Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › iemand bekend met VW blokken? edit: Golf gekocht p2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2010 om 12:51 #17698186
ja inderdaad dat kan makkelijk wezen.
ik ga denk ik eens wat proberen met de prijs te doen en kijken of we eruit komen.
13 juli 2010 om 12:58 #17698187:cry
kun je niet even verder kijken na een andere astra g? ze vallen vast niet allemaal tegen;)
straks moet je je naam nog veranderen naar VWkees:o
13 juli 2010 om 12:59 #17698188Ik zou, ook al hou ik mijn Opel voorkeur even buitenbeschouwing, toch echt voor Astra G kiezen. Rijd beter, zeker qua wegligging en het is wat minder complex allemaal. Zijn auto’s waar je zelf nog eens wat aan kan doen. De enige auto die beter rijdt als de Astra G uit die tijd is de Focus. Dat rijdt ook zeer goed en die staan ook overal voor leuke prijzen, willen alleen best al weleens roesten de eerdere modellen.
13 juli 2010 om 13:05 #17698189mn schoonmoeder heeft ook een asta g, 1.6 16v op LPG.
320.000 gelopen, en doet het nog steeds goed. en heeft in 50.000 km geen beurt gehad, totdat ik daarvan hoorde, :jerry
maar dat ding is heel betrouwbaar en rijdt goedkoop. enige nadeel is dat de wielranden wat beginnen te roesten
13 juli 2010 om 13:05 #17698190ik vind de Golf absoluut beter rijden als de Astra (heb wel 1,5 jaar een Astra gehad)
maar inderdaad de Astra is veeeel makkelijker sleutelen voor mij. maar de Astra die ik bekeken heb viel me grandioos tegen
was geen mooie auto helaas.enuuhhhhh ik heb nog 2 Manta’s staan en die gaan nie weg hoor :D
13 juli 2010 om 17:33 #176981912liter golf vind ik tegenvallen, totaal niet snel naar mijn mening. Zat in een golf4 dan wel een station of variant hoe ze het ook noemen. Nou volgas vond ik het tegenvallen:thumbdown
13 juli 2010 om 17:38 #17698192Bij opel hoef je niet een DURE gasklep voor VEEL centen ta laten inleren bijvoorbeeld.
Deze gaan bij alle motoren met electrische stationairstelling via smoor(gas)klep of Volledig electrische Gasklep meer dan gemiddeld vaak kapot..
en ja onderstel en weggedrag is beter van de VW, maar gelijk ook Saaier..
Gooi er geen goedkope bandjes om, want je kan met oordoppen gaan rijden.
Golfjes geven VEEL geluid van gecupte banden door naar binnen..
Willem
13 juli 2010 om 17:57 #17698193ja maar de Astra ook
het zijn allemaal dingen die nu genoemd worden waarmee ik met mijn Astra g ook problemen haddie banden waren ook zo gecupt en t waren Michelins
de Golf moeten zowieso 2 nieuwe op en de riem moet vervangen worden. maar het is volgens mij een vrij ouderwetse
simpele motor
en ik ken wat mensen bij VW hier dat scheelt ook:jerryen snel hoef ik niet te wezen
al met al denk ik dat ik maar eens een deal ga proberen te maken
14 juli 2010 om 09:34 #17698194heb nu nog een hele mooie gezien voor een nette prijs
das een 1.8 Turbo 20V. hoe zit het daarmee?:P:D
14 juli 2010 om 16:05 #17698195astra g opc is dan toch net ff wat mooier
14 juli 2010 om 16:11 #17698196origineel gepost door Opelkees
ja maar de Astra ook
het zijn allemaal dingen die nu genoemd worden waarmee ik met mijn Astra g ook problemen haddie banden waren ook zo gecupt en t waren Michelins
de Golf moeten zowieso 2 nieuwe op en de riem moet vervangen worden. maar het is volgens mij een vrij ouderwetse
simpele motor
en ik ken wat mensen bij VW hier dat scheelt ook:jerryen snel hoef ik niet te wezen
al met al denk ik dat ik maar eens een deal ga proberen te maken
heb met de astra nooit problemen gehad met geluid dorgeven gecupte banden.
als je ze bij een astra binnen hoort, moet je de banden eens op een Golf-IV zetten, je gaat spontaan je wiellagers verdenken van ernstig verval.
al meerdere keren gehad met meerdere Golfjes 4 / Seat Leon / Audi A3 (allemaal zelfde bobemplaat / onderstel) (van TDi 66kw tot 2.8 VR6 24V 4×4 204pk).
Bij opel hoef je geen gasklep van 700 te plaatsen en voor 150euro in te laten leren maar kan je er een gebruikte op zetten zonder aan de computer te MOETEN.
Let ook op dat de deuren waterdicht zijn, deze willen wel lekken, geld ook gewoon voor de 3 gezusters (Golf IV – Seat Leon 1 – Audi A3).
Vat het niet op als haat of vervelend gedrag, maar als een Waarschuwing, weet waar je aan begint.
