Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › iemand bekend met dit binnen dit forum ??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2014 om 15:02 #17267197
iemand bekend met dit systeem ???
hoe werkt het om precies te zijn ??
[youtube:1nagywyz]http://www.youtube.com/watch?v=Fi7ZdHlqMRU[/youtube:1nagywyz]
27 juli 2014 om 17:10 #18244928dat zijn gewoon trottlebodies die worden vaker gebruikt , ik wil dit zelf ook op mijn 20xe bouwen later
je heb dan een gasklep per cilinder en word per cilinder in gespoten en je krijgt meer lucht binnen
28 juli 2014 om 00:03 #18244929Dit zijn directe throttle bodies ( intake)
maar je hebt ook echte itbs
wat is het verschil tussen deze 2 dan.?
28 juli 2014 om 00:33 #18244930Itbs= Individual ThrottleBodieS
Dus één gasklep per cilinder.Er zijn in principe 2 types met en zonder spruitstuk.
Zonder noemen ze “direct to head”, wat jij directe noemde.28 juli 2014 om 00:37 #18244931Maar in verhouding is het zelfde dus..?
Zo setje als hierboven kost compleet 1500 dollar
Maar is het ook betrouwbaar voor dagelijks gebruik bijvoorbeeld..?
En wat moet je allemaal om het werkend te krijgen.?Je zit namelijk met je lmm en dat soort dingen natuurlijk
moet je hem dan ook nog laten afstellen enzo..?28 juli 2014 om 00:38 #18244932Met spruitstuk
Zonder (direct to head)
28 juli 2014 om 00:47 #18244933Is dit betrouwbaar..?
En welke bedrijven hier in Nederland kunnen dit juist afstellen..?
28 juli 2014 om 00:52 #18244934Ik denk dat je 1500 pond (ex btw) bedoelt
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vauxhall-xe-c20xe/specials” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is ong. €1900 ex btw
Heb je een dizzy kost het meer! Vanaf £1725 ex btw (+/- €2200 ex btw)
28 juli 2014 om 00:54 #18244935Lmm komt te vervallen (of je moet een set van dbilas nemen).
En je moet alles op een vermogenstestbank laten afstellen door iemand die verstand van heeft…Wat je allemaal nodig hebt om het draaiend te krijgen is afhankelijk van jouw type blok en welke kit je wilt/moet.
28 juli 2014 om 00:57 #18244936Bedoelde inderdaad pond king:
pfff tijd om te slapen :jerry
helaas moet ik nog enkele uurtjes werken
maar die van dbilas kost 1000 euro meer
Welk bedrijf en wat zou het kosten om dit af te stellen…?
En is het betrouwbaar..?28 juli 2014 om 01:01 #18244937Throttlebodies zijn op zich betrouwbaar…
Is vrij simpel techniek, gaat meer om de rest er om heen.
Ook hoe je de wagen laat afstellen bepaalt hoe betrouwbaar hij blijft.Heb je al wat aan je blok gedaan?
28 juli 2014 om 01:08 #18244938Ik kwam dit toevallig tegen op een andere blok dan wat ik heb…
ik rij zelf met een x20xev in een astra g
daar is verder niks aan gedaan
alleen een andere uitlaat systeem ( compleet)
andere brandstofdruk meter van 3.3 bar
en verder is er niks aan gedaan op onderhoud naar dan
Wil geen gekke dingen doen
Zoals speciale zuigers en dat soort dingenBen wel bezig met een 2e x20xev motorblok
Hier was ik wel wat mee vanplan
zoals nieuwe zuigerveren
( als nodig is zuigerwanden honen )
kop bewerken egr systeem eruit frezen
( ooit scherpere nokkenassen )
Maar dit moet leuk blijven en geen 10.000 in gaan zitten
en lekker maandje iets halen en dan uiteindelijk als rest is opgebouwd zo setje halen
dan blok erin hangen en monteren en laten afstellen dit hoeft niet allemaal binnen 4 maanden te gebeuren
Geld speelt natuurlijk ook een rol28 juli 2014 om 05:12 #18244939Dbilas set is inclusief chippen.
28 juli 2014 om 19:51 #18244940AnoniemLid sinds:
1 January 1970@KRSA2000 wrote:
Lmm komt te vervallen (of je moet een set van dbilas nemen).
