Ideale bandenmaat Astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Ideale bandenmaat Astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256905
    touro_louco
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2011

      Hallo,

      Ik heb laatst 15″ velgen voor m’n Astraatje op de kop getikt, alleen zitten hier banden op met niet al te veel profiel. Hiervoor had ik stalen wielen met 185/65/R14 banden.
      Voor heb ik nu 195/55 en achter 185/55. Nu staat m’n achterbumper niet helemaal recht onder de auto, omdat ie niet meer origineel gemonteerd staat (vorige eigenaar heeft een ongeluk gehad, want achter staat meer wat uit ‘t lood).
      Ik ben naar de garage geweest, maar die zeggen dat daar niet veel aan te doen valt. Met de 185/55 banden heb ik nu rechtsachter 1 vinger speling tov de bumper (en linksachter 4/5 centimeter ofzo).
      Ik heb het op twee plekken nagevraagd, maar men denkt dat met de huidige speling een 185/60 wel nog moet kunnen passen.
      Nu is mijn vraag al het volgt: ik merk op klinkers dat de auto niet echt comfortabel rijdt en ik wil mijn banden zo kiezen dat het comfort hoog is, maar dat ik wel genoeg grip voor heb.
      Ik zit er over te denken om 2 nieuwe banden eronder te laten zetten (Ik zit te denken aan Michelin EnergySaver of Continental Contact2).
      Maar welke bandenmaat raden jullie aan?

      #18125200
      rickykadett
        Lid sinds:
        27 November 2011

        als ik mocht kiezen zou ik zeker voor michelin gaan

        op het werk gaan deze banden als warme broodjes op kleinere maar ook grote autos. grip en comfort.

        volgensmij is continental ook luider dan michelin. veel wegdekgeruis enzo.

        banden maar zou iik niet durven zeggen. ik heb nu 195 55 15 voor heb ik nog 4 cm wielkastspeling. nu nog onverlaagt. 60 moet voor zeker passen alleen achter durf ik niet te zeggen

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.