Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Iemand ervaring simons uitlaat??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2012 om 18:55 #17253770
Hallo ik ben benieuwd hoe een simons uitlaat het zal doen op mijn corsa 1.2 (75pk) iemand ervaring mee??
Zou dit enorme negatieve indruk op het verbruik hebben? of zijn er evt. tips (in combinatie met bijv. ander onderdelen)
20 december 2012 om 22:48 #18086511Uitlaten en “performance” luchtfilters hebben bij praktisch elke auto nagenoeg geen effect, in elke zin afgezien van geluid.
Als je voor performance gaat: Vermogen is altijd het resultaat van benzine verbranding.
Meer benzine verbranden => meer uitzettende gassen => meer “duw” tegen de zuigers => meer danoontje powerrrrrrr!
Dus hoe je het ook wend of keert, meer vermogen betekent altijd dat je meer benzine en lucht met elkaar in een verbrandingsreactie moet brengen, dus gaat het verbruik er op achteruit.In een ongeblazen motor (c.q. eentje zonder turbo of supercharger) is het een hele grote natuurkundige puzzel. Pijp diameters hebben invloed op gasflow snelheid en daaruit resulterende vacuums die weer voor extra lucht aanzuiging zorgen. En alles wat opgezogen wordt, wordt gemeten door de luchtmassa meter, zodat de ECU de juiste hoeveelheid benzine kan inspuiten.
De verhouding zou in het ideale geval namelijk 14,7 delen lucht op 1 deel benzine moeten zijn. Dat geeft perfecte verbranding en dus ook het meeste vermogen.Als je het interessant vindt, kan ik daar een heel verhaal over schrijven, maar kortgezegd komt het er op neer dat je de natuurkundige puzzel verstoort als je te grote diameters in- en uitlaat gebruikt voor jouw motor. Effectief trek je dan minder lucht naar binnen, ookal zou je anders verwachten, en dat wordt gemeten. Mengverhouding wordt bijgesteld en je hebt een lager verbruik en minder vermogen.
20 december 2012 om 23:05 #18086512Met andere woorden: weggegooid geld?(of je moet het voor het geluid doen)
Maar ik hoor veel over dat dbilas flowmaster kit voor de z12xe is dat dan ook niks?? (Mijn z12xe heeft alleen een obd Tuning ondergaan dus zon flowkit zou dan ook niks uitmaken begrijp ik??)20 december 2012 om 23:54 #18086513dBilas maakt spullen speciaal voor een bepaald motorblok, dus die zullen de natuurkundige puzzel wel goed bestudeerd hebben.
Als t goed is, is de Flowmaster kit alleen een luchtfilter en ik denk niet dat je daar wat aan gaat hebben. Je hoort hem eigenlijk te gebruiken in combinatie met de rest van het dBilas inlaatsysteem. Dat systeem is dan ook niet per definitie groter, maar geoptimaliseerd om meer vermogen te produceren. (maakt slim gebruik van vacuums die onstaan bij aanzuiging)En wat uitlaten betreft: inderdaad, puur een grote knalpijp kopen is vrij zinloos op vermogen gebied.
Het wordt pas interessant als je daadwerkelijk meer benzine gaat verbranden en dus meer gassen naar buiten moet werken, waardoor je wel grotere diameters nodig hebt.Kort maar krachtig: grotere uitlaten en inlaten (uitgezonderd de echt motorspecifieke dingen) zijn pas interessant op het moment dat je zoveel lucht moet aanzuigen of zoveel gassen moet uitblazen dat het originele systeem te dun is.
Een willekeurige sportuitlaat voor een Corsa C past in de regel op elk model (afgezien de GSi geloof ik) en is niet ge-finetuned op een bepaald motorblok.21 december 2012 om 12:12 #18086514Oke bedankt voor de informatie hier heb ik wat aan :thumb
Weet alleen niet of ik zo’n heel dbilas systeem aanschaf want ben niet zo handig met auto’s haha.. Maar als het merkbaar sneller(fijner) rijd heb ik het er denk ik wel voor over.(mijn corsa is gewoon helemaal orgineel vandaar,, op de obd-Tuning na dan)21 december 2012 om 14:14 #18086515Simons uitlaten zijn van goede kwaliteit, ze blijven lang goed.
Ook zijn de systemen zeer makkelijk te monteren, als het goed is wordt alles erbij geleverd en zijn ze zeer passend.
Persoonlijk zou ik een RVS systeem vanaf de kat nemen.De Dbilas Flowmaster, werkt zeer goed.