En je moet alles op een draaibank laten afstellen door iemand die verstand van heeft…Wat je allemaal nodig hebt om het draaiend te krijgen is afhankelijk van jouw type blok en welke kit je wilt/moet.
wat te kort door de bocht voor wie geen kennis van zaken heeft lijkt het dus dat je de lmm domweg kan weglaten :shock:
en afstellen op een draaibank…….vermogenstestbank zal je waarschijnlijk wel bedoelen
maar wederom als je post gebruik dan de juiste benamingen
en complete info28 juli 2014 om 21:17 #18244941Wil je het op een orginele ecu laten draaien zul je een airbox moeten maken of aanschaffen en alle sensoren in takt laten zoals ook de luchtmassa meter.
Beste kun je een vrij programmeerbaar systeem gaan rijden als je dit soort setup gaat rijden. Dan behaal je de meeste vermogen winst en kun je andere oplossingen verzinnen voor de luchtmassameter. Als het een injectie systeem blijft moet er een manier zijn om het lucht / brandstof verhouding te kunnen bepalen.
29 juli 2014 om 16:30 #18244942Verhouding brandstof lucht hoeft niet gemeten te worden.
Een vrij programmeer systeem kan werken op bdp, tps (gasklep positie sensor), water en temperatuur sensor.29 juli 2014 om 16:53 #18244943@louwe 16 klepper wrote:
@KRSA2000 wrote:
Lmm komt te vervallen (of je moet een set van dbilas nemen).
En je moet alles op een draaibank laten afstellen door iemand die verstand van heeft…Wat je allemaal nodig hebt om het draaiend te krijgen is afhankelijk van jouw type blok en welke kit je wilt/moet.
wat te kort door de bocht voor wie geen kennis van zaken heeft lijkt het dus dat je de lmm domweg kan weglaten :shock:
en afstellen op een draaibank…….vermogenstestbank zal je waarschijnlijk wel bedoelen
maar wederom als je post gebruik dan de juiste benamingen
en complete infoSorry almighty god of this forum… ik maak ook wel eens een foutje…
Ik heb de tekst aangepast!
Er werd trouwens gevraagd wat er gebeurde met de lmm. Ik ging er vanuit dat het om de kit ging wat afgebeeld werd en besproken werd, en mn antwoord daarop aangepast…
(Dus geen ori. ECU of LMM)
29 juli 2014 om 16:56 #18244944@Haasje17 wrote:
Wil je het op een orginele ecu laten draaien zul je een airbox moeten maken of aanschaffen en alle sensoren in takt laten zoals ook de luchtmassa meter.
Beste kun je een vrij programmeerbaar systeem gaan rijden als je dit soort setup gaat rijden. Dan behaal je de meeste vermogen winst en kun je andere oplossingen verzinnen voor de luchtmassameter. Als het een injectie systeem blijft moet er een manier zijn om het lucht / brandstof verhouding te kunnen bepalen.
Lambda sonde dus…
Besproken kit is met vrij programmeerbaar ecu.
29 juli 2014 om 17:02 #18244945@Boskje wrote:
Verhouding brandstof lucht hoeft niet gemeten te worden.
Een vrij programmeer systeem kan werken op bdp, tps (gasklep positie sensor), water en temperatuur sensor.Maar werken toch beste met lambdasonde voor dagelijks gebruik
29 juli 2014 om 18:23 #18244946Wij schakelen juist de lambda compesatie uit. Motor loopt volledig in zijn kenvelden.
Teveel gezeik gehad met lambda sondes, ook de wide bands. Gebruiken ze alleen voor de logging.
29 juli 2014 om 18:44 #18244947@corsaboy
Ook voor dagelijks straat gebruik?
Zo ja… Hoe zit je qua emissie waardes?29 juli 2014 om 18:47 #18244948Lambda is goed voor tuning. Voor de rest…..
29 juli 2014 om 18:55 #1824494929 juli 2014 om 19:18 #18244950Haha… Ik snap het! ;)
31 juli 2014 om 11:46 #18244951http://link.marktplaats.nl/m832646657″ onclick=”window.open(this.href);return false;
kan je altijd kijken wat ie hiervoor vraagt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.