ICE vragen mbt ISO stekker en deurpanelen Astra H station 08

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie ICE vragen mbt ISO stekker en deurpanelen Astra H station 08

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Van het Ende Customs

Nogmaals een vraag en nog 1 en nog 1 en nog …

Zoals gezegd ben ik aan het voorbereiden om mijn ICE wat te gaan upgraden.
      Audio is nu volledig origineel. CD70 navi met alles origineel.

Om versterkers aan te sturen heb ik een MTX RE-Q 5 aangeschaft.
      Deze moet ik aansluiten op mijn speakeraansluitingen vanuit de radio.
      Aangezien ik probeer zoveel mogelijk origineel en onbeschadigd te laten ga/wil ik een ISO verloopstekker (tbv carkit) aanpassen (deze had ik toevallig nog liggen vanwege uitbouw carkit van vorige eigenaar)

vraag 1:
      Domme vraag misschien, maar welke stekker gaat er achterin de CD70? A of B
      Ik neem aan B, omdat hier een vergrendeling op zit. (dit moet ik ff weten om al zoveel mogelijk voor te bereiden)

vraag 2:
      In stekker B zitten een witte en wit/zwarte draad. Deze zitten niet in stekker A. De draden lopen naar de stekker voor de carkit. Waar zijn deze draden voor?

vraag 3:
      Onder de draden voor de speakers in de iso stekker zitten uiteraard nog meer draden.
      Zitten hier ook een remote (aansturing antenne of amp.), +30 (12V constante) en +15 (12V via contact) in?

vraag 4:
      De speaker midden op je dash. Hoe wordt deze aangestuurd? en welke maat is deze speaker?

vraag 5:
      Voor het monteren van ‘andere’ speakers in de deuren moeten daarvoor de panelen gedemonteerd worden of kan het ook zonder demontage (dus alleen de roosters eruit halen?

Alvast bedankt!
      :wors

speaker
      Deelnemer

Stekker B is de stekker die in de CD70 gaat !

En het speakertje in je dash is een tweetertje , meer niet ! Waarschijnlijk aangestuurd door de + van (bijv) de linker voorste speaker en de – van de andere kant.

Roelof

Lees even de stickies door, daarin staan wat links naar aansluitschema’s van de div. ISO stekkers

Van het Ende Customs

Bedankt heren.

Heb ff gezocht en kwam dit tegen:
            ISO en mini ISO
            In de huidige generatie auto’s is de aansluiting voor de autoradio veranderd,er word een nieuwe stekkeraansluiting gebruikt,Mini ISO ook wel Most genoemd.
            bij Opel vind je die in de Astra H,Vectra C,Zafira B,Corsa D en Tigra Twintop.
            in deze stekker aansluiting vind je alleen een massa,continu plus en 2 CAN Bus draden.
            Er zijn kabelsets te koop die verlopen naar Iso,zodat je ‘oude’ radio toch gemonteerd kan worden.
            Een geschakelde voeding ontbreekt,die kan uit de zekering kast worden gehaald of in sommige gevallen via de sigaretten aansteker voeding.
            Let op !!!!!!!!! ook de antenne aansluiting is veranderd !!!

Iso

volgorde connector:
            C
            B
            A

A1 snelheidspuls of niet bezet
            A2 stuurwielbediening
            A3 tel mute ( bij sommige radio’s) of niet bezet
            A4 gesch. plus (bij opel)
            A5 remote/ automatische antenne
            A6 verlichting
            A7 cont. plus ( bij opel)
            A8 massa/min

B1 achter rechts +
            B2 achter rechts –
            B3 voor rechts +
            B4 voor rechts –
            B5 voor links +
            B6 voor links –
            B7 achter links +
            B8 achter links-

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.