Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Iemand ervaring met oliedruk en temp adapter?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2010 om 08:02 #17221405
Zo’n ding dat je tussen oliefilter en blok draait, werkt dat een beetje?
Mtech verkoopt ze speciaal voor de ecotec motoren, heeft iemand zo’n ding? Of kan ik het beter anders oplossen?19 mei 2010 om 16:05 #17674417jha als die schroef ma past in het olie filter ik had hem van autostyle past voor geen meter terwijl alle opel zelfde filter hebben maja kwacht er al een half jaar op
maar als het werkt is het wel handig jah19 mei 2010 om 16:14 #17674418Ik heb voor olie temp zo’n carterplug sensor.
Werkt perfect en heeft mijn voorkeur omdat dat toch het laagste punt is in je blok en waar toch de meeste olie zit.
19 mei 2010 om 16:42 #17674419Gebruik regelmatig adapters op diverse motoren , maar ze willen nog
wel eens problemen met afdichten geven = olielekkage:mad:19 mei 2010 om 16:56 #17674420Ik heb mijn olie temperatuur sensor in de plug achterin de motor gedaan.
19 mei 2010 om 17:36 #17674421origineel gepost door Matt-GSi
Ik heb voor olie temp zo’n carterplug sensor.Werkt perfect en heeft mijn voorkeur omdat dat toch het laagste punt is in je blok en waar toch de meeste olie zit.
En dan raak je een stoepje en dan breekt dat ding dus af?
19 mei 2010 om 17:37 #17674422origineel gepost door freek corsa
Ik heb mijn olie temperatuur sensor in de plug achterin de motor gedaan.Achter in de motor = waar?
19 mei 2010 om 18:50 #17674423origineel gepost door Baas J.
origineel gepost door Matt-GSi
Ik heb voor olie temp zo’n carterplug sensor.Werkt perfect en heeft mijn voorkeur omdat dat toch het laagste punt is in je blok en waar toch de meeste olie zit.
En dan raak je een stoepje en dan breekt dat ding dus af?
Bij mij zit ie in ieder geval niet in de weg, kan em niet raken.
Zit gewoon een draadje aan , bij mtech verkopen ze deze ook
19 mei 2010 om 22:33 #17674424origineel gepost door Baas J.
Zo’n ding dat je tussen oliefilter en blok draait, werkt dat een beetje?
Mtech verkoopt ze speciaal voor de ecotec motoren, heeft iemand zo’n ding? Of kan ik het beter anders oplossen?Ja ik gooi ze altijd in de oudijzerbak en zet de sensoren dan netjes in de pomp.
20 mei 2010 om 08:38 #17674425origineel gepost door Andre Botter
origineel gepost door Baas J.
Zo’n ding dat je tussen oliefilter en blok draait, werkt dat een beetje?
Mtech verkoopt ze speciaal voor de ecotec motoren, heeft iemand zo’n ding? Of kan ik het beter anders oplossen?Ja ik gooi ze altijd in de oudijzerbak en zet de sensoren dan netjes in de pomp.
kan dit dan ook bij een x14xe tigra motor?
eventueel fotos of duidelijke uitleg altijd welkom!
20 mei 2010 om 19:38 #17674426ik heb nog z’n ring van mtech liggen, gebruik hem niet meer
20 mei 2010 om 20:56 #17674427origineel gepost door Andre Botter
origineel gepost door Baas J.
Zo’n ding dat je tussen oliefilter en blok draait, werkt dat een beetje?
Mtech verkoopt ze speciaal voor de ecotec motoren, heeft iemand zo’n ding? Of kan ik het beter anders oplossen?Ja ik gooi ze altijd in de oudijzerbak en zet de sensoren dan netjes in de pomp.
Hoe?
Gat in kop banjo maken?
20 mei 2010 om 20:59 #17674428Ik heb mn oliedruksensor in een verloopnippel gedraait naar m14 x 1.5…
Heb een inbusbout uit het onderblok gedraait waar vervolgens die verloopnippel in past.
Zo kon mijn oliedrukschakelaar lekker blijven zitten.De temp sensor heb ik op de freekmanier gedaan :thumbup
Die zit in je oliepomp…daar zit verder niets byzonders achter.Massa van beide sensoren heb ik op het gaatje van de oliepomp gepakt….boutje moertje klaar….
20 mei 2010 om 22:08 #17674429Er zit blijkbaar een loze aansluiting in je oliepomp dan? Heeft iemand foto’s ofzo want ik snap het nog niet helemaal ;)
21 mei 2010 om 10:26 #17674430In het onderblok lopen oliekanalen. Hoe dat met die van jou is weet ik niet…de Xe heeft het zoiezo.
Daar zitten wat inbusboutjes ingedraait. Daar kan je al een sensor in kwijt met de goeie verloopnippel.
De oliepomp van de Xe heeft een loze dop achterop, daar zit niet veel byzonders achter.
Ideaal voor de tempsensor dus.21 mei 2010 om 10:52 #17674431Sorry geen foto van.
Het is precies zo als Dennie ( Fearless ) beschrijft.
25 mei 2010 om 01:39 #17674432Dus zo’n kutding van Mpech of Auto-geen-style heb je helemaal niet nodig.. ?
Want anders ga ik hobbyen en maak ik wel een paar foto’s.. !
11 september 2010 om 15:47 #17674433is dit niks voor de olie temperatuur??
http://www.dutchpowertrading.nl/index.php?item=m2&mid=25
staat bij “geber”
gewoon in de peilstok opening….
ben er zelf ook mee bezig (turbodruk,oliedruk,olietemperatuur) maar dr zijn zoveel mogelijkheden….
heeft er iemand al zoiets gedaan bij een Z20LET???
foto’s altijd welkom….meschien iets voor een “how to”??11 september 2010 om 19:15 #17674434heb toevallig de adaptor ring van mtech geinstalleerd op mijn x20xev in combinatie met raid hp olie druk en temp meter en gauges werkt perfect.
wat voor een info zoek je precies?
8 februari 2011 om 18:49 #17674435topic is allang niet meer op gepost maar….is er iemand met een z20let met een externe olietemperatuurmeter,met de sensor in de peilstok??
info :hmmzalvast bedankt,
gr. deef
8 februari 2011 om 18:54 #17674436moet bij een eco pech ook werken denk ik.
8 februari 2011 om 19:04 #17674437thnx :thumbup
daar heb ik wat aan…
maar dr is weinig ECO meer aan m’n tec :P8 februari 2011 om 19:15 #17674438[rquote=1863502&tid=126611&author=DEEF]thnx :thumbup
daar heb ik wat aan…
maar dr is weinig ECO meer aan m’n tec :P[/rquote];)
8 februari 2011 om 19:31 #17674439Hee ik ben HEEL ERG nieuwsgierig naar waar die imbusbout dan zit want ik zag geen andere keus dan de drukschakelaar er wél uit te halen :hmmz
Kun je misschien op een foto aangeven waar deze precies zit?[rquote=1674113&tid=126611&author=Fearless]Ik heb mn oliedruksensor in een verloopnippel gedraait naar m14 x 1.5…
Heb een inbusbout uit het onderblok gedraait waar vervolgens die verloopnippel in past.
Zo kon mijn oliedrukschakelaar lekker blijven zitten.[/rquote]8 februari 2011 om 19:39 #17674440 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.