iemand ervaring met koppaking problemen???

Forumindex Forums Modellen Astra iemand ervaring met koppaking problemen???

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    tina

Sinds ik mijn astra heb (3 mnd) word mijn kachel niet warm!

Nu heeft mijn vriend vandaag de thermostaat er uit gehaald om dat hij daar voor veel water gebruikte..
      Momenteel word me kachel wel warm..

Maar is de onderste slang.. Van de het water KEI hard!!!!!! Is dit het teken voor een lekke kop??? :wtf

hofmeijer_M

allereerst welkom op het forum,

dat van die keiharde slang, is dat de slang vanaf de kop naar de radiateur?
        als die keihard kun je er haast zeker van zijn dat de kop eruit ligt.
        dit is het begin, als je er nog even mee doorrijdt loopt de temperatuur hoog op tijdens het rijden.
        nog een stap verder begint de auto gigantisch te roken, hele witte stinkende rook.
        ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn volkswagen vento.
        je kunt naar de garage gaan daar kunnen ze kijken of de kop eruit ligt, als dit het geval is dan gaat je het veel geld kosten.

sterkte ermee.

met vriendelijke groet,

hofmeijer_M

red-bull

hallo,

als je kachel nu wel warm word was de thermostaat die er in zat stuk .

door de thermostaat eruit te halen los je dat niet op natuurlijk , gewoon een nieuwe erin en dat probleem is opgelost.

als er koelvloeistof weg lekt , of hoe je dit zelf zegt ”hij verbruikt water” heb je of ergens lekkage of je heb een lekke koppakking .

dit heeft namelijk ook iets met je thermostaat te maken.
          als deze dicht blijft loopt de temperatuur te hoog op en sneuveld je koppakking , dit is dus goed mogelijk bij jou.

een lekke koppakking kun je controleren door in je koelvloeistof tankje te kijken , als hier drab in zit of als er met draaiende motor luchtbelletjes uit de vloeistof komen heb je een lekke koppaking.

ook kan je kijken of een witte walm uit je uitlaat komt.
          mvrg Rob

tina

[rquote=1825021&tid=139169&author=red-bull]hallo,

als je kachel nu wel warm word was de thermostaat die er in zat stuk .

door de thermostaat eruit te halen los je dat niet op natuurlijk , gewoon een nieuwe erin en dat probleem is opgelost.

als er koelvloeistof weg lekt , of hoe je dit zelf zegt ”hij verbruikt water” heb je of ergens lekkage of je heb een lekke koppakking .

dit heeft namelijk ook iets met je thermostaat te maken.
            als deze dicht blijft loopt de temperatuur te hoog op en sneuveld je koppakking , dit is dus goed mogelijk bij jou.

een lekke koppakking kun je controleren door in je koelvloeistof tankje te kijken , als hier drab in zit of als er met draaiende motor luchtbelletjes uit de vloeistof komen heb je een lekke koppaking.

ook kan je kijken of een witte walm uit je uitlaat komt.
            mvrg Rob [/rquote]

ja zo is het precies toen de thermostaat er nog in zat.. lip bij stilstand de temp.. op naar boven de 100 graden.. vanaf die tijd is het ook berg afwaarts gegaan!..

Zo ging er de ene week 1 liter bij,, en 2 dagen later weer 3 liter :S
            Maar vind het zo vreemd want ik rij al 4 week zo.. en het motor vermogen heeft er niet van te leiden.. Motortje trekt goed op. geen rare schokjes of lek bij een van de waterslangen….

Wat wel het geval was.. Als mijn vriend het waterbakje openmaakte dat er zwart/bruine drek in zit. en het stinkt naar bezine

red-bull

hallo,

dan is zeker je koppaking lek , en natuurlijk ook de thermostaat .

beide vervangen en je kunt weer verder.

mvrg Rob

tina

[rquote=1825034&tid=139169&author=red-bull]hallo,

dan is zeker je koppaking lek , en natuurlijk ook de thermostaat .

beide vervangen en je kunt weer verder.

mvrg Rob [/rquote]
                Dat dachten we al inderdaad..
                als `t goed is kan ie 3 januari na de monteur toe..
                Hopen dat ie me dan weer veilig overal heen brengt:hmmz
                Thnx for youre help
                Groetjes

Mijn vriend is net even bezig geweest.. en heeft net de inlaat en uitlaat verweiderd!. + dynamo….
                morgen even torks halen en dan kan de kop er af.. :P

bedankt voor jullie hulp eerst even.. namens mijn vriend (Y)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.