iemand ervaring met dempen kofferbakruimte opel astra G?

Forumindex Forums Modellen Astra iemand ervaring met dempen kofferbakruimte opel astra G?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    dimarcos

ik heb een sportuitlaat onder me astra zitten. van buiten (persoonlijk) een goed geluid. alleen van binnen word ik schijtziek van het gebrom. dit gaat nog tot de 3500 toeren. alleen daar boven. (dus voornamelijk op de snelweg) word ik helemaal gestoord er van:P. iemand ervaring met dempen met iets? of een andere oplossing? (en nee ik ga geen andere einddemper halen ;) )

alvast bedankt!

marc

robert_corsa

bodumplaat maken van mdf en stof omheen doen.
        dempen maakt weinig uit verder. je blijft altijd iets horen.

lage tonen gaan overal doorheen.

dimarcos

oke bedankt. zal is kijken wat ik kan doen. of ik moet de achterbak in een dun rubberlaagje zetten ofso.miss werkt dat wel. maar eerst maar is met een plaat proberen. en het vol spuiten van de gaten van de trekhaak en bedrading. dat scheelt ook al een beetje denk ik.

robert_corsa

hangt je uitlaat niet tegen je auto aan?

dimarcos

@robert_corsa wrote:

hangt je uitlaat niet tegen je auto aan?

daar heb ik dus ook al aan zitten denken. maar het zou wel vreemd wezen. vanmiddag is ie op de brug geweest voor de aanpassingen van het uitlaatsysteem vanwege de trekhaak en wat lastwerk er aan. het zou behoorlijk slordig zijn als dat het geval is. maar dan morgen zelf maar even op blokken rijden en er onder zien te kruipen. alweer..

TheGeneral

Misschien dit wat als laatste redmiddel :jerry

RISL
                Moderator

Wel raar dat je graag een sportuitlaat voor het geluid wilt, maar het zelf niet wil horen ;)
                  Een laagje Dynamat Xtreme in je auto doet wonderen.

Haasje17
                  Moderator

Vaak ligt je einddemper net niet tegen de reserverwielbak, maar als je gaat rijden trilt deze er tegen.
                    Of kijk eens of er hittenschilden tegen zitten / trillen.

robert_corsa

wat je ook nog kan doen:
                      einddemper eraf.
                      hitteschild los
                      tapijt op de plek van hitteschild (onderkant tapijt tegen hitteschild aan)
                      hitteschild terug plaatsen
                      einddemer terug plaatsen.

bij o.a. ford mondeo zit dit er standart op. ook in de wielkasten.
                      waarom: je hoort geen wind regen geruis. helemaal stil.
                      enige wat je hoort is dan de motor en windgeruis van het voorraam/spiegels

crossagek

raam op een kier , dan heb je ook niet zoveel last van de brom :angel

doe ik ook altijd bij mijn corsa TR met motordemper , maar ik heb dan wel windschermen anders wordt het dezer dagen zo nat in de auto :angel

dimarcos

al met al. de oplossing:

uitlaat er af gehaald. deze was dus kortom niet geschikt voor een systeem zonder midden demper.
                          nu een 2e hand remus uitlaat gekocht via marktplaats. opgepoetst 2 ophangbeugels er op laten lassen. en gaan met die banaan.
                          WAT EEN HEERLIJKE STILTE!! sportief geluid aan de buitenkant. en van binnen moet je soms toch even goed luisteren of je hem nog hoort. en zo wou ik het hebben!

bedankt voor de reacties

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.