlassen. Die band moest de ruimte tussen het plaatwerk opvullen. Echter, doordat er doorheen gepuntlast was, en het materiaal verouderde, werd het hygroscopisch, en werd het juist de oorzaak van rottenis.

En met schoonmaken en regelmatige inspectie blijf je er voor 99% tijdig bij.

GSE
                                      Deelnemer

De holdens zijn vanaf de vooruit tot de bumper hetzelfde (op de bak waar de koplampen inzitten die is wat anders bij de meeste modellen) en die zijn veel sterker gemaakt en rotten pratisch niet..
                                        Alleen door het punt dat Holden dikker plaatwerk gebruikt en misschien beter kwaliteit staal of iets meer lassen,roesten die dingen daar niks,en een veerpoot brug is geen must daar in de zandbak.

Maar Holden heeft de constructie wat sterker gemaakt vanwege de slechte zandwegen.

Kijk maar eens op ebay australie naar de Holden Commodore VB dat is de oudste Commodore en een copie van de Commo C en kijk daar maar eens onder de motorkappen daar zie je nergens roest bij auto,s van meer als 30 jaar oud en hier kijk je raar op als je geen roest ziet.

commodore_GS_72
                                        Deelnemer

origineel gepost door MonzaRon
                                          bedankt voor jullie ervaringen/meningen/ideeen :D:thumbup

zelf maken is wel een beetje vakwerk/plaatwerk-kunde bij nodig,
                                          respect commodore_GS_72, ziet er goed uit :thumbup

Tnx! had ook na zitten denken over die lokari schermen maar ik heb het geld er simpelweg niet voor over(tis maar n stukje plastic)

hier in de buurt zit een bedrijf die plexiglas bewerkt en hun restafval tekoop aan bied. Er zitten regelmatig redelijk grote platen tussen
                                          heb dus n plaat gekocht van 3 mm dik voor 20 euro
                                          ben vervolgens begonnen met een stukje karton te knippen en vervolgens met schroefjes vast te schroeven

vervolgens overgetrokken op n groter stuk

daarna overgetrokken op het plexiglas

vervolgens nog een keer uitzagen voor de andere kant

en de voorkant t zelfde

en vervolgens met een 2 mm dikke plaat de boog gemaakt

het is allemaal makkelijk afschroefbaar door middel van een paar parkertjes.
                                          ik heb hier dus de hele winter mee gereden(zonder de auto af te spoelen in de wielkasten)

en als proef op de som heb ik nu dus de wielkasten bekeken achter de schermen. ze zijn nogsteeds roest vrij en vooral vrij van zand ophopingen endegelijke
                                          heb nu weer alles schoongemaakt en nu met alle plezier de lente in:afro
                                          al met al 20 euro, 2 avondjes speulen met de decoupeerzaag, schaar en karton
                                          (had alle wielkasten alvorens kaal gemaakt en opnieuw behandeld met tectyl die erg lang zacht blijft)

rekordcar
                                          Deelnemer

body shop h drenth in beilen verkoopt lokari binnenschermen.
                                            je kunt op de site kijken voor t telnr. http://www.lokari.nl
                                            ik probeer van de week nog foto’s te maken.
                                            ze kosten 130 euro per set,ze zijn overigens ook voor achter verkrijgbaar.

Anoniem

:o wat een dikke motorkap, commodore_GS_72 :D:D:D

ik denk dat jij patent aan moet vragen,:D
                                              as ik met 1 avondje werk die lokari eronder moet gaan schroeven,
                                              en jij voor 2 tienen 2 avondjes tijd plexiglas eronder plaatst,
                                              en ook nog strak tegen de carosserie aan,…..respect, je mot het wel ff doen, hé :thumbup

bedankt voor je uitvoerige fotoshoot, commodore_GS_72 :thumbup:jerry

grtz king:

rinus de boer

Knap gemaakt, hoor GS !!:wors

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.