Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Iemand 25 pk extra?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juni 2010 om 06:59 #17687209
1200s met bijna 800 pk …. roflol ….
Ik vind 115 euro voor een BBQ aanjager wel erg duur …15 juni 2010 om 07:04 #17687210Ik geloof dat ze die dingen bij de action ook gewoon hebben, naast de kaarsen en voor de kerstkaarten…
15 juni 2010 om 10:58 #17687211whahaha zou wat zijn een 12s met bijna 800pk.
nee ff echt serieus nu. mensen die dit soort shit kopen en geloven dat t werkt rijden in een fiat panda met 13 inch spinnerwieldoppen en een jappenpijp eronder. dashboard vol met metertjes zoals accuspanning binnentemperatuur buitentemperatuur en misschien ook wel een barometer. whahahahaha :jerry:jerry:jerry15 juni 2010 om 12:51 #17687212origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
gelukkig post je het in het juiste sub topicals ze eens komen met net zoiets maar dan met een metalen compressor huis en, waarbij je de stroomtoevoer moet versterken dmv meerdere acu`s en meerdere dynamo`s ben ik benieuwd en wil ik het eens gaan proberen:p
Hier de enige electrische compressor die werkte, alleen moest die 300 kilo accu s meenemen die allemaal leegwaren naar 400meter
http://image.turbomagazine.com/f/8570777+w750+st0/0406tur_knight02_z.jpg
15 juni 2010 om 12:53 #1768721315 juni 2010 om 13:10 #17687214origineel gepost door geert666
http://image.turbomagazine.com/f/8851903+w750+st0/0406tur_04z+nissan_altima+electric_supercharger.jpgthat’s the real shit? 2 startmotoren of golfkar motoren die de boel aandrijven? mag je meteen een 180 ampere dynamo op je blok bouten… :O
persoonlijk heb ik liever iets mechanisch, en als ik dan kijk naar de luchtvaart. (met name de oude bommenwerpers met radiaalmotoren) waren er in de jaren 20 en 30 al ontwerpen die men nu pas weer gaat toepassen…
klein voorbeeldje bommenwerpers en jagers 1930/1940:
-variabele kleptimingen
-variabele klep lift hoogte
-twinports
-dubbele/3-dubbele ontstekingssystemen
-Natte supercharger, direct op de krukas/tandwiel gedreven
-Compound turbine, (80% terugwinning energie uit uitlaatgas direct terugstoppen in de krukas)
-nos/methanol/water injectie
-3 stage weber carburateurs met 3 injectors/sproeiers
-zuigerbodem koeling door middel van oliejets
-variabele slaghoogte zuigers:
-overdrives op propellors
-carburateur voorverwarming
-spaghetti uitlaten
-ontstekings boosters (vonk 3x zo intens + 2x zo lang bij starten)
-olie koeler/warmtewisselaar
-geinverteerde motoren
-gecombineerde turbine/zuigermotoren met tussen naverbrander…:cool: call me nerd but i know stuff!!!
wil je echt wat trekkracht… prop er dan een v8 of groter in, 2takt diesel en bouw hierop 2x supercharger en 1x compound turbo… :agent:jerryvoor de rest was dit wel een leuk topic dacht ik…
15 juni 2010 om 14:29 #17687215@jermir: haha, dus die adv. op marktplaats is van jou:angel
15 juni 2010 om 16:55 #17687216origineel gepost door Dragon_blue
Bovendien zou je de plaats moeten hebben onder je motorkap, en je zou het luchtverbruik van je motor moeten berekenen, om er achter te komen wat het ding aan boost levert… wordt t een aardige formule,luchtverbruik van je motor berekenen ging dacht ik zo,
1. – 4 cilinder, motorinhoud /2
(4/takt 4 cilinder, per 2 zuigers gekoppeld , 1 zuiger beweeg per omwenteling 1x op en 1x neer, verplaatsing, omdat dus 2 zuigers gekoppeld zijn is 2x 1/4 motorinhoud = 0,5 motorinhoud.)
(vb: 1600/2=800ml, is 0,8 liter)
2. -dan eerst het gewenste toerental (met hoogste koppel) per minuut omrekenen in toeren per seconde, 3500:60=58,33 omw/s.
dan berekenen wat er per seconde aan lucht uit wordt geperst, 0,8L X 58,33 = 46,664Liter per Seconde,
46,554 liter x 60 sec/min is 2799,84 Liter per minuut.
dat moet nog eens vermenigvuldig worden met verlies door restrictie van uitlaat en inlaat traject, dus daar gaat gemiddeld bijna 10% vanaf… 2799,84 x 0,9 = 2519,856In de advertentie praten ze over een maximale luchtopbrengst van 250cfm (cubic foot per minute) dat is ruwweg, 424749 L/h = 7079,15 Liter Per Minuut.