En is zeker te gebruiken zonder verdere aanpassingen.Echter zoals bij tuning altijd geldt: het is de combinatie van afzonderdelijke delen die met elkaar samenwerken, hoe meer winst je ergens uithaalt.
Ik heb ze bij Mantzel / Dbilas als is 100pk uit zo’n 1200 zien halen zonder turbo.
21 december 2012 om 16:37 #18086516Oke ja ik had zelf ook al de rvs uitvoering in gedachten(maar deze komt er pas als de orginele aan vervanging toe is)
Oke dan ga ik me maar is meer verdiepen in die dbilas (hele systeem)
21 december 2012 om 17:54 #18086517hele systeem zit je op 1300 euro ong:) e montage.
simmons uitlaten zijn prima. hogere kwaliteit dan remus en sering. en echt een perfecte pasvorm.
zeker aan te raden21 december 2012 om 19:31 #18086518@robert_corsa wrote:
hele systeem zit je op 1300 euro ong:) e montage.
simmons uitlaten zijn prima. hogere kwaliteit dan remus en sering. en echt een perfecte pasvorm.
zeker aan te raden‘
beter als remus en sebering dat denk ik tog niet
maar simmons is wel een goed merk en past ook 100% en geluid is ook nog eens leuk21 december 2012 om 19:56 #18086519de flensen/schuifverbindingen van remus/sebring roesten nog wel eens. heb je bij simons geen last van.
-verbruik: deze gaat zeker omhoog, omdat je toch meer gas gaat geven om zo het sportieve geluid uit je uitlaat te horen :jerry
heb zelf een mid demper vervanger en remus einddemper, en rijd echt op de uitlaat:D blijft een super sound :wors21 december 2012 om 20:29 #18086520ik heb ook van simons onder mijn auto ( rvs)
alleen heb ik een astra g
niks geen slechter ervaaring mee king:23 december 2012 om 21:54 #18086521verbruik zal dalen bij het zelfde gebruik, maar dat doe je meestal niet, dus zal je verbruik stijgen.
Rijdt met de Irmscher Corsa A ook gewoon 1 op 15 op de autosnelweg, terwijl als ik er in de stad mee rijdt de 1 op 10 net haal. :vertag
15 juli 2013 om 18:54 #18086522@marijnl1988 wrote:
ik heb ook van simons onder mijn auto ( rvs)
alleen heb ik een astra g
niks geen slechter ervaaring mee king:heb jij ook de middendemper van simons er onder zitten?,
is het geluid dan ook nog wel goed? :agent ;)3 augustus 2013 om 14:12 #18086523ik had een simons uitlaat op me b. paste idd super.
Tot ik ging verlagen doordat de buis tedik was liep lag die steeds op me achteras.
(het was trouwens behoorlijk verlagen (tot 4/5 cm boven de grond) :$4 augustus 2013 om 09:12 #18086524op kunnen lossen door goed ophangen en een rubber over de achteras.
maar met goed ophangen kom je er ook.
achter ligt een b toch niet zo laag4 augustus 2013 om 10:31 #18086525Hij hing goed :p en er paste geen rubber tussen.
Ik had eventueel wel de ophang punten wat hoger kunnen maken.4 augustus 2013 om 10:43 #18086526Ik heb ook al diverse Simons uitlaten gehad op mijn Opels. Zeer goed over te spreken.
Over de vermogens discussie. Echt goede uitlaten passen wel in “de natuurkundige puzzel” en in combinatie met andere aanpassingen leveren ze meer vermogen. Maar verwacht nooit meer dan 5-10pk. Ik bedoel dan echte uitlaten van de Duitse tuners (liefst groep A) en niet Sebring of Remus.
4 augustus 2013 om 10:46 #18086527@jordy991 wrote:
ik had een simons uitlaat op me b. paste idd super.
Tot ik ging verlagen doordat de buis tedik was liep lag die steeds op me achteras.
(het was trouwens behoorlijk verlagen (tot 4/5 cm boven de grond) :$Dat kan je oplossen of door sterkere rubbers van een Calibra of Vectra of zo te pakken. Die hebben een tussenschot in het rubber zodat ie meer gewicht kan dragen zonder door te hangen.
Beter is, en dat heb ik gedaan, is 2 taillerips per rubber eromheen te doen. Zwarte zijn beter dan de witte. Dan hangen de rubbers gegarandeerd nooit meer door. Ik rijd al 14 jaar zo en geen centje aanlopen van achterdemper op de achteras van de Corsa.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.