Mij werd door VW monteurs afgeraden een VW Golf – IV TDi te kopen, en dat was niet ivm betrouwbaarheid motor, maar ivm betrouwbaarheid van de golf zelf, en zijn Can-Bus TROEP, waterlekkages, brekende raamkabels, weigerende electrische ramen en spontaan open gaan van de electrische ramen midden in de nacht.
hun zeiden, kan je beter voor een Golf-III gaan, veel simpeler, beter en Betrouwbaarder.
Dit is wat mij werd aangeraden toen ik opzoek was naar een betrouwbare Diesel.
heb de Vectra maar gehouden..
Willem
14 juli 2010 om 16:19 #17698197ja das waar
met de Astra g van mij had ik echt problemen met cuppende banden. net als vectra c die hebben t ook erg
en ik had lekkage bij de l.a. ruit (3drs) en ik kijk van de week weer naar een Astra die had precies t zelfde
op dezelfde plek. ook vreemdmaar al met al moet je altijd goed kijken bij de auto’s heb nu 2 leuke golfjes gezien een 2.0 en een 1.8 turbo de laatste is wel iets luxer.
14 juli 2010 om 16:24 #17698198origineel gepost door Opelkees
ja das waarmet de Astra g van mij had ik echt problemen met cuppende banden. net als vectra c die hebben t ook erg
en ik had lekkage bij de l.a. ruit (3drs) en ik kijk van de week weer naar een Astra die had precies t zelfde
op dezelfde plek. ook vreemdmaar al met al moet je altijd goed kijken bij de auto’s heb nu 2 leuke golfjes gezien een 2.0 en een 1.8 turbo de laatste is wel iets luxer.
Let bij die laatste op motorrammels en zo..
Deze hebben problemen met Black Sludge en vertoppen van de aanzuigbuis in het carter..
Meerdere keren al over gelezen, geld voor alle 1.8T motoren, of ze nu in een VW golf Passat Sharan / Audi A3 A4 A6 / Seat ibiza cordoba leon toledo Alhambra / Ford galaxy) liggen maakt daarbij niet uit.
Rijdt wel lekker, deze turbo motor, veel koppel en soepele loop
Willem
14 juli 2010 om 16:31 #17698199dankje Willem:thumbup
hier hebben we wat aanking:
15 juli 2010 om 15:17 #17698200Weet wel dat de Skoda *kuch* VW 1.9 TDi blokken om de zoveel tijd een nieuwe nokkenas nodig hebben, 1 van de Superbs bij mij op het werk staat momenteel bij de revisieboer met een flink ingesleten nokkenas.
15 juli 2010 om 16:30 #17698201ik neem toch geen diesel
zaterdag de 1.8Turbo bekijken en als t wat is meteen meenemen
15 juli 2010 om 18:32 #17698202150pk of 180 pk.. ken er 1 met een a3 (99) 1.8t 150pk automaat .
heeft em laten chippen 194 pk damn.. en verbruik is het zelfde gebleven 1 op 8a9 stads, 1 op 12 snelweg.hebben alleen tot nu toe alle draagarm rubbers moeten vervangen
heeft wel 19inch der onder..
owja en display van cockpit deed raar.. 2 dagen later niet meer starten
blijkt dat startonderbreker in cockpit zit.. ff opletten of er z’n schermpje tussen je toerenteller en kmteller zit . 3bij4 cm ongv
voor de rest 1.8t heerlijke motor..vooral na die chip.. auto rijd ook rustig ondanks de 19inch en verlaging ..17 juli 2010 om 12:07 #17698203en gekocht
heb net terugweg met gemak 1:14 gereden en het rijdt wel hoor! heerlijk
ik zal es effe wat foto’s posten binnenkort
18 juli 2010 om 13:15 #17698204en dit is m geworden:
Xenon!:wub
18 juli 2010 om 13:39 #17698205import?
wel een knappe auto, en die 20vt blokken zijn ook wel leuk snel te krijgen.
maat van me zit met zo’n blok in de ibiza, audi TT turbo en intercooler, en wat milieu onzin er af en een chip op maat op 250 pk.
kijk alleen wel uit met de waterpomp, is een plastic pompwiel op een metalen asje, en dat pompwiel wil wel eens kapot gaan.
trekt ie de spievertanding van het plastic pompwiel, had die maat van me ook.
er is een versie met stalen pompwiel, in de latere blokken, dus laat er ff naar kijken met de disrtibutieriem.18 juli 2010 om 13:48 #17698206de riem is net vervangen.
owja ik heb van de week naast jou Calibra gestaan in Harderwijk foto staat nog op mn tel.
18 juli 2010 om 13:52 #17698207slechte foto maarja:
18 juli 2010 om 13:56 #17698208VW??? Kon je nu echt helemaal niets anders vinden???
18 juli 2010 om 13:56 #17698209Zonder instrumentenpaneel starten vw’s niet , een nieuwe moet ook gecodeerd worden.
Net als alles bij VAG :D
Een trekhaak coderen bij een A6 duurt net zo lang als het monteren:D
18 juli 2010 om 13:58 #17698210was jij dus toch, ik wist het niet zeker omdat op je profielfoto hier ronde lampjes staan.
ik was binnen bij carglass, heb je wel zien staan met de manta. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.