Iemand ervaring met carterpan aanpassen?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Iemand ervaring met carterpan aanpassen?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    clubbie
    Deelnemer

Iemand ervaring met een carterpan aanpassen voor een c20xe?
      Of is er een oplossing te koop die meer bodemvrijheid biedt.
      Foto of link ergens naar toe voor idee mag ook natuurlijk.

Uitlaat ligt op straat nu en ik zou toch graag zonder vonken rijden in de toekomst.. dus het plan is om de pijp iets hoger te hangen en evt een deel van het pannetje op te offeren../verbouwen.
      Kan dit ongestraft? met in acht neming van laagste punt en voldoende inhoud behouden..
      Spruitstuk moet sowieso verbouwd worden, dus dat is het punt niet. Liefst maak ik hem zo strak/dichtbij mogelijk langs de carterpan. (opzij,eromheen is geen optie meer in dit geval).
      Ja het is een lage auto.

Blok ligt dwarsgeplaatst en uitlaat moet er onder door..

Haasje17
      Moderator

Dry sump kit:
        http://www.sbdev.co.uk/Dry_Sump_Systems/Dry_Sump_20L/Dry_Sump_20L.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

Of zelf even lassen. Maar in wat voor auto ligt het ding? Zou eerder een andere oplossing voor je uitlaat zoeken. En hoe laag ligt dat ding wel niet.

corsaboy
        Deelnemer

idd we want :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics

:angel

Anoniem

als je een stalen pan pakt van een c20ne

dan kun je verlassen wat je wild
            zolang de krukas kan draaien ;) :D :D :D :D

eventueel kan je dan elders waar je wat meer ruimte hebt
            de pan wat vergroten zodat je toch nog wat volume overhoudt

een standaard pan kun je ook verlassen maar dan moet je alu lasspullen hebben ;)

clubbie
            Deelnemer

Voor een weg auto ben ik niet gek op dry sump..
              En het liefst doe ik alleen aanbouwdelen veranderen ,originele spullen gebruiken, zodat een motor wissel zeer snel gedaan kan worden.

Ne blok is dus de 2.0 8v?
              Die moet redelijk simpel te vinden zijn dus.

De standaard pan is inderdaad een of andere vage legering merkte ik al na tikken en schrapen… Ik was niet 100% overtuigd dat het alu is. Maar jullie hebben meer ervaring met deze motoren dan ik.

Het andere idee wat gisterenavond ontstond na een paar biertjes(‘t blijft inspirerend spul) is het uitlaat spruitstuk ovaal te maken op de plek waar ie onder de motor doorgaat. Dat in combinatie met een verbouwde pan moet net dat beetje speling geven dat we zoeken.
              Maar ik zal eerst met de pan aan de gang gaan om te zien wat daar op te winnen valt.
              Een ander minder briljant idee is om de uitlaat over de versnellingsbak te leiden en dan aan de achterzijde naar beneden en onder de auto. Maar gezien de beschikbare ruimte wordt dit denk niks zonder drastische verbouwingen. Ook het langere traject met meer bochten en restricties is niet ideaal.

Laagste punt is nu het spruitstuk. Zonder spruitstuk kan ik de oliepan net niet het beton laten kussen als de vering op de laagste stand staat, ongeveer 7 mm speling dan.. Momenteel staat het test frame op 13″ wielen..
              Foto’s zijn niet interessant nog en maak ik ook bijna nooit.
              -vastgelopen c20xe.Gat in zuiger,kromme kleppen.
              -rot leeg bakhuis. (f20 om te passen, f18 voor uiteindelijk gebruik)
              -schutbord van een oud project om te passen.
              -Hulpframe om uit te lijnen en tegen het schutbord te plaatsen.

Huidige staat: motor staat zo ver mogelijk “naar binnen” in de auto/motorruimte
              Motor staat in “t midden van de motorruimte (totaal niet.. maar lengte aandrijfassen is nu bijna gelijk ,althans zover mogelijk.)
              Motor staat zo laag mogelijk in het frame wegens zwaartepunt/gewichts verdeling.
              Stuur problemen en de pedalen problemen zijn opgelost. Sturen, gas geven, remmen en koppelen kan nu ook weer.

Oftewel.. een hoop oud ijzer dat nog in de vorm van een auto gekleid moet worden..

Anoniem

heb nog wel zo,n carterpan liggen
                teab

en inderdaad van een 8 klepper ;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.