Forumindex › Forums › Modellen › Astra › ids inbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2011 om 22:24 #17234463
Ik kan nog aan een setje ids schokdempers met veren komen (Voor+Achter), is dit makkelijk in te bouwen en zijn de kabels in de auto voorbereid of is dit haast niet te doen? En is er hiervoor een nog een besturingsmodule nodig?
Ik heb er al een sportknop inzitten (ook achteraf ingebouwd).
20 maart 2011 om 10:37 #17841225Dat moet je niet willen.
dat systeem is erg storings gevoelig.
zoek er maar eens over op internet.
Willem
20 maart 2011 om 11:35 #17841226Hmm, dat is duidelijk.
Nu heb ik de 5 deurs hatchback njoy uitvoering.
Is de sport variant van de 5-deurs nu eigenlijk 2cm lager? En zijn dat alleen de veren die anders zijn of ook de schokdempers?
20 maart 2011 om 12:16 #17841227ook de schokdempers, want een sport heeft bij mijn weten altijd die IDS schokdempers
20 maart 2011 om 12:31 #17841228Dat is zeker niet het geval.
Alle sport uitvoeringen hebben wel altijd de sportknop voor de andere gasreactie en stuurreactie en zijn ?standaard 2cm verlaagd?.
IDS+ is altijd een optie geweest.
20 maart 2011 om 13:26 #17841229Asconac20ne heeft gelijk alle sport uitvoeringen hebben een IDS onderstel maar Spacejam heeft ook gelijk IDS+ is namelijk altijd een optie, het zijn dan ook 2 verschillende dingen:D
IDS is namelijk het gewone sport onderstel
IDS+ is het geregelde sport onderstelom IDS+ achteraf in te bouwen heb je nodig kabelboom (zelf maken) stuurapparaat, de IDS+ schokdempers en het activeren van het spul met de tech2
20 maart 2011 om 13:45 #17841230Dat verklaart :).
De vraag anders dan: wat heb je nodig om te upgraden naar een ids onderstel (die is toch 2cm lager of niet?)
Ik heb epc nog even zitten doorspitten en gekeken welke veren de sport varianten hebben (de origineel verlaagde dus).
En ik kwam de volgende onderdeel nummers tegen:
Voorveren: 93182922
achterveren: 93178632Deze veren zouden dan toch voor een verlaging van +/- 2cm moeten zorgen of niet?
De prijs van de veren is wel achterlijk. €350 voor de voorveren en nog eens €350 voor de achterveren. Weet iemand misschien waar ze goedkoper te krijgen zijn?
20 maart 2011 om 19:36 #17841231Wat is nu eigenlijk de toegevoegde waarde van IDS+?
Wat doet het nu feitelijk als je gewoon rijd???Ik heb dit systeem ook, maar ik heb geen idee wanneer het nou iets doet. Behalve dan als ik de sportknop indruk, want dan wordt die zo hard als een plank.
Storing heb ik overigens nog maar 1X gehad, een draadbreuk.
20 maart 2011 om 19:37 #17841232Dat dus, hij wordt gewoon een stuk stugger, dat is alles eigenlijk.
20 maart 2011 om 23:12 #17841233gasrespons wordt ook directer, stuurbewegingen reageerd hij veel directer op, als je automaat hebt schakelt hij ook anders.
Het is een leuke optie als het er op zit, maar persoonlijk zou ik er niet meer voor willen betalen
21 maart 2011 om 16:06 #17841234Gasrespons en stuurbewegingen heb je al met de sportknop. Het gaat bij IDS+ puur om het stugger worden.
21 maart 2011 om 17:08 #17841235Het stugger worden en verbeterde rem en ESP werking!!!!!!
Op het moment dat jij een noodstop maakt klapt hij direct in de sport stand zodat alle remenergie in het vertragen gaat zitten ipv in het duiken.
Verders ook met ESP. Als je te hard een bocht in hoekt kan hij een of 2 wielen op stug zetten zodat hij mindert rolt over de lengteas.Wat de bestuurder merkt: Alleen het stugger worden na het indrukken van de sportknop.
21 maart 2011 om 18:50 #17841236[rquote=1896686&tid=144889&author=Laagvlieger]Het stugger worden en verbeterde rem en ESP werking!!!!!!
Op het moment dat jij een noodstop maakt klapt hij direct in de sport stand zodat alle remenergie in het vertragen gaat zitten ipv in het duiken.
Verders ook met ESP. Als je te hard een bocht in hoekt kan hij een of 2 wielen op stug zetten zodat hij mindert rolt over de lengteas.Wat de bestuurder merkt: Alleen het stugger worden na het indrukken van de sportknop.
[/rquote]He, bedankt. Dus dat bedoelen ze dus. Dat heeft dus ook weer te maken met de term CDC (continious damping control)
21 maart 2011 om 20:13 #17841237Ik ga denk ik voor de opc veren, dat zou dit als resultaat moeten opleveren:
Heeft er misschien iemand een how-to voor het monteren van de (voor veren) veren?
Ik zag me eigenlijk af te vragen, kan je het beste heel de veerpoot eronderuit halen of meteen de middelste moer van bovenaf losmaken zodat de veer meteen los komt en het bovenste stuk aan de auto blijft zitten?
21 maart 2011 om 22:07 #17841238kun je niet beter een setje H&R veren nemen? is waarschijnlijk goedkoper en je gaat volgens mij nog 1cm lager dan de opc veren.
heb zelf bijna altijd H&R ingebouwd en dat is gewoon iets stugger dan origineel, ligt een stuk beter op de weg en in de bochten, maar toch nog redelijk comfortabel.
21 maart 2011 om 22:14 #17841239Ik had de opc veren nog gevonden voor 80euro dus dat scheelt ook wel wat in de keuze :).
22 maart 2011 om 09:28 #17841240Zijn de opc veren dan nog lager dan de ids?
Ik heb op dit moment de ids maar geen ids+. Ik zou nog wel wat lager willen :)
22 maart 2011 om 10:18 #17841241Ik heb ook een IDS (geen IDS+) onderstel maar dan verlaagd met een Eibach Pro Kit. Voor een achter 30mm
22 maart 2011 om 17:01 #17841242Oke lijkt wel super! En hoe rijdt dat met die veren? Beetje goed?
Je wielen zijn 18 inch toch?
22 maart 2011 om 17:56 #17841243Wielen zijn 18 inch inderdaad. De wegligging is echt verbeterd met deze veren. Ligt veel strakker. Maar dat heb je dus aan comfort ook ingeleverd. Ik maak erg weinig kilometers en het is ook meer voor de mooiigheid. Op de snelweg zal je er niet zoveel last van hebben maar rij je veel binnenwegen dan is het toch best wel stug. Ik vind het niet zo’n probleem maar mijn ouders bijvoorbeeld noemen het al een stuiterbak;)
22 maart 2011 om 18:04 #17841244Ik heb de opc veren gekocht :), ik ga het eerst daarmee uitproberen en dan kan ik altijd nog kijken of ik voor de eibach veren ga.
Dus als het goed is gaan jullie binnenkort hier wat nieuwe foto’s van mijn auto zien :) (als ik weet hoe je die veren moet monteren).
Ik had deze how-to nog gevonden:
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=217591Is dat de makkelijkste manier om de voorste veerpoten los te maken? Op die manier blijft de schotel gewoon aan de auto zitten of niet?
22 maart 2011 om 18:11 #17841245Mijn boertje heeft het voor mij op het werk op de brug gedaan. De hele veerpoot er gewoon met schotel en al onderuit. Dat is denk ik de makkelijkste manier maar dan moet je wel een brug hebben natuurlijk…
22 maart 2011 om 18:48 #17841246Hoi Spacejam,
Vergeet niet dat je naar het verlagen je wagen ook nog ff moet laten uitlijnen.
Ben benieuwd naar het resultaat!Succes.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.