Forumindex › Forums › Modellen › Astra › hydraulische olie verversen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2010 om 06:29 #17217797
ik heb een fles staan met hydraulische olie er staat chf fluid 11s
op de fles ,er staat ook op dat dit voor vw audi bmw en,mercedes is ,is deze olie zoveel anders dan die van opel of kan ik deze gewoon gebruiken voor me opel?hoe moet ik de stuurbekrachtiging leeg maken en opnieuw vullen?
hoeveel liter gaat er in?
hoe moet ik na het vullen ontluchten ?
het gaat om een astra 1.6 8v x16szr
23 februari 2010 om 11:15 #17619781ik neem aan dat de stuurbekrachtiging van een astra (G neem ik aan) niet veel verschilt van die van een vectra-b
en daar gaat gewoon Dextron II ATF olie in.
Aftappen wordt loskoppelen bij de pomp.vullen en een paar keer het stuur tot de uitersten draaien.
Niveau peilen doe je bij stuurbekrachtinging volgens mij met draaiende motor.23 februari 2010 om 19:56 #17619782origineel gepost door sw_reijnders
ik neem aan dat de stuurbekrachtiging van een astra (G neem ik aan) niet veel verschilt van die van een vectra-ben daar gaat gewoon Dextron II ATF olie in.
Aftappen wordt loskoppelen bij de pomp.vullen en een paar keer het stuur tot de uitersten draaien.
Niveau peilen doe je bij stuurbekrachtinging volgens mij met draaiende motor.Juist wel… een Vectra B heeft rode olie (Dexron II) dat is naar mijn weten minerale olie.
Een Astra G heeft groene olie (ik weet het type zo niet) dat is naar mijn weten synthetisch.
Maar je mag het ABSOLUUT NIET MENGEN!
Astra G moet ABSOLUUT speciale olie in anders kan je binnenkort je stuurpomp en stuurhuis vervangen!
Als het een Astra F is dan kan er wel gewoon Dexron II in net als bij een Vectra B.
24 februari 2010 om 09:59 #17619783OKE . . . Ik zeg niks :D
24 februari 2010 om 11:23 #17619784het is een astra g ,moet het aftappen ook met draaiende motor?
heb ik aan 1 liter genoeg?
24 februari 2010 om 17:22 #17619785Het ligt aan het merk stuurpomp/huis hoeveel olie erin moet
TRW = 0,7 liter
Delphi/Saginaw = 1,1 literHoe je het moet aftappen weet ik zo niet… heb het nooit gedaan en het staat ook niet in TIS waarschijnlijk moet je gewoon een onderste slang los maken en de pomp ff laten draaien… maar ik weet niet zeker of dat zo kan… want je hoeft hem in principe nooit te verversen dus ze hebben daar ook geen officiele methode voor…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.