Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Iemand ervaring met een Rpm tuningbox?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2012 om 19:01 #18067762
Ook EDS kan niet alles via IPF chippen, de Z16xep heeft bijvoorbeeld een ECU die alleen te schrijven is en niet is te lezen.
26 december 2012 om 20:23 #18067763@demonius abraxis wrote:
Even de uitleg van IPF.
IPF is gewoon een systeem wat nodig is om je auto uit te lezen om er zo achter te komen welke software er op je ecu staat.
Aan de hand van de software stuur jij de gegevens door naar de heren van EDS.
Hun open het bestand en checken alles en passen aan de hand van jou software versie, vaak zijn dit standaard mapjes.
Die sturen ze jou retour en jij spoelt het op je IPF en dan door op je ecu.
Oftewel je krijgt gewoon een huis tuin en keuken mapje en is bij lange na niet de meest optimale tuning zoals maat werk met rollerbank.
Dit is info die ik zelf van EDS heb gekregen op de motorshow van essen.
Ze leveren idd heel af en toe een mapje aan een dealer maar dat is nooit maat werk want hun geven ook aan dat kan gewoon niet op afstand zonder rollerbank.Kijk het is gewoon een leuk en handig systeem voor mensen die liever niet naar marl willen rijden. Maar wil je gewoon echt een goeie tuning rij er dan heen en dan kun je werkelijk zeggen ik heb een maat pakketje.
@keijzer dus je verhaal van dealer en EDS kan maar je hebt absoluut geen op maat gemaakt chippie.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Bedankt voor deze info ik heb inmiddels maar een mailtje aan EDS gestuurd met vraag voor info, de prijs zal dan vrees ik niet op 199 euro uitkomen maar ik hoor t wel van ze
26 december 2012 om 20:36 #18067764Even puntje om rekening mee te houden : je moet dus ook je ECU opsturen naar ze, die modden ze en krijg je dan weer terug. Concreet houdt dat in dat je dus een week niet met je auto kan rijden omdat die het zonder ECU niet heel erg goed zal doen ;)
26 december 2012 om 20:41 #18067765@Juffer1 wrote:
Even puntje om rekening mee te houden : je moet dus ook je ECU opsturen naar ze, die modden ze en krijg je dan weer terug. Concreet houdt dat in dat je dus een week niet met je auto kan rijden omdat die het zonder ECU niet heel erg goed zal doen ;)
Vandaar ook mijn berichtje hier boven, maar een mailtje aan ze gewaagd voor info over tuning ter plekke.
27 december 2012 om 20:06 #18067766Ben benieuwd wat het nu kost om ter plekke bij Eds een Tuning te laten doen! Kan op de site niet echt een aanbieding vinden. Iemand wel iets gevonden?
Greets Roel.
27 december 2012 om 20:33 #18067767@opel-limbo wrote:
Ben benieuwd wat het nu kost om ter plekke bij Eds een Tuning te laten doen! Kan op de site niet echt een aanbieding vinden. Iemand wel iets gevonden?
Greets Roel.
Wel voor mijn karretje, net dit mailtje gehad met o.a. dit stukkie tekst:
Opel Vectra-C Z18XE Phase1 Leistungssteigerung
ja, das kostet auch 199 Euro. Im Anschluss machen wir noch eine Leistungsmessung auf dem PrüfstandIk zie zo ook niets voor jou auto, misschien er eens een mailtje aan wagen?
27 december 2012 om 21:22 #18067768We proberen elkaar hier te helpen. EDS geeft in de maand December 5 tot 20% korting op verschillende producten, voor de 1.6 Turbo geld 8% en kost de tuning €549 ipv €595. Ik zie wel dat ze minder korting geven. De tuning voor de astra kostte mij €420 inclusief EGR afdop. Nu kost het dus €449 met 8% korting plus €20 voor EGR afdop :wtf
27 december 2012 om 22:03 #18067769Topic is opgeruimd, vanaf nu weer ontopic graag :thumbup
28 december 2012 om 09:49 #18067770Zo zeg, jij word wel snel geprikkeld. Dit is dus echt nergens voor nodig. Goed van de forum beheerder dat hij offtopic reacties heeft weggehaald. Wat offtopic ging sloeg echt nergens op TS vraagt iets en het is aan ons om advies te geven. Maar het is aan de TS wat hij ermee doet. Zo simpel is dat. Een forum is niet bedoeld om ruzie te maken en elkaar uit te zetten voor losers. Jou reactie slaat dus weer nergens op. Sorry stender dat ik weer offtopic maar dat wat hij doet slaat nergens op.
Galaxy Nexus Tapatalk
29 december 2012 om 12:22 #18067722Donderdag middag reis ik af naar Marl, zal jullie de resultaten laten weten, hoop op 140 Pk en ……misschien vinden ze wel wat paardjes extra de motorkap.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.