Dit zou betekenen dat die fan ongeveer bij 3500 motortoeren bijna 3x de hoeveelheid lucht die door je benzinemotor wordt verstouwd er in wordt geperst… of dat zo verstandig is weet ik dus echt niet…
t zou wel misschien verstandig zijn om er een PBM er tussen te zetten die een tachosignaal van je toerenteller omzet in een voltage voor die fan, zodat deze als een variabele toeren luchtpomp (supercharger) gaat functioneren…
volgens mij als je deze fan aanzet bij je stationair toerental blaas je je motor naar de klote, ecu dat niet aankan of de luchtmassa sensor iets gaat meten wat onrealistisch is voor je ECU???
ik vind dit gevaarlijk om klakkeloos over te nemen en te kopen van marktplaatsDit levert echt geen Vermogen Extra, eerder Verlies door restrictie (kleinere doorlaat), kans op schade is er dus niet.
Dit zijn inderdaad Ventilatie motoren om gesloten ruimten te ventileren.
Willem
15 juni 2010 om 22:56 #17687217origineel gepost door AkUzA_TetSuo
@jermir: haha, dus die adv. op marktplaats is van jou:angelnee zou me gewoon schuldig voelen zulke crap te verkopen. :jerry:jerry:jerry
16 juni 2010 om 12:39 #17687218fantastich dit topic:jerry
16 juni 2010 om 13:13 #17687219Haha en toch zou ‘t volgens de adv. uitverkocht zijn, vraag me af hoeveel petjesvolk(s) auto’s er nou ‘n gekoelde motor ruimte hebben:sleeping
16 juni 2010 om 14:29 #17687220reed laatst een Golf en een Civic voorbij, welke bijde stonden stof te zuigen haha…..
:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
Willem
16 juni 2010 om 16:11 #17687221origineel gepost door Dragon_blue
Bovendien zou je de plaats moeten hebben onder je motorkap, en je zou het luchtverbruik van je motor moeten berekenen, om er achter te komen wat het ding aan boost levert… wordt t een aardige formule,luchtverbruik van je motor berekenen ging dacht ik zo,
1. – 4 cilinder, motorinhoud /2
(4/takt 4 cilinder, per 2 zuigers gekoppeld , 1 zuiger beweeg per omwenteling 1x op en 1x neer, verplaatsing, omdat dus 2 zuigers gekoppeld zijn is 2x 1/4 motorinhoud = 0,5 motorinhoud.)
(vb: 1600/2=800ml, is 0,8 liter)
2. -dan eerst het gewenste toerental (met hoogste koppel) per minuut omrekenen in toeren per seconde, 3500:60=58,33 omw/s.
dan berekenen wat er per seconde aan lucht uit wordt geperst, 0,8L X 58,33 = 46,664Liter per Seconde,
46,554 liter x 60 sec/min is 2799,84 Liter per minuut.
dat moet nog eens vermenigvuldig worden met verlies door restrictie van uitlaat en inlaat traject, dus daar gaat gemiddeld bijna 10% vanaf… 2799,84 x 0,9 = 2519,856In de advertentie praten ze over een maximale luchtopbrengst van 250cfm (cubic foot per minute) dat is ruwweg, 424749 L/h = 7079,15 Liter Per Minuut.
Dit zou betekenen dat die fan ongeveer bij 3500 motortoeren bijna 3x de hoeveelheid lucht die door je benzinemotor wordt verstouwd er in wordt geperst… of dat zo verstandig is weet ik dus echt niet…
t zou wel misschien verstandig zijn om er een PBM er tussen te zetten die een tachosignaal van je toerenteller omzet in een voltage voor die fan, zodat deze als een variabele toeren luchtpomp (supercharger) gaat functioneren…
volgens mij als je deze fan aanzet bij je stationair toerental blaas je je motor naar de klote, ecu dat niet aankan of de luchtmassa sensor iets gaat meten wat onrealistisch is voor je ECU???
ik vind dit gevaarlijk om klakkeloos over te nemen en te kopen van marktplaatsHoud je er wel rekening mee dat druk opbouwen en volume verplaatsing omgekeerd evenredig zijn?
Als je normaal veel lucht verplaatst en je brengt tegendruk in het spel neemt die verplaatsing enorm af en schiet de schaal over in hoeveel PSI (of Bar) druk je produceert.Als jij een turbo zonder belasting laat draaien op volle toeren blaast dan ding wel meer als 250cfm. Reken maar gauw op het 50 tot 100voudige, of nog meer.
Zodra je de turbo op het inlaattraject aansluit zakt dat keihard in, maar bouw je wel druk op.Bekijk het maar zo, dit ventilatortje bouwt 0,0 druk op. Hij is net groot genoeg om te zorgen dat het inlaat traject hem niet als dynamo gaat misbruiken.
De druk die hij produceert is in de orde van milibars, als het niet minder is.
Een beetje fatsoenlijke turbo (zoals op een Z20LEH) produceert 0.8 bar (ofwel achthonderduizend milibar) en daar zit een vermogen achter waar je misselijk van wordt (ja, uitlaatgas is een hoop weg gegooid vermogen)Het is gewoon het ene of het andere. Druk of luchtverplaatsen.
Wil je beide, dan zal je daar meerdere kilowatts tegenaan moeten gooien. Never en nooit dat je dat gaat verstoken met een klein 12volt elektromotortje.En dan heb ik het nog niet eens gehad over efficientie.
Bekijk het maar zo, je zal zoveel dynamo’s nodig hebben en zo’n enorme zware elektromotor dat het netto niks oplevert of zelfs negatief is om met elektriciteit een supercharger aan te drijven.16 juni 2010 om 16:29 #17687222ja dat klopt wel wat je zegt, had ik nog niet direct bij stilgestaan…
maar iig het ding haalt dus niks uit! :P haha… :P
dan toch weggegooid geld…16 juni 2010 om 16:34 #17687223origineel gepost door Dragon_blue
ja dat klopt wel wat je zegt, had ik nog niet direct bij stilgestaan…maar iig het ding haalt dus niks uit! :P haha… :P
Yup, haalt idd niks uit ;)
Ook lollig trouwens, die claim in de advertentie.
De turbo van een of andere Audi zou 400cfm doen. Wat ze dan niet vertellen is dat dat bij tegendruk is, wanneer hij de cylinder moet vullen ;) In de open lucht zou het ding minstens 200000cfm verplaatsen :P (geen gein, echt zoveel, das goed voor een 0.5bar ofzo, 7psi)Als dit fannetje nog iets minder CFM in de open lucht zou verplaatsen zou het vacuum dat de cylinder aantrekt bij het vullen zo’n air-rush veroorzaken dat dat motortje aangedreven wordt door de luchtstroom in plaats van andersom :P
16 juni 2010 om 16:56 #17687224eigenlijk dom van me,:wtf heb natuurkunde, zuigermotoren en gasturbinemotoren les gehad met goed gevolg, had het zelf moeten kunnen beredeneren, iig ben de laatste tijd thuis van gasturbines hoofdzakelijk) :wub
misschien niet helder geweest,… de enige kans op schade die hier kan ontstaan is door het “proberen” dat ding op je motorblok te bouten, of het ding zelf continue staat te janken en in de soep draait…
en… gasturbine motoren…
de franse turbomeca arriel 2c2 torretjes die wij op onze heli’s hebben op het werk, zuigen zoveel lucht aan dat ze een kamer van 35m2 en 2,5 meter hoog binnen 15/20 seconden vacuum kunnen trekken… leveren gemiddeld 853pk, en zijn groot genoeg om zonder al te veel problemen in een auto te kunnen proppen… as aandrijf toerental 6000rpm…
Hierbij even wat leuke gegevens…
(OEI) = One Engine Inoperative (1 motor aan bij 2 motorig toestel)
korstondig 30 sec OEI 30 sec 786 kW / 1054 shp
korstondig 120 sec OEI 2 min 713 kW / 956 shp
OEI Continuous 686 kW / 919 shp
(AEO) = All engines operative (2 motoren aan op 2 motorig toestel, gelimiteerd vermogen… )
AEO (take off) 704 kW / 944 shp
AEO Continuous 636 kW / 853 shp
Length 1.015 mm / 39.9 in
Width 498 mm / 19.10 in
Height 576 mm / 22.7 in
Power output shaft speed 6.000 rpmk zou wel eens willen weten wat dat doet, aan je wielen aangedreven… :)
16 juni 2010 om 17:07 #17687225Oehh das sexy :)
ALs je daar mee een auto gaat aandrijven moet je denk ik wel iets met een CVT overbrenging gaan doen.
Denk niet dat dit smooth genoeg aan een traditionele versnellingsbak of automaatbak gaat werken om rustig bij het stoplicht vandaan te rijden :P
Constante dragrace, zeg maar :P Ik verwacht niet dat deze dingen stationair op 800rpm draaien :POf je moet er een vrachtwagenbak achter hangen met weetikhoeveel versnellingen (hoge en lage giering op elke versnelling en dan nog eens 8 versnellingen ofzo, voor 16 in totaal :P )
Misschien is de eerste versnelling daar van een klein genoeg verzet om rustig weg te rijden :PEdit:
Wel vreselijk vette baan heb je dan, als je daar mee mag spelen :P
Waar werk je? Stork Aerospace ofzo? :P16 juni 2010 om 17:11 #17687226Je heb een station…. Ik zou zeggen inbouwen dat ding.
16 juni 2010 om 17:16 #17687227origineel gepost door McKaamos
Oehh das sexy :)
ALs je daar mee een auto gaat aandrijven moet je denk ik wel iets met een CVT overbrenging gaan doen.
Denk niet dat dit smooth genoeg aan een traditionele versnellingsbak of automaatbak gaat werken om rustig bij het stoplicht vandaan te rijden :P
Constante dragrace, zeg maar :P Ik verwacht niet dat deze dingen stationair op 800rpm draaien :POf je moet er een vrachtwagenbak achter hangen met weetikhoeveel versnellingen (hoge en lage giering op elke versnelling en dan nog eens 8 versnellingen ofzo, voor 16 in totaal :P )
Misschien is de eerste versnelling daar van een klein genoeg verzet om rustig weg te rijden :PInderdaad ze draaien het best op vast aandrijf toerental… (zitten 2 turbines in, 1x motorturbine 1x aandrijfturbine voor je aandrijfas)
kleine variatie in toeren is mogelijk maar je zou een omgekeerde CVT moeten hebben, of… electrisch, dikke generator (equivalent van tenminste 50 stuks 120 ampere dynamo’s) aandrijven waarmee je accu’s laadt en per wiel een dikke electromotor, dat is nog wel het efficientst…ik denk dat je dan wel rond de 350km per uur kan komen als je je gewicht laag houdt,
brandstofverbruik per 2c2 motor is tussen de 30 en 100 liter per uur… het rendement daarentegen ligt tegen de 80%/90%
tegenover max 37% bij de efficientere benzine zuigermotoren…standaard autoversnellingsbak zou hierbij uit elkaar spatten als een zwitsers zakhorloge aangedreven door een dremel…. :P
16 juni 2010 om 22:53 #17687228je kan ook gewoon deze vette modificatie uitvoeren. alleen nog zo`n super turbo supercharger powerbox ding erop :wors:wors:wors:wors
DAN, heb je pas peekaa`s en koppelssss
17 juni 2010 om 05:29 #17687229hhaha wel cool, pk-tjes zat…
maar dat is het 4-wiel-rednek-equivalent van over het stuur hangen van je motorbike, terwijl je je voorrem inknijpt en je gas vol opentrekt…
kunt met de voorbumper zo laag meteen aan de slag bij wegen reparatie om asfalt weg te ploegen met zoiets… :jerry
hahaha….:D17 juni 2010 om 18:40 #17687230ik heb gereageert op zijn adv,en heeft mij een dyno plaatje gestuurt van een focus
wordt er nog niet wijzer vanhttp://www.mijnalbum.nl/Foto-S8QTCUCE-D.jpg
hoop dat het te zien is
17 juni 2010 om 18:56 #17687231Pooper charged?
klinkt als n dikke hoax eig. :wtf17 juni 2010 om 19:00 #17687232origineel gepost door de wit
Je heb een station…. Ik zou zeggen inbouwen dat ding.k zou wel willen, alleen zou je al een werkend apparaat op de kop moeten tikken… genoeg tijd, en geld EN plaats hebben…
hoofdzakelijk genoeg geld, want ondanks het rendement en vermogen… zuipen die dingen olie en kerosine bij het leven…
kosten voor een nieuw motortje > tussen de 100.000 en 500.000 euro…
olie > litertje per uur zullen we maar zeggen
kerosine… 30/100 liter per uur…je kunt je wel je voordeel mee doen… of je monteert de uitlaat naar achteren voor iets extra stuwkracht, of naar voren zodat in de winter het ijs en sneeuw voor je smelten hahaha… :jerry
17 juni 2010 om 22:52 #17687233origineel gepost door Dragon_blue
Pooper charged?
klinkt als n dikke hoax eig. :wtfMotortype is ook verkeerd gespeld. Z-tec moet Zetec zijn. En volgens mij ligt er sowieso een Duratec in de Focus…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.