Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › ideeen c kadett rat gevraagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2009 om 15:53 #17555698
en welke schokdempers zijn er gebruikt ik ken iemand die beweert dit ook ooit te hebben gedaan en om er voor te zorgen dat de veer niet vrij kwam na opkrikken heeft hij de schokdemper van een mini cooper gebruikt omdat die zeer kort zijn als dit gaat zet ook ik de slijptol tuning in mits iemand mij wat meer info geeft over hoe en waar en wat
28 november 2009 om 17:35 #17555699schokbrekers aan de voorkant is het grootste probleem. tot -85 kun je volgens mij probleemloos met de “pipo dempers” rijden.
(pipo dempers zijn de dempers welke pipo hier op het forum kan leveren)
hij kan ook meteen -85 veren leveren als je wil.
daarmee liggen je veren niet los als het goed is.eventueel kun je voor achter nog de dempers vragen voor een corsa, die zijn nog korter (wat pipo standaard levert is al korter dan verkorte koni’s als ik me niet vergis dus daar zou je prima mee uit de voeten moeten kunnen)
je zit met -85 wel al met je standaard bumpstops te kijken, waarschijnlijk ligt hij dan al daarop, dus zou je die weg moeten halen en eventueel aanpassen dat ze direct op je dempers zitten. dan kan je demper nooit helemaal dood slaan op het einde, wat de levensduur zeer kort zou maken.29 november 2009 om 17:23 #17555700volgensmij was die van ferdie -12 cm verlaagt op zo voordempers komen ook van mij af en die hebben volgensmij nog 2 of 3 cm veerweg.:P maar of bij ferdie de veren nog vast liggen durf ik niet te zeggen want die is wel heel erg laag:P achterdempers kun je van een corsa nemen als hij echt zo laag moet.
denk als je een setje verlagingsveren stuk slijpt en je verwarmt dan de laatste ring die druk je recht en gelijdelijk aan af laten koelen dan kan er denk ik weinig gebeuren:hmmz30 november 2009 om 08:15 #17555701dit is dan de kadett die ik heb gekocht voor het rat project voor voorlopig doe ik nog even niks beetje geld te weinig maar ik heb hem al primer grijs gekocht met matzwarte kap is 4 cm verlaagd wat in de toekomst veeeeel meer gaat worden ook komt er verbreed staal op en uiteraard de blokjes op het dak verder nog een maltezer kruis op beide deuren en iets op de motorkap bij deze meteen een vraag aan iedereen als je een ouderwets imperialletje hebt laat het weten ook als je iets wil dononeren van stickers of zo waar je niets meer mee doet ik hoor het wel via u2u of tot die tijd zal als ik weer iets aan hem doe jullie op de hoogte houden:kewlpics:D:Dking::P:cool:
12 december 2009 om 02:20 #17555702Mijn kadett (de rode dus) is ongeveer 12 á 13 cm gezakt schat ik.
Tuurlijk liggen mijn veren vast (als de auto er op leunt :o)
Voor kunnen ze iig nergens heen, en achter moet ik t nog aanpassen, maar die zijn zo kort dat ze maar net boven de schotel uit komen, en dus geen kant op kunnen.Heb wel t een en ander aan moeten passen om zo laag te kunnen, t is mijn dagelijkse auto, en rijd er regelmatig lange stukken mee, is best goed te doen :thumbup
Zo stond hij er op opn trouwens bij met de 13ers er onder:
12 december 2009 om 08:07 #17555703tering man apen geil denk dat ik van het voorjaar een set -85 mm bij pipo betsel en dan 13 inch met white walls erop lijkt mij ook wel bruut moet trouwens ook nog op zoek naar een oud imperial zijn hierzo niet makkelijk te vinden
12 december 2009 om 15:27 #17555704haleluja wat ligt die moi op de weg:wors maar woon jij op een plek waar ze nog nooit van drempels hebben gehoord ofzo? die van mij is 60mm gezakt en bij drempels geen probleem maar als ik op stage ben en de auto op de brug wil hebben (4 kolommer met lange rijplaten) dan komt de bodem al op de brug :swear hoe doe jij dat dan met onderhoud?
groetjes
12 december 2009 om 19:37 #17555705:wors:wors
12 december 2009 om 21:43 #17555706Heb op mijn dagelijkse routes idd weinig drempels.
Woonwijken zijn een drama, daar blijf ik dan ook braaf weg hahahaha.Normaalgesproken rij ik met 15″ wielen, dan heb ik net wat meer grondspeling, maar t blijft opletten
Oh, en op de brug rijden……………….drama hahaha, heb ik minstens een half uur voor nodig, balkjes ervoor, over de balkjes heeeeeel voorzichtig de brug op, gaat net allemaal.
Zo staat hij er normaal bij:
13 december 2009 om 07:36 #17555707:wub:wub
13 december 2009 om 12:44 #17555708:hmmz als de station dadelijk op kenteken staat en ik aan de sedan ga beginnen toch nog maar eens goed naast elkaar zetten(met die van jou op 13″ natuurlijk), ff kijke of we nog iemand met een kadettje op originele hoogte ernaast kunnen zetten ;)
13 december 2009 om 15:39 #17555709En als ik aan een voordelige 1600 achteras kan komen zal ik ook eens een poging wagen zo laag te gaan, dan rijden er al 3 zo laag in eindhoven
Met mijn manta achteras komt dat niet goed vrees ik:mad:13 december 2009 om 16:28 #17555710Hey Pablo, jij ook weer terug in kadett land dan???
Waar rij je nu mee??13 december 2009 om 20:06 #17555711Je toevallig wel weer!, geel gebakje met een 1900.
Ziet er eigenlijk niet uit hoor maar wel weer een limo!
Geen plannen ook om hem mooi te krijgen, alleen laag en luidruchtig haha.
Zodra er weer een meet is in de buurt zie ik je wel weer! ;)13 december 2009 om 20:27 #17555712Oke, nice :thumbup
Als t goed is eind maart, begin april weer in Son.
Ben nu zelf ook bezig met mijn andere sedan, komt 2.2 in, en wordt ook weer laaaaaaaaaaag, maar wel anders als de rode.Heb je foto’s van je limo???
13 december 2009 om 21:49 #17555713gele 1900 met 1200 achteras? had hans het daar pas niet over?
14 december 2009 om 05:55 #17555714hmm gaat dat ja een 1.2 maar wel grotere motor dus assen enz org laten alleen grotere motor en bak vertel mij meer
14 december 2009 om 08:24 #17555715Nee nog geen foto’s, wou eigenlijk de 2,2 van adett hier kopen maar is een beetje misgelopen helaas, die was beter als wat ik nou heb.
Maar goed, ben benieuwd naar je limo!, ik heb nog effe de oude coupe van Dussel gehad en ik kan je vertellen dat een 2.2 in een c-tje vette fun is!!!
Wil ik ook nog wel, maar dan wil ik dubbele webers :o
Voorlopig eerst maar eens rijdend krijgen!Manta as overigens!!, geen 1200 as, en deze manta as is te breed om echt goed te verlagen, vandaar!
14 december 2009 om 08:31 #17555716aah ok, even voor hanskadett, ja het kan wel, maar is zeker niet te adviseren.
sowieso moet je dan speciaal een cardan as laten maken, want er is geen standaard passende voor dacht ik.
maar beter even doorsparen/zoeken voor een goeie, want een 1200 as trek je zeker stuk14 december 2009 om 10:33 #17555717dat word dan sparen wil het niet naar de klote rijden
18 december 2009 om 00:36 #17555718De 1200 as is wel heel leuk om rubber mee te versmelten.
ik had een 1200 sedan voorzien van een 1900 ohc met 245 bak en zelfs in de 4e versnelling spint het nog. 0-100 in zowat 4.5 sec. met een beetje beleid. ha ha22 december 2009 om 17:16 #17555719nog bedankt voor de raampjes mad marc handig een opel gek in de buurt
23 december 2009 om 12:31 #1755572023 december 2009 om 23:45 #17555721ach een kratje bier maakt wonderen:D
straks nog wat tijd spenderen om een ander frontje in de rode coupe te lassen en dan is m’n broertje ook weer heppie.
ik heb ook weer ontdekt waarom ik natte voeten kreeg, het hele bovenpaneel was zowat opgevreten door ijzerratten. er zat nog presies een klein strookje van 1,5 cm plaat,enoeg om het choke kabeltje op de plaats te houden.
dus mog meer transplantatie plaatwerk te doen.19 juni 2010 om 07:58 #17555722origineel gepost door prayer
gele 1900 met 1200 achteras? had hans het daar pas niet over?nee das een rooie met 1,9 automaat en 1,2 achteras.
heeft nu ook iemand van het forum:P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.