Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Iemand airco ervaring? Astra g 1.6 16v sport 1999
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2011 om 18:39 #17241102
Airco geeft geen koude lucht meer
Is met apk in mei bijgevuld, getest en gaf toen koude lucht
Maak er zelden gebruik van
Afgelopen zaterdag weer eens aangezet maar geen koude lucht
Iemand enig idee hoe ik kan kijken wat misschien het probleem is?
Heb er zelf namelijk totaal geen verstand van
Is een gewone airco,knopje indrukken meer niet5 september 2011 om 22:59 #17915191Kan van alles zijn… wellicht magneetkoppeling kapot, gebeurd heel vaak.
6 september 2011 om 08:16 #17915192Misschien is de airco wel weer leeg, juist omdat je er zo weinig gebruik van maakt. Eigenlijk moet je de airco minimaal 1x per maand zo’n 10min aanzetten, anders kunnen de rubbers uitdrogen/gaan scheuren. Hoor je wel dat de pomp aanslaat? Kun je ook controleren als je stilstaat of je toerental omhoog gaat als je airco aanzet. De condensator kan lek zijn, gebeurt vaker bij astra..
6 september 2011 om 08:48 #17915193Bij mij is de magneetkoppeling ook kapot. Kun je controleren door met draaiende motor en motorkap open iemand de knop van je airco te laten indrukken. Je kunt dan zien of de pomp mee gaat draaien. Ook zakt de motor dan ook ff in stationair toerental (iets zwaarder geluid).
Als je de magneetkoppeling wilt (laten) vervangen, moet de aircopomp er af en moet je ‘m dus opnieuw laten afpersen. Ik gebruik m’n airco nooit, dus heb het zo gelaten.Airco loopt echt niet binnen een paar maanden leeg.
8 september 2011 om 09:55 #17915194Na het vervangen van een lekke condensator was m’n airco binnen 2 weken weer leeg! Ze hadden een keerring verkeerd om geplaatst, dus de airco kan zó leeg zijn..als t niet meer luchtdicht is, loopt ie leeg. De snelheid hiervan ligt aan de oorzaak..(kleine lekkage,grote lekkage)
8 september 2011 om 10:18 #17915195Zowel de koppeling als de Condensor zijn 2 bekende problemen van de Astra-G om de airco buiten werking te krijgen.
Koppeling controleren:
auto omhoog,
kap om de pomp weg,
stekker van de pomp los,
Multimeter op 12V of 20V gelijkspanning zetten,
Motor starten,
Airco aanzetten,
meten op de stekker die loshangt of daar 12Volt op staatstaat daar 12Volt op, dan is de magneet koppeling kapot.
staat daar geen spanning op, is meestal het systeem (te) leeg.
Willem
8 september 2011 om 10:23 #17915196@RISL wrote:
Bij mij is de magneetkoppeling ook kapot. Kun je controleren door met draaiende motor en motorkap open iemand de knop van je airco te laten indrukken. Je kunt dan zien of de pomp mee gaat draaien. Ook zakt de motor dan ook ff in stationair toerental (iets zwaarder geluid).
Als je de magneetkoppeling wilt (laten) vervangen, moet de aircopomp er af en moet je ‘m dus opnieuw laten afpersen. Ik gebruik m’n airco nooit, dus heb het zo gelaten.Airco loopt echt niet binnen een paar maanden leeg.
Niet????
er hoeft maar wat kapot te gaan en hij is leeg….
en je compressor koppeling zo testen, nee, zo kijk je alleen of de compressor aanslaat, niet of de koppeling kapot is.
Er kunnen meerdere redenen zijn dat deze niet aanslaat namelijk.
oa:
– Koppeling kapot
– Druk te laag
– Druk te hoog (verstopping)
– Druksensor kapot
– Relais kapot
– Koelmodule in storing of defect
– Schakelaar kapotetc etc.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.