Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › iemand bekend met VW blokken? edit: Golf gekocht p2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juli 2010 om 17:47 #17223408
Heey
ik zit er aan te denken een VW Golf 4 2.0 benzine te kopen
heb een leuke gezien en die trekt me momenteel iets meer aan dan een Astra g.maar heeft iemand ervaring met die blokken qua rijden en onderhoud?
12 juli 2010 om 17:51 #17698162tja, misschien ff op ‘t vw forum ook vragen. Wellicht dat je daar snel(ler) en passender antwoord kan krijgen.
12 juli 2010 om 17:56 #17698163ja idd dat denk ik maar dan moet ik daar eerst een account aanmaken
en verder heb ik daar nie veel te zoekener zijn hier ook vast mensen met verstand van de concurentie haha:D
12 juli 2010 om 18:04 #17698164maat van me heeft z’n golf 4 2.0 azj? 2003.. 90.000 verbruik 1 op 9 gemiddeld.
verbruikt iets olie.. start altijd.. (astra g 1.8 16v= sneller)
zijn reactie.. te weinig vermogen voor het verbruik .. had liever een v5 gehad(z’n broertje heeft een bora v5 en die is zuiniger)
voor de rest nog geen echte problemen gehad..ik weet wel dat die 1.4 en 1.6 olieboten worden na ongv 100.000 (slechte klephoedjes..)
12 juli 2010 om 18:50 #17698165Ben niet zo een fan van de 2ltr vw motoren.
Zuipen benzine en er komt weinig vermogen uit.
Een gechipte 1.8t is zuiniger bij redelijk normaal gebruik.
De v5 motoren zijn helemaal een drama qwa olieverbruik.
Ik zou een 1.8t nemen…..12 juli 2010 om 18:51 #17698166op de nieuwste VW blokken staat op
“””Made in China””
12 juli 2010 om 19:20 #17698167Als je er zuinig (qua verbruik) mee wilt rijden is een 2 liter niet aan te raden.
Ze rijden wel erg fijn en buiten de beurten om zul je ook weinig problemen ermee hebben.De 1.4 en 1.6 16 kleppers hebben wel eens problemen met het riempje die de tweede nokkenas aandrijft (onnozel systeem).
En bij de versies met losse bobine’s per cilinder gaat er ook regelmatig eentje stuk.De 1.8 20v motoren rijden ook erg lekker maar zijn redelijk dorstig net als de 2 liter.
De V5 motor is een waardeloos ding en zou ik laten staan tenzij je erg van sleutelen houdt.Wat hierboven staat dat de 1.4 en 1.6 olieboten zouden zijn heb ik nog niet ervaren (heb zelf een golf 4 1.6 met 250k op gas, en die verbruikt niet veel olie)
Zou zelf een exemplaar met LPG installatie zoeken, dan rij je een stukje goedkoper.
En kom maar op met die flauwe opmerkingen over dat je op gas moet koken. :jerry
12 juli 2010 om 20:05 #17698168op gas moet je koken en niet rijden:jerry :jerry
12 juli 2010 om 20:09 #17698169Diesel is voor de tractors en gas om op te koken :jerry
12 juli 2010 om 20:53 #17698170origineel gepost door Opelkees
Heey
ik zit er aan te denken een VW Golf 4 2.0 benzine te kopen
heb een leuke gezien en die trekt me momenteel iets meer aan dan een Astra g.maar heeft iemand ervaring met die blokken qua rijden en onderhoud?
verder alles goed jonguh?
12 juli 2010 om 21:29 #17698171Bij de Golf-IV met 1.4 of 1.6 motor komt het ook regelmatig voor dat de gasklep het wil begeven, zou rnd de 700 kosten incl monteren en inleren (ja met een VW kan je niet zonder dealer of VAG-COM / haast alles wat je vervangt moet ingeleerd worden)..
Willem
12 juli 2010 om 21:30 #17698172dat inleren… das nou het grootste voordeel van die nieuwe techniek :puke
12 juli 2010 om 21:32 #17698173alleen zijn ze bij VW daar eerder mee begonnen als de overige duitse merken.
Zelfs bij een 95er polo moet je deze gasklep inleren, dus je komt meetal bij de DURE Dealer terecht.
Met deze gaskleppen heb je 1 zekerheid, ze gaan een keer kapot (helaas).
Willem
12 juli 2010 om 21:55 #17698174nou morgenochtend ga ik kijken bij de Golf en bij een Astra 1.8 16v we gaan t wel meemaken
12 juli 2010 om 22:03 #17698175origineel gepost door wim-v6
alleen zijn ze bij VW daar eerder mee begonnen als de overige duitse merken.Zelfs bij een 95er polo moet je deze gasklep inleren, dus je komt meetal bij de DURE Dealer terecht.
Met deze gaskleppen heb je 1 zekerheid, ze gaan een keer kapot (helaas).
Willem
Een garage met een Hella guttmann tester kan dit ook allemaal gelukkig…..:D
als ik moest kiezen……dan wist ik het niet.
Ook de opel motoren hebben rottige problemen, zoals die smerige egr-kleppenik vind de vw blokjes dan net wat beter, af en toe een keer een bobine stift vervangen of een sensortje…nouw, opelmotoren hebben dat ook wel ……
Vind de vw blokjes ook simpeler sleutelen.13 juli 2010 om 04:05 #17698176kees aan een vw :wtf:wtf:wtf
13 juli 2010 om 05:55 #17698177origineel gepost door Ghanz
dat inleren… das nou het grootste voordeel van die nieuwe techniek :pukeHelemaal met je eens, alles moet met zo’n klote-computer……..
13 juli 2010 om 08:17 #17698178idd. Dat inleren moeten ze is afleren :P
13 juli 2010 om 08:29 #17698179Bij een nieuwer VWtje zou ik voor een tdi gaan.
Alle kleinere benzine blokken na de typische 1.8jes zijn naar mijn mening alleen maar minder geworden.
Maar ja.. je wil natuurlijk benzine13 juli 2010 om 08:54 #17698180het scheelt opzich dat er genoeg mensen zijn die een VAG-COM hebben… ;)
dus tja die kan je altijd om hulp vragen!!verder vind ik zelf de 1900 erg fijn :D maarja je moet benzine..
ga dan maar meteen voor de vr6 moter!!! dat komt wel vooruit!13 juli 2010 om 10:03 #17698181VreselijkRammelende 6-cilinder is dat toch??
13 juli 2010 om 10:52 #17698182ja wilde ik ook al zeggen. ga dan gewoon voor een vr6. als je beetje rustig rijdt doet die ook wel 1 op 10.
En als je wil gaat ie wel. En hij klinkt geweldig!
Ze zijn onderhand ook best goedkoop aan het worden. Moet je alleen wel net een goeie zien te vinden….13 juli 2010 om 12:11 #17698183nou ik ben even bij de Golf wezen kijken.
leuke auto, moeten wel 2 nieuwe bandjes om en een db riem maar dat komt ook wel goed.
ben meteen ook bij een Astra wezen kijken die me tegen viel helaas.zo’n 2liter rijdt wel lekker soepel, diesel word zowieso niks voor mij en een 1.8t vind je weinig. Over de v5 hoor ik ook slechte dingen heb er zelf 1x met een proef gereden maar die trilde heel erg. vr6 hoef ik eigenlijk ook niet. wat dat betreft heeft VW weinig soeps:jerry
maar de gene die ik nu gezien heb is wel een mooie uitvoering met 17inch en climate controlmaar eens even overdenken:P
13 juli 2010 om 12:18 #17698184PICS!!!!
Golfjes zijn opzich wel fijne autotjes… ik vind ze alleen wat te groot (polo/corsa/clio formaat heeft mijn voorkeur)
grote voordeel van Golfjes.. er zijn er ZOVEEL van dat er altijd wel 20 ofzo op een sloop staan… dus reserve onderdelen genoeg ;)
13 juli 2010 om 12:26 #17698185origineel gepost door dennis121
grote voordeel van Golfjes.. er zijn er ZOVEEL van dat er altijd wel 20 ofzo op een sloop staan… dus reserve onderdelen genoeg ;)
Daar voelen ze zich ook het beste thuis:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.