Iemand ervaring met Nokian banden

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Iemand ervaring met Nokian banden

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    jumperke
    Deelnemer

K’ben dus bijna toe aan 4 nieuwe rubbers. Ben nogal een sportieve rijder dus grip is wat ik nodig heb, alleen heb ik geen zin in banden slijten als gek. Mag wa kosten ma moet ook ni de duurste hebbe:P

Lokale bandenboer raad Nokian Z G2 aan. Goede slijtvaste band voor redelijke prijs zij hij. 127,5€ per band geplaatst.

Heeft iemand ervaring mee?

Ik rijdt met een vectra B 2.2 diesel met 215/45/ R17 banden deronder.

graag jullie mening.

sw_reijnders
      Deelnemer

voor die prijs kun je net zo goed michelin’s, dunlops, continental’s of pirelli’s kopen hoor!!!

dan weet je zeker dat je goede banden hebt.

sw_reijnders
        Deelnemer

verbazingwekkend

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/205_55_R16/tab.asp?ComponentID=242488&SourcePageID=243132

die nokians komen als 3de uit de bus van de ADAC sommerreifentest van 2009

Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met de Bridgestone turanza’s die er onder staan.

Presteren ook iets beter op nat wegdek.

jumperke
          Deelnemer

Blijkt inderdaad uit de test dat ze toch best goed zijn die nokian’s.

Bandenboer zij dat hij al verschillende wagens had rondrijden met deze banden, zelf enige taxi’s. Is inderdaad minder bekend merk maar presteerd zeer goed die band.

Michelin enz zijn meestal toch duurder?

sw_reijnders
            Deelnemer

ik vind deze nokians niet echt goedkoop hoor.

misschien krijgt je bandenboer meer provisie ;)

jumperke
              Deelnemer

Nee goedkoop zijn ze inderdaad niet. En misschien is het zo dat de bandeboer aan deze banden het beste verdiend. Kan best hoor.

Ik vertrouw die bandeboer best wel, k’ben er al regelmatig geweest voor toyo’s, schroefveren enzo. Steeds goed gemonteerd en goede na service.

Daar ik dit bandenmerk niet kende dacht ik zo van eerst toch maar effe checken of ik hieraan 500€ wil spenderen.

Banden die er nu op liggen zijn Kumho’s voor en Pirrelli zero nero achter. Zijn geen slechte bande maar slijten toch redelijk snel. Deze zijn wel iets goedkoper in aanschaf maar uiteindelijk ook duur als je er ni veel kilometers mee kan rijden.

Het effe gekeken op autobandenmarkt en die bridgestone’s kosten even veel als die nokian’s en michelin’s zijn nog duurder.

Misschien zijn er mensen die er al rijervaring met die nokian’s?
                Tests zijn één ding echte rijervaring is nog iets anders.

Denk dat ik wel is prijs ga vragen voor die bridgestone turanza’s

Alvast bedankt voor de reacties.;)

sw_reijnders
                Deelnemer

vraag het ook even aan Arjontje . . . die werkt bij een bandenboer.

Silverspeed
                  Deelnemer

en zeg tegen je bandenboer dat je die banden net iets te duur vind en of hij geen kennismakingsprijsje ofzo kan maken :P

arjontje
                    Deelnemer

Heb geen ervaring met nokian zomerbanden.
                      kan dus ook niet zeggen wat ik er van vind.

O dat taxi verhaal neem dat maar met een hele grote korrel zout.
                      Mijn ervaring is dat het bij hun niet uitmaakt wat voor banden er onder liggen.

Maar idd kan je voor dat geld ook een mooie bridgestone kopen.
                      Die erg stil zijn en ook goeie grip hebben.

Ik zelf ben een conti rijder, maar dat heeft met smaak en persoonlijke voorkeur te maken.
                      Iedereen stelt andere eisen aan een band.

Silverspeed
                      Deelnemer

origineel gepost door arjontje
                        Heb geen ervaring met nokian zomerbanden.
                        kan dus ook niet zeggen wat ik er van vind.

O dat taxi verhaal neem dat maar met een hele grote korrel zout.
                        Mijn ervaring is dat het bij hun niet uitmaakt wat voor banden er onder liggen.

Maar idd kan je voor dat geld ook een mooie bridgestone kopen.
                        Die erg stil zijn en ook goeie grip hebben.

Ik zelf ben een conti rijder, maar dat heeft met smaak en persoonlijke voorkeur te maken.
                        Iedereen stelt andere eisen aan een band.

dat persoonlijke voorkeur dat kan wel kloppen, had mijn banden letterlijk helemaal kaal en zelfs met glad weer merkte ik nog geen verschil??? moest van mijn pa andere halen anders moest ik hem zelf gaan verzekeren :P (dit was allemaal met mijn vorige auto)